Kurser i forskellige kogekunstner i DK - h~
Fra : Peter eller Line

Dato : 17-04-07 23:57

Hej alle

Læste at Fakkelgården havde konditorkurser for madlavningsinteresserede.

Er der andre kendte steder i DK der praktiserer at civile personer kan komme
på en 1-2 dages kursus i forskellige genrer indenfor det kulinariske?

Venligst
Peter

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 18-04-07 05:15

Peter eller Line skrev:

> [...]
>
> Er der andre kendte steder i DK der praktiserer at civile
> personer kan komme på en 1-2 dages kursus i forskellige genrer

Måske i yderkanten af kategorien, men Aurion afholder bagekurser:
http://www.aurion.dk/00018/00033/

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Tv-fri medielicensbetaler

Fra : Kirsten Marker

Dato : 18-04-07 12:47

Claus Meyer holder året igennem kurser i mange forskellige dicipliner!

Fra : Henrik

Dato : 20-04-07 09:17

"Peter eller Line" skrev i en meddelelse > Hej alle

> [...]
>
> Er der andre kendte steder i DK der praktiserer at civile personer kan
> komme på en 1-2 dages kursus i forskellige genrer indenfor det

Mange kendte restauranter/kokke er hoppet med på vognen - typisk arrangerer
de disse kurser på dage eller perioder hvor de ikke har travlt - dvs
mandage/tirsdage eller udenfor sæssonen..

Et eksempel på det sidste er Henne Kirkeby Kro, hvor Hans Bech Thomsen
normalt har lukket ned for kroen i vinterhalvåret - læs evt. JyskeVestkysten
fra denne uge (har glemt hvilken dag det var), der står også nogle gode råd
til valget af "kokkeskolen".

Det kan være en eller anden venlig sjæl har artiklen i elektronisk form (så
vil jeg også gerne bede om en kopi

Det kan være halvpebrede udgifter at deltage i sådanne arrangementer - hos
Hans Bech Thomsen varede kurset 1 dag hertil kom så mulighed for vinmenu og
overnatning (hvilket jeg ville foretrække, når man nu endelig tilbereder så
lækker mad) - jeg mener at have set priser fra 2.000,- (Henne Kirkeby Kro)
og så op til 8.000 (Brdr Koch's , Århus som er fordelt over 3-5 mandage)
altsammen er vistnok uden vin.

Fra : T.

Dato : 21-04-07 08:50

> [...]
>
> Er der andre kendte steder i DK der praktiserer at civile personer kan
> komme på en 1-2 dages kursus i forskellige genrer indenfor det

Hej Peter

Det kan du hos Meyers madhus, men de er pisse dyre hans kursuser.

Hilsen