Nu skal skattevæsenet kigge kufferter.
Fra : Henrik

Dato : 23-04-07 20:15

Sad lige og så tv avisen, og nu havde told og plat fundet ud af at folk
der bor og arbejder i dk betaler skat i dk etc. når de rejser på ferie
til f.eks. USA så formaster de sig til at hjemtage mode tøj, iPod etc.
(som jo er billigere i USA) for mere end de 1350,- dkk som reglerne
siger, så nu vil de gribe ind, iklædt (skulle man tro) i maginære
tåtsidene grønne trikoter (som Robin Hood) vil de kaste sig over disse
farlige samfunds omstyrtende nassere.............

Er det bare mig, eller er danmark ved at udvikle sig til at blive det
som vi før beskyldte Svergie for????? Eller er det fordi de rigtige
penge er fro svære at finde (store koncerners skatte regnskaber er
vanskelige) og så er det letter aqt kaste sig over en glad rejsende som
kommer hjem???

Ja Ja det skulle bare ud.

God aften til jer alle.

Henrik

Fra : pm

Dato : 23-04-07 23:08

Henrik wrote:
> [...]
> penge er fro svære at finde (store koncerners skatte regnskaber er
> vanskelige) og så er det letter aqt kaste sig over en glad rejsende

Tag tøjet på og smid emballagen væk for det elektronik som du selv vil
anvende. Alt er naturligvis købt i DK.
Men 20 T-shirts og 10 bemudashorts samt et par jakker er nok lige varmt nok.
Ved flere t-shirts kan man måske bruge dem og lægge dem i snavsposen ?? Ved
ikke lige hvordan, men flere ting kan omgåes ved at det ligner eget
forbrug..købt i DK
pm

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-07 11:39

Hvorfor skal du slippe for at betale moms når du køber ind i USA?.

Told og moms er en af ulemperne ved en velfærdsstat. Hvis min 50% af
danskerne vil have en minimalstat han man jo chancen en gang hver 4 år.

Fra : Henrik

Dato : 24-04-07 15:47

On 2007-04-24 12:39:09 +0200, "Jesper Dystrup Thomsen" <jesper (a)
dystrup . com> said:

> Hvorfor skal du slippe for at betale moms når du køber ind i USA?.
>
> Told og moms er en af ulemperne ved en velfærdsstat. Hvis min 50% af
> danskerne vil have en minimalstat han man jo chancen en gang hver 4 år.

Jo Jo det kan man sige, og man kan også "snyde" ved at lade som om det
er brugt, det er mere det principielle, at der er ingen grænser for
hvor små sko man vil kravle i når det drejer sig om at flå folk i dk.
Jeg er snart så gammel så jeg har set flere forskellige partier ved
magten, og tro mig vi ender samme sted, alt andet er blot retorik.

Kalrt der skal betales told og skat, men igen der burde være en bagatel
grænse der var en del højre end 1350,- og så burde man kaste
resourserne ind på ting af væsentligere og vigtigere karakter.

Men sådan er jeg

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-04-07 17:02

On Mon, 23 Apr 2007 21:14:36 +0200, Henrik <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> [...]
>penge er fro svære at finde (store koncerners skatte regnskaber er
>vanskelige) og så er det letter aqt kaste sig over en glad rejsende som

Og det gav vel lidt luft ?

Nu har disse regler været der længe, al den tid jeg kan huske tilbage.
Og de er såment også blevet håndhævet, nu sætter SKAT så bare fokus på
reglerne for at gøre folk opmærksomme på deres eksistens, det kan vel
kun være "forbrugeroplysning" ?
Når denne slags oplysninger kommer i hænderne på journalister går det
nogen gange galt med videreformidlingen og tolkningen deraf. Historien
skal jo helst sælge billetter.

/Hans