Mexico - hvorhen?
Fra : Laskedyret

Dato : 21-04-07 22:15

Hejsa

Mit kærese og jeg vil gerne til Mexico i 14 dage fra 22 juli. Hvor
skal man tage hen, når vi leder efter god mad, de bedste strande og de
bedste snorkel og dykkersteder. Nåå ja og måske lidt shopping ogsp

Jeg tænkte på at finde nogle billetter til Cancun og så selv finde et
hotel, men er det for dyrt og turistet og er der andre steder som er
bedre?

mvh Jesper

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 21-04-07 23:16

"Laskedyret" <laskedyret@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hey Jesper.
Cancun er hoteller og resorts og giver Jer ikke for 5 øre Mexico, men det er
tæt på dykkerstedene.
Ca. 1 times kørsel syd for Cancun ligger Playa Del Carmen, som stadig her
lidt lokal charme tilbage, men turismen vokser også dér, så det måske nok
bare er et spørgsmål om tid.
Dykningen er bedst ude fra øen Cozumel, hvor du kan sejle til fra
P.D.Carmen, men hele den kyststrækning helt ned til Belize er fremragende
til dykning.
I Playa del Carmen ligger der i øvrigt et lille dykkercenter der drives af
en dansker www.divemike.com og dér gjorde jeg selv mit dykkercertifikat
færdigt.
Mvh
Niels Hejnfelt

Fra : Laskedyret

Dato : 22-04-07 16:27

> [...]
> Dykningen er bedst ude fra øen Cozumel, hvor du kan sejle til fra
> P.D.Carmen, men hele den kyststrækning helt ned til Belize er fremragende

OK takker - hvad med langs selve kysten hvis man vælger playa d.c er
der koralrev man kan snorkle på der - eller skal man sejle ud for at
komme til revene?

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 22-04-07 19:02

> [...]

OK takker - hvad med langs selve kysten hvis man vælger playa d.c er
der koralrev man kan snorkle på der - eller skal man sejle ud for at

Der er ok strande dér, men jeg ved faktisk ikke hvordan det lige er med
rev helt inde ved kysten.
Der må du ud og lede lidt på nettet.
I øvrigt bør du øgså tjekke muligheden for at dykke i Cenotes. Hele
Yucatan-halvøen ligger oven på et undersøisk netværk af gange, hvor man kan
dykke ned ét sted, og komme op et andet sted.
Det er imidlertid livsfarligt, hvis man ikke har en erfaren divemaster med,
og man skal som minimum have Advanced Open Water (hvis man er PADI-dykker)
for at måtte dykke dér. Man farer vild så let som ingenting, og der er mange
der har måttet lade livet dernede.
Mvh Niels

Fra : Laskedyret

Dato : 22-04-07 19:31

Angående playa del Carmen - hvilken lufthavn flyver man til? Cancun?

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 22-04-07 19:52

Angående playa del Carmen - hvilken lufthavn flyver man til? Cancun?

Jep, og så kan man arrangere afhentning og blive kørt de ca 30-45 min. til
Playa D.C.
Mvh Niels

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 23-04-07 11:03

On 22 Apr., 20:51, "Niels Hejnfelt" <n...@VIPhejnfelt.dk> wrote:
> [...]
> Angående playa del Carmen - hvilken lufthavn flyver man til? Cancun?
>
> Jep, og så kan man arrangere afhentning og blive kørt de ca 30-45 min.. til

Ja du flyver til Cancun...

Det er billigst at tage lufthavnsbussen på Cancun Airport til Playa
del Carmen (det koster ca USD 8), mens private transfer er
forholdsvist dyrt i Cancun. En delt transfer (hvor man er 8 der deler)
koster fra USD 16 pr person. Lufthavnsbussen kører lige udenfor
terminalbygningen (gå til højre når du kommer ud og ca 50 m til
busholdepladsen). Busserne er af høj standard med Aircon, toilet,
sikkerhedsseler, video osv.

Playa del Carmen kan klart anbefales istedet for Cancun... Der findes
en masse hoteller i alle prisklasser. Selv har jeg både benyttet mig
at All-inclusive samt de mindre og billigere hoteller i PDC-by. Det er
lidt en temperamentssag om du er til det ene eller andet. All-
inclusive-hotellerne er superlækre og maden samt service er helt i
top, men du kan sagtens finde billige hoteller der ligger lige på
stranden, som er rigtig fine, hvis du ikke vil betale for 4-5 stjernet
service. Generelt er serviceniveauet i PDC højt.

Et par hoteller i den billige ende (men med super belliggenhed) er
f.eks. Hotel Colibri (www.hotel-colibri.com), Pelicano Inn
(www.billighotel.dk er billigere end direkte på hotellet), Lab-Nah
(www.billighotel.dk er billigere end direkte på hotellet) eller Playa
Maya (www.playa-maya.com)

På hovedgaden (5th Avenue) ligger også et fantastisk hyggeligt hotel
der hedder Lunata (www.lunata.com). Dette hotel har en rigtig hyggelig
have og kun få værelser. Alle værelser er indrettet individuelt og er
meget hyggelige. Sørg for at få et værelse mod haven, da der kan være
en smule støj fra hovedgaden.

Flybilletter til Cancun er ikke specielt billige i juli måned (selvom
det ikke er højsæson derovre). Til gengæld er hotellerne rimelige i
pris.

www.billighotel.dk er der et stort udvalg af hoteller i alle
prisklasser - også nogle gode tilbud på all-inclusive. Selv boede jeg
sidst på Viva Wyndham Azteca, der klart kan anbefales, men deres
søsterhotel Viva Wyndham Maya (der er lidt billigere) er klart også
rigtig lækkert. All-inclusive i Playa er noget anderledes end man
kender det fra Spanien og Tyrkiet. Den mexicanske All-in er langt
bedre og i virkelig høj standard. Maden er fantastisk og på f.eks.
Viva Wyndham Azteca er der nok den største buffet jeg har set samt 4
andre a la carte restauranter at vælge imellem - bl.a. 1 der ligger
inde i byen (som godtnok koster 5 USD ekstra per person).

Selv tager vi afsted igen i juli også og her vælge vi nok en
kombination med 1 uge på all-incl. og 1 uge på et af de små hyggelige
strandhoteller. Lige nu kigger vi på Pelicano Inn, der ser ud til at
være et godt køb til prisen.

Vær opmærksom på at regntid og hurricane-sæsonen ikke med garanti er
overstået sidst i juli, men normalt regner det blot 1 times tid og
dagen, hvilket faktisk kan være befriende når temperaturen er omkring
35 grader.

Rigtig god rejse..

Flemming

http://www.flyrejsen.dk
http://www.billighotel.dk

Fra : Laskedyret

Dato : 23-04-07 20:54

Klip

> [...]
> overstået sidst i juli, men normalt regner det blot 1 times tid og
> dagen, hvilket faktisk kan være befriende når temperaturen er omkring

Super indlæg mange tak for hjælpen og de gode råd er i fuld gang med
at finde billetter og hoteller - det virker billigere og bedre end
bare at bestille hos et dansk rejsebureau