Sjove spisesteder/barer i Hamborg efterlys~
Fra : OleJ

Dato : 21-04-07 12:41

Hej NG

Vi er en flok som skal til Hamborg og se håndbold og derefter ud i byens
natteliv. Hvor går man hen og spiser/drikker? Det må gerne være et specielt
spisested... noget med en på opleveren!

Mvh
OleJ

Fra : Ped

Dato : 22-04-07 07:46

OleJ skrev:
> [...]
> natteliv. Hvor går man hen og spiser/drikker? Det må gerne være et specielt

Specielt spisested - en på opleveren? Så kommer du ikke uden om dette:

http://www.unsicht-bar-berlin.de/

Hvis du ikke allerede har hørt om dem, så kan jeg oplyse, at det er en
restaurantkæde, der drives af blinde. For at give os andre et indblik i
de blindes verden indtages middagen derfor i buldrende mørke! Det
foregår på den måde, at man ved ankomst til restauranten kommer ind i et
forrum (med lys), hvor man vælger sin menu. Når man har afgivet
bestilling kommer tjeneren, som er blind eller svagtseende, og han eller
hun beder en om at lægge hånden på hans/hendes skulder. Derefter går
turen via en lyssluse ind i restauranten, der henligger i buldrende
mørke, og man bliver hjulpet på plads ved sit bord. Og derfra har man
kun sin høresans til at orientere sig med - der er ikke selv det
allermindste lysstrejf. Prøv det!

I skal regne med at bestille bord, og det er lidt halvdyrt, men man
spiser rigtig godt. Der er kun 4-5 menuer et vælge imellem, så man kan
ikke vælge enkeltheder ud.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
(der prøvede den i Berlin)