hvor finde jeg billige rejser?
Fra : Peter K

Dato : 17-04-07 08:50

Hej

min kone og jeg vil gerne tage på en lille storby tur i europa (fx måske
til Paris, Berlin, Budapest... noget lidt sydpå), i måske 3 - 4 dage.

Vi vil gerne holde prisen til omkring 4000,- (til flytur + hotel/hostel).

Hvilke websites/flyselskaber er godt at kigge på? Kan det være billigere at
bestille via udlandske websites istedet for danske?

mvh,
Peter

Fra : Carsten Keller

Dato : 17-04-07 09:05

"Peter K" <xdzgor@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> til Paris, Berlin, Budapest... noget lidt sydpå), i måske 3 - 4 dage.
>
> Vi vil gerne holde prisen til omkring 4000,- (til flytur + hotel/hostel).

Man kan som regel få en returbillet til omkring 1000 kr. til Paris med et af
lavprisselskaberne og Berlin er vist også godt betjent med sådanne
selskaber. 2000 til hotel i 3-4 dage skulle også være muligt i de byer. Prøv
og tag et kig på Sterling eller Ryan's hjemmesider. Ryan er begyndt at flyve
direkte til Barcelona og Madrid så vidt jeg husker.

Keller

Fra : rt

Dato : 17-04-07 10:29

> [...]
> Prøv og tag et kig på Sterling eller Ryan's hjemmesider. Ryan er begyndt
> at flyve direkte til Barcelona og Madrid så vidt jeg husker.

Mit indtryk er at flypriserne er steget lidt, sådan generelt...
Vi måtte i hvert fald af med ca. 1600,- t/r pr. person alle skatter og
afgifter inklusive for en Sterling-tur til Paris...men ok, det afhænger
jo af hvor fleksibel man er, og hvornår man rejser. Men jeg har før
fløjet til Paris for det halve.

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Bjarne

Dato : 17-04-07 09:51

Peter K skrev:
> [...]
>
> Hvilke websites/flyselskaber er godt at kigge på? Kan det være billigere at
> bestille via udlandske websites istedet for danske?

Også en mulighed (håber linket virker)
http://www.dsb.dk/cs/Satellite?pagename=DSB/Page/Indholdsside_med_sidemenu_og_introindhold&c=Page&cid=1148304918422

Bjarne

Fra : Morten S Hansen

Dato : 17-04-07 19:32

Peter K skrev:
> [...]
>
> Hvilke websites/flyselskaber er godt at kigge på? Kan det være billigere at
> bestille via udlandske websites istedet for danske?

Den danske side www.momondo.dk er utrolig effektiv til at finde de
billigste flybilletter.

Tror momondo efterhånden dækker alle gængse flyselskaber, men ellers kan
det godt betale sig at tjekke udlandske udbydere - jeg sparede fx 200,-
(ud af 700,-) ved at booke min billet hjem fra Budapest hos et lokalt
flyselskab, som samarbejder med Sterling. Billetten blev købt hos dem
men fly og personale var Sterlings!

Har ikke så stor erfaring med hoteller - men for hostels prøv:
www.hostelworld.com -når i har fundet hostel'et så tjek også deres egen
hjemmeside - det kan være der er andre/billigere betalingsmuligheder end
på Hostelworld.

Go tur

/morten

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 23-04-07 11:56

On 17 Apr., 20:32, Morten S Hansen <morten.s...@SLETmail.dk> wrote:
> [...]
Flypriserne svinger meget, men med lidt held kan det sagtens lade sig
gøre at finde billige flybilletter til ihvertfald nogle af disse
destinationer....

På vores side http://www.flyrejsen.dk kan du sammenligne priserne fra
rejsebureauer og flyselskaber (så slipper du for at søge alle siderne
igennem selv og kan let få overblik over hvem der er billigst).

Specielt Berlin er ofte meget billig da konkurrencen er stor (her
flyver både SAS, AirBerlin, easyJet, Sterling). Også Budapest kan ofte
findes til billige penge, men ikke på alle dage.(Man, tir, tor og søn
flyver f.eks. SkyEurope)

En hurtig søgning i maj på hverdage giver priser på kr. 529 pr. person
til Berlin og omkring kr. 1.000 til Budapest - Paris fra omkring kr.
1.100 - ....

Andre muligheder er:
Mallorca: omkring kr. 1.200 (til gengæld er hoteller rigtig billige
her - fra omkring kr. 300 pr. nat pr. dob-vær)
Madrid: omkring 700 kr. (kampagne lige nu med Ryanair fra Malmø - husk
der kommer bus til kr. 100 pr person pr vej til Malmø fra Kbh)
Barcelona omkring kr. 1.300,-

Et par gode råd til at finde de billige flybilletter er at rejse på
hverdage - gerne f.eks. mandag til torsdag, da der ikke er så mange
der ønsker at rejse disse dage. Søg også på forskellige dage og
rejselængde. Der er ingen regel unden undtagelse

Med disse priser så kan det sagtens lade sig gøre at holde budgettet.
begge steder findes også ret billige hoteller. Hoteller kan du finde
billigt på http://www.billighotel.dk eller http://www.hotelhotel.dk

Håber du finder en rejse du kan bruge...

Flemming
http://www.flyrejsen.dk
http://www.billighotel.dk