Fra CDG Airport til Marais/metro Saint-Pau~
Fra : rt

Dato : 16-04-07 07:29

Hej folk

Er her en Paris-kyndig, der kan forklare mig,
hvordan jeg onsdag aften ved 19-tiden kommer fra
Charles de Gaule lufthavnen til dette hotel

Hôtel Pratic
9 rue d'Ormesson
Paris, 75004

Hotellet skulle ligge i Marais-kvarteret i det 4. arr.
nær Place des Vosges og Rue Saint Antoine.
Der skulle ligge en metrostation tæt ved, som hedder
Saint-Paul.

Håber der er en der kan hjælpe, da jeg aldrig før
har brugt CDG.

På forhånd tak.

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : ks

Dato : 16-04-07 08:50

On Mon, 16 Apr 2007 08:28:39 +0200, "rt" <ostekongen@FJERNhotmail.com>
wrote:

> [...]
>Der skulle ligge en metrostation tæt ved, som hedder
>Saint-Paul.
>
>Håber der er en der kan hjælpe, da jeg aldrig før

Det nemmeste er at tage regional toget (RER) fra CDG til Chatelet
des Halles, og der skifte til metro linie 1 retning Château de
Vincennes - pris ca 8 € og billetten gælder også til den fortsatte
tur med metroen. Jeres hotel ligger så mindre end 5 min gang fra St
Paul.
se http://www.ratp.fr/

Hvis i kommer med Air France eller Sterling ankommer i til terminal 2
komplekset, hvor også RER stationen ligger.Hvis det er SAS ankommer i
til terminal 1, og skal først tage den nye lufthavns mini metro fra T1
til T2.

Hvis i vil have et forslag til et godt og billigt frokost spisested
lige i nærheden af hotellet , så ligger der en række takeways i Rue
des Rosiers. Specielt L´As du Falafel i nr 34, er berømt vidt og bredt
for deres falafel.

Hvem flyver i med til Paris ? Hvis det er Sterling eller Air France
ankommer i ti

Fra : rt

Dato : 16-04-07 09:19

> [...]
> komplekset, hvor også RER stationen ligger.Hvis det er SAS ankommer i
> til terminal 1, og skal først tage den nye lufthavns mini metro fra T1

Perfekt...tusind tak!
Vi ankommer med Sterling. Og det vil sige at vi
simpelthen bare finder et RER der kører mod Chatelet
des Halles, finder linje 1 mod Châteux de Vincennes og
hopper af på Saint-Paul?? Det lyder jo ligetil.

Lige en sidste ting: Kan vi evt. købe vores carte orange
med det samme inden vi tager RER, og vil det overhovedet
dække denne tur?

Fantastisk...dem skal vi prøve!
Tak.

--
De bedste hilsener

/rt

Fra : Anette

Dato : 16-04-07 09:52

> [...]
>
> Lige en sidste ting: Kan vi evt. købe vores carte orange
> med det samme inden vi tager RER, og vil det overhovedet

Nej, det dækker ikke turen fra lufthavnen.

Anette

Fra : rt

Dato : 16-04-07 10:04

> Nej, det dækker ikke turen fra lufthavnen.

Ok, tak.

--
De bedste hilsener

/rt