Hjælp: Yamaha RD350LC
Fra : Sønderjylland

Dato : 22-04-07 16:04

Hejsa

jeg er blevet tilbudt en rd350 LC fra 85, virkelig flot, køre godt

er der noget man skal passe på med de 2 takter ??

hilsen
brian

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-07 16:36

On Sun, 22 Apr 2007 17:03:52 +0200, Sønderjylland wrote:

> er der noget man skal passe på med de 2 takter ??

Jup, ALT ! Det er den mest forskruede mc-model på markedet, alle mener at
kunne reparere på dette "knallertdesign". Resultatet er, at langt de fleste
RD'er er skruet fuldstændig i stykker

Så se dig rigtigt godt for. :-|

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Sønderjylland

Dato : 22-04-07 17:08

Hvordan mener du, er det ellers ikke en god racer"

den jeg har kik på har kun kørt 20.000km, og er lige klargjort fra a-z, hos
godkendt yamaha forhandler

alle lejer og stempler er blevet skiftet samt bremse skiver

hvad jeg har hørt fra folk, er den extrem sjov at køre på, da den skulle
være meget hurtig

meddelelse news:m74455iehj14$.jbhmcsb2rws9.dlg@40tude.net...

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-07 18:28

On Sun, 22 Apr 2007 18:08:14 +0200, Sønderjylland wrote:

> Hvordan mener du, er det ellers ikke en god racer"

Var ! Efter dagens standard vel tålelig.

> den jeg har kik på har kun kørt 20.000km, og er lige klargjort fra a-z, hos
> godkendt yamaha forhandler

Hvor hurtigt kører Du 20.000 Km. ? Er Du parat til at den så er færdig igen
?

> alle lejer og stempler er blevet skiftet samt bremse skiver

Bremseskiverne er forhåbentlig ikke opslidte efter 20.000 Km. Så mon det
Km. tal er til troende ?

> hvad jeg har hørt fra folk, er den extrem sjov at køre på, da den skulle
> være meget hurtig

Jo-da, målt i firserstandard. Den var pænt hurtig i forhold til den gamle
luftkølede RD, men meget langt fra TZ-ydelse. Den går vel en 160-170
stykker.

Fra : Western

Dato : 23-04-07 09:36

"Orla Pedersen" skrev >
> Jo-da, målt i firserstandard. Den var pænt hurtig i forhold til den gamle
> luftkølede RD, men meget langt fra TZ-ydelse. Den går vel en 160-170
> stykker.

Hvis alle 59 hypper er hjemme, skulle den gerne køre på den rigtige side af
180! Og det blev da vist meget godt bekræftet af tests fra den gang den var
hot.

\ Leif Westen

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-07 16:56

On Mon, 23 Apr 2007 10:35:46 +0200, Western wrote:

> [...]
> 180! Og det blev da vist meget godt bekræftet af tests fra den gang den var

Joe, med en let fører fladt ned på tanken. Og det var først YPVS'en, der i
praksis kom i nærheden af 60 hk.

Fra : 2

Dato : 22-04-07 19:51

<ask.me@for.email.dk> wrote:

>Hejsa
>
>jeg er blevet tilbudt en rd350 LC fra 85, virkelig flot, køre godt
>
>er der noget man skal passe på med de 2 takter ??

Jeg har ikke sådan kendskab til den yamaha. Men jeg er meget glad for
min Honda MVX 250 F 3 cyl V motor 2 takt. Så der er ihverfald
gode 2 taktere.

Hvad er din kørestil og behov, nybegynder, øvet?

Torben