Torben Scheel wrote:
> Er du MCTC'er, så nyd lige Richards fine artikel om Hondas V4 satsning -
> den kommer sobert omkring knastproblemer, og forklarer fint hvorfor
> nogen skyr de gamle (pre-VFR) V4 cykler, og andre ikke har oplevet
> problemer.
Tak for roserne, Torben.
> Jeg kørte langture og pendlede på en VF750S i start 90'erne, og nød den
> fine motor med masser af saft og fed lyd, og oplevede aldrig problemer.
> Skiftet til en GSX1100F var dog stort - det viste sig at jeg havde ejet
> den dårligst styrende af VF-serien (udover C-modellerne).
Bl.a. dine erfaringer var i tankerne, men de er så langt fra enestående,
når man læser SabMag-listen, V4-forum, og hvor ejerne af de første V4'er
ellers ytrer sig
Men når først den offentlige mening er dannet, er den
svær at rette op igen...
Under alle omstændigheder var der ingen grund til at gå mere i detaljer på
emnet her. Det er så komplekst og frem for alt så vel beskrevet i de mange
kilder, der er adgang til gennem honda-v4.com og vfr.dk som nævnt i boksen.
> Så vidt jeg kan se er dragraceren dog en V45 Sabre/VF750S og ikke en V65
> Sabre som billedteksten siger.
Forstår godt du spørger, for den måske mest synlige forskel på de to er
ikke synlig fra den kant, nemlig det ~lodrette "knæ-knæk" på siden af V65
Sabre-tanken. Men kig en gang mere på bemalingen på sidepanelet bag sædet.
Striberne har forskelligt forløb på '84-85-modellerne af VF700/750S og på
1100'en, hvor bundstriben danner en pilespids bagest
- sammenlign evt. billerne på de to fra
http://www.honda-v4.com/ under
Modellinfo eller i Billedgalleri
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK