Kørelærer snyder sine elever
Fra : MKS - 74

Dato : 21-04-07 02:50

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/04/21/023418.htm?nyheder

--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/

Fra : per biker

Dato : 21-04-07 07:51

On Apr 21, 3:50 am, MKS - 74 <mks74t...@gmail.com> wrote:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/04/21/023418.htm?nyheder

> [...]

Saadan en glat nakke, jeg kan lige forestille mig skuffelsen hos de
unge, som maaske har sparet i lang tid, (med lidt hjaelp fra farmand),
og saa
fiser svindleren til Thailand.

Jeg havde ogsaa rejst derned i haabet paa at finde ham, garanteret.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 21-04-07 07:58

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/04/21/023418.htm?nyheder
>
> --
>En politimand fortæller til Ekstra Bladet, at Johnny Fischer har >snydt
>sine elever gennem ti år, og at han hvert år rejser til >Thailand med
>anslået 300.000 kroner fra sine tvivlsomme >forretninger

og det er fantastisk at han kan lave tricket året efter, tilsyneladende uden
politi eller anden myndighed kan gribe ind....

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : MKS - 74

Dato : 21-04-07 09:44

On Sat, 21 Apr 2007 08:57:50 +0200, "Thomas Jensen"
<thomas@thomas-jensen.dk> wrote:

>og det er fantastisk at han kan lave tricket året efter, tilsyneladende uden
>politi eller anden myndighed kan gribe ind....

Når EB er kilde, skal man velsagtens altid ha' en naturlig skepsis, så
lødigheden må man selv vurdere , men her er deres egen artikel -

http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article291301.ece

Fra : Thomas Jensen

Dato : 21-04-07 11:09

> Når EB er kilde, skal man velsagtens altid ha' en naturlig skepsis, så
> lødigheden må man selv vurdere , men her er deres egen artikel -

helt klart, de har selvfølgelig deres egen sandhed
Men det tyder jo stadig på at manden har gjort det flere gange...

Fra : Sven Esbjerg

Dato : 21-04-07 13:35

MKS - 74 wrote:
> Når EB er kilde, skal man velsagtens altid ha' en naturlig skepsis, så
> lødigheden må man selv vurdere , men her er deres egen artikel -
>
> http://ekstrabladet.dk/forbrug/forbrug_nyheder/article291301.ece

Nu var jeg og en anden selv dumme nok til at ryge i klørene på manden
tilbage i 2003. Historien for os er præcis den samme som den i
EkstraBladet så du kan nok godt regne med at det er sandt.
- og der er mange af os.

Dengang snakkede jeg med politiet om hvad der kunne gøres. De havde brug
for nogen som stod frem og kunne dokumentere at Johnny snyder med
underskrifter og lignende. Problemet er bare at det ikke er så let
eftersom man er to om at snyde. Ham og en selv som underskriver.
Han er altid klog nok til at bede en om at gøre det på tomandshånd...
Desuden har man jo ikke lige løst at indrømme at man har brudt loven
også selvom man måske kunne stoppe Johnny.

Derfor prøvede vi og nogen andre at få BT til at tage historien. Det gik
er tekniske årsage i vasken, men man kunne altså have læst den samme
historie i BT i 2004.

Derudover er det jo ikke forbudt at rejse til Thailand eller skifte
lokaler. Det er bare grænseløst provokerende den måde han gøre det på.

Personligt mener jeg at han er en dårlig kørelærer. Det bygger jeg på en
sammeligning med den MC-skole som jeg skiftede til. Her lærte jeg på en
måned al hvad jeg havde brug for og bestod begge pøverne uden problemer.

Jeg kan kun advare mod Johnny. Det er penge dårligt givet ud og hvis man
er uheldig for man intet for dem.

Jeg ville ønske at han havde en slags licens som man kunne tage fra ham.

Mvh
Sven

Fra : Armand

Dato : 21-04-07 16:03

"Sven Esbjerg" <nobody@nowhere.net> skrev i en meddelelse
> Jeg ville ønske at han havde en slags licens som man kunne tage fra ham.

"Licensen til at forplante sig"??

--
Armand.

Fra : Sune

Dato : 21-04-07 17:08

"Sven Esbjerg" <nobody@nowhere.net> skrev i en meddelelse
[cut]
> Jeg ville ønske at han havde en slags licens som man kunne tage fra ham.

Ja men det har han da. Hans kørekort er påført en kode, der fortæller hvilke
kategorier han er kørerlærer til. Den skal han forny hvert 5. år.
Det sker da, at "licensen" fratages en kørelærer. Sidste år var det en
kørerlærer i Køge, der fik en dom for sexchikane. Han fik frataget sin
"licens" for en periode.

MC-hilsen Sune

Fra : MKS - 74

Dato : 21-04-07 17:42

On Sat, 21 Apr 2007 18:07:45 +0200, "Sune" <formel999@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Det sker da, at "licensen" fratages en kørelærer. Sidste år var det en
>kørerlærer i Køge, der fik en dom for sexchikane. Han fik frataget sin

Og det er vel det der gør denne herre lidt problematisk, idet han
tilsyneladende er så sneaky, at han indrager eleverne i sine små
julelege, så ingen rigtig vil stå frem officielt og anmelde ham - En
evt. licensfratagelse kræver velsagtens en dom eller lign. for at
kunne effektueres? Hvem ofrer sig for almenvældet? .

Det er hans forældres skyld - Den gang de valgte at navngive ham, var
han allerede prædestineret til et liv som bandit .

Fra : Sune

Dato : 21-04-07 18:58

> On Sat, 21 Apr 2007 18:07:45 +0200, "Sune" <formel999@hotmail.com>
> wrote:
[cut]

> Det er hans forældres skyld - Den gang de valgte at navngive ham, var
> han allerede prædestineret til et liv som bandit .

Det vil jeg straks fortælle min chef. Han hedder også Johnny Og nej det
er ikke den samme.

MC-hilsen Sune

Fra : flemsus

Dato : 21-04-07 10:51

Thomas Jensen wrote:
> "MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse

> og det er fantastisk at han kan lave tricket året efter,
> tilsyneladende uden politi eller anden myndighed kan gribe ind....

Jeg synes det er mere fantastisk at der ikke er nogen der har meldt ham for
svindel! Og at betale det hele forud er da også en underlig skik, men det
kan da være at sjællændere stoler mere på hinanden.

--
REMOVE NOSPAM TO REPLY.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : thomassloth@hotmail.~

Dato : 21-04-07 13:52

> [...]
> tilbage i 2003. Historien for os er præcis den samme som den i
> EkstraBladet så du kan nok godt regne med at det er sandt.

Jeg er den anden Sven nævner. Jeg kan kun bakke Svens udlægning 100%
op og mere til.
Johnny Fischer er gennemført svindler og man skal holde sig langt fra
ham.

Der er intet i EB's artikel, der med mine bitre erfaringer virker
urealistisk eller overdrevet, tværtimod. Jeg kan kun bakke historien
op, og kan formentlig tilføje flere aspekter og uhyrligheder til det.
Jeg havde også fat i politiet, og ville anmelde ham for underskrifter
på falsk og urigtig baggrund, men problemet var (som personerne i
artiklen) at jeg jo også havde skrevet under falsk (på at have
modtaget undervisning, hvilket ikke var rigtigt), hvorfor jeg også
kunne straffes, såfremt jeg ville anmelde ham. Politiet var fuldt
bekendt med Johnnys metoder, men ingen turde anmelde ham, for ikke
selv at få røven på komedie. Ja, dumt at skrive under selv, men når
man har 6-7000 kr i klemme, og bare gerne vil ha det pap, er man til
fals for det pres og manipulation, som Johnny udøvede, og var mester
i.

Vi fik begge kørekortet ved at droppe ham, og starte ved ny kørelærer,
med ekstraomkostninger til følge.
Jeg håber nogen kan få skovlen under ham.

Fra : Sune

Dato : 21-04-07 17:12

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/04/21/023418.htm?nyheder

Kender ham. Jeg har selv haft ham. Han underviste i 1997 for en anden
kørelærer (Kurt), som også var lidt speciel. Han huserer også stadig.
MC-hilsen Sune

Fra : Bongo

Dato : 21-04-07 20:52

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/04/21/023418.htm?nyheder

Når en eller anden påstår at han kan lave et kort for 6500 og alle andre
skal have ca. 10.000, så burde man da fra starten undre sig over hvad det så
er man ikke får. Når han samtidig, mod praksis, kræver hele beløbet betalt
burde mistænksomheden brede sig. Han er vel næppe filantrop.

Vh Bongo
--------------------------------------
Der kun sjældent køber de billigst varige forbrugsgoder.

Fra : Jim Andersen

Dato : 23-04-07 08:11

Bongo wrote:
> Når en eller anden påstår at han kan lave et kort for 6500 og alle
> andre skal have ca. 10.000, så burde man da fra starten undre sig
> over hvad det så er man ikke får.

Og ikke er medlem af brancheforeningen?

> Når han samtidig, mod praksis,
> kræver hele beløbet betalt burde mistænksomheden brede sig

Ja dér burde klokkerne i hvertfald begynde at ringe. Men okay.. folk har vel
"taget chancen" når det er sommer og alle de andre er fuldt-bookede. Og
nogen gange går den jo. Der er bare lidt for meget "rejse-bureau" over hele
det dér set-up.

/jim

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 23-04-07 08:57

Bongo skrev:
> [...]
> er man ikke får. Når han samtidig, mod praksis, kræver hele beløbet betalt
> burde mistænksomheden brede sig. Han er vel næppe filantrop.

hmmm
Den holder ikke vel?
Eksempel:
1) Louis Nielsen (briller) var _meget billigere_ end kollegaerne (og
blev truet af branche foreningen) der var ikke noget fusk - bare en
avance mindre end 600%

2) Tandlæge Diller Daller (Aalborg) er _meget billigere_ end
kollegaerne, og bliver _også_ truet af brancheforeningen for at være
ukollegial, men arbejdet er i orden.....

sååååå

Når der er en veletableret brancheforening kunne der jo bare mangle
konkurrence...

Men ok - ham her var en slyngel....

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Jim Andersen

Dato : 23-04-07 13:08

"J.C.Kløve" wrote:

> [...]
> 1) Louis Nielsen (briller) var _meget billigere_ end kollegaerne (og
> blev truet af branche foreningen) der var ikke noget fusk - bare en

Vi siger jo ikke at folk skal holde sig væk. Bare at klokkerne skal ringe.
Og derfor søgte jeg da også på nettet og skrev indlæg i dk.forbruger osv for
at høre om folks erfaringer med ham.
Og da der var en masse tilfredse kunder der meldte tilbage gik jeg ned til
Louis og sparede en masse penge.

/jim

Fra : Bongo

Dato : 23-04-07 21:17

> hmmm
> Den holder ikke vel?

Ikke helt Men et godt stykke hen ad vejen gør den. Det er den
sædvanlige sammenhæng mellem pris og kvalitet. Og det frie marked mod
prisaftaler og karteldannelser. Det kan være svært at gennemskue hvad der er
hvad. Men mht. prisen på et kørekort ses det for mig meget tydeligt, at en
gennemsnits kørelærer sælger et kort til ca. 10k og har en gennemsnitligt
levefod. Det ser ud som en OK sammenhæng.

Vh Bongo

Fra : Bissen

Dato : 24-04-07 13:38

Dette er en advarsel til alle kommende MC elever der skulle fristes af
den billige lovpakke hos MC trafikskolen i Valby, som drives og ejes
af Johnny Fischer. Lovpakken er billig, men Johnny Fischer er en
plattenslager, som ikke opfylder det man betaler for. Jeg har endnu
ikke mødt en tilfreds elev på skolen, og der har ikke været andet end
problemer for mig, samt alle andre elever jeg har snakket med. Et af
problemerne er bl.a. at Johnny Fischer bor i Sverige, det er der
såvidt ikke nogen i vejen med, men det er umuligt at få fat på ham,
hvilket på ingen måde er optimalt. I det hele taget er hele atmosfæren
omkring MC trafikskolen så plattenslager agtig at jeg på det
kraftigste vil fraråde folk at starte. På vegne af flere elever fra MC
trafikskolen i Valby (navn redigeret ud)

Emne: A D V A R S E L..!! - MC Trafikskolen
Dato: Sun, 10 Dec 2006 08:57:54 -0800

jeg har ogsaa vaeret elev paa mc-trafikskole i Valby

Jeg skriver fordi jeg har haft en ret uheldig oplevelse med den
saakaldte "mc-trafikskole" som mere eller mindre malker folk for
penge
og pludselig forsvinder. Her er et kort resumme over hvad jeg har
oplevet i den tid jeg var der inden jeg blev noedsaget til at skifte

Penge for koereproeve ej tilbagebetalt
Ej modtaget den forudbetalte koereundervisning
Er blevet truet flere gange af Johnny og Kim bl.a. paa Jubii debat
forum - og ja jeg ved godt i ved hvem jeg er - men jeg er IKKE bange
for en gang fuskere som jer som proever at tie folk ihjel
Ikke modtaget den lovpligtige undervisning

Undervisning paa utroligt lavt niveau
Gamle udtjente maskiner (kun en stor)

og i det hele taget en meget uprofessionel behandling

Som i kan se er der mange ting som ikke er helt efter bogen. Vi er 11
elever indtil videre som nu vil staevne mc trafikskole i retten (v.
Johnny Fischer & Kim) saa maa vi se hvad der kommer ud af det

P.S. Betal det som det koster - skoler som MC-trafikskole i valby som
faldbyder priser lugter langt vaek af fusk - det er ivhertfald det
som
jeg har oplevet