forsikring af beskadiget genstande
Fra : Mikkel Lyngbye

Dato : 20-04-07 12:10

Hej NG

jeg var ude for en uheld med mc, og modparten har taget skylden. I den
anledning skal jeg jo så sende mine krav for forsikring ind. det har jeg
også gjort, og har fået svar at jeg skal sende beviser for mine krav.
problemet er så at jeg ikke kan finde kviteringen for min mc-jakke og hjelm.
Hvad gør man i sådan et tilfælde?

håber der er nogle der kan hjælpe.

Hilsen Mikkel

Fra : Bongo

Dato : 20-04-07 12:15

> håber der er nogle der kan hjælpe.

Beder din lokale mc pusher om én. Har vil jo gerne sælge dig nyt tøj igen.
:)

Vh Bongo

Fra : Jimmi Nielsen

Dato : 20-04-07 12:35

> [...]
> problemet er så at jeg ikke kan finde kviteringen for min mc-jakke og
> hjelm. Hvad gør man i sådan et tilfælde?

Da jeg var ude for et temmelig omfattende uheld for nogle år siden fik jeg
samme krav, men ringede bare og sagde at jeg jo ikke har gemt kviteringen
for min mc jakke, og at bukserne var købt brugt. De repræsenterer jo stadig
samme værdi, da du skal ud og købe nyt. Det lod til at hjælpe at jeg
tilføjede at jeg hellere end gerne ville sende dem de iturevne bukser og de
smadrede hjelme. Og så var der ingen problemer med udbetalingen. Jeg var nu
også 100% reel omkring hvad tingene har kostet, og hvad der var gået i
stykker. Jeg kunne forestille mig at de går lidt på bagben hvis du har fået
ødelagt et platin silke jakkesæt og en guld hjelm
Det eneste de studsede over var faktisk at jeg havde smadret to hjelme,
selvom jeg kun var mig på cyklen. (Den sad på albuen, gør det aldrig, det
gør ret ondt at falde med den der!!).

/Jimmi

Fra : Niels Munk

Dato : 20-04-07 12:46

"Mikkel Lyngbye" <"lyngbye@gmail.com"> wrote in message

> [...]
> problemet er så at jeg ikke kan finde kviteringen for min mc-jakke og
> hjelm. Hvad gør man i sådan et tilfælde?
´
Da jeg styrtede sidste år, røg jeg på hospitalet, som klippede alt mit tøj
op.
Da min indbo-forsikring efterfølgende skulle erstatte hjelm + tøj, ville de
have tøjet indleveret hos nærmeste forsikringskontor. Ikke noget problem.
Jeg fik ny-pris for alt, selv mine gamle dieselbukser, som havde skiftet
status til arbejdsbukser... Det var hos Top-DK.

/Niels Munk

Fra : Poul

Dato : 23-04-07 20:17

Forsikringsselskaber er åbenbart meget forskellige.
Jeg har to gange oplevet tyveri, en gang en rygsæk fra tandlægens
venteværelse og anden gang, tyveri af min hjelm og handsker mens jeg lå og
soppede i en sydtysk sø. (tyven havde åbenbart ingen brugbar lugtesans, for
jeg havde kampsvedt i hjelmen efter en uge i de østrigske alper) (for pokker
de har godt asfalt - kan næsten ikke vente til årets sommerferie)

Begge gange blev det klaret telefonisk - jeg ringede ind til Tryg og beskrev
hvad der var sket og var i øvrigt oprigtig med hensyn til priser. Og begge
gange var svaret "vi sætter pengene ind på din konto"
Det kan vel kaldes service!
Poul

Fra : Anders Majland

Dato : 24-04-07 08:34

> [...]
> problemet er så at jeg ikke kan finde kviteringen for min mc-jakke og
> hjelm. Hvad gør man i sådan et tilfælde?

Efter at jeg havde et møde med en blind mobilsnakkende svensker i en
rundkørsel ved Holbæk, sendte jeg dem en stribe billeder (email) og tilbøder
dem at sende stumperne. Mhs værdi så er det for de fleste indboforsikringer
genanskaffelsesprisen du skal have erstattet - evt med et fradrag for
alder/slitage.

Mhs motorcyklen så sendte de en taksator ud for at kigge på den (dyrt for
dem at han skulle bruge en halv dag på det, da han kom fra løgstør og jeg
har ved Viborg nok må være noget af det sydligste de kalder nordjylland) Mit
beskedne krav var blot en ny brugt kåbe jeg havde fundet ved en tysk
ophugger - Den kunne ikke skaffes fra nye mere. Skaderne på tøjet var mere
end det dobbelte

Så du behøver ikke dokumneterer hvad du har givet for tingene - kun hvad det
vil koste dig at købe dem idag. Det skal jo ikke ligge dig til last at det
lykkedes dig at få en superfed-mærkevarehjelm til halv pris på udsalg, hvis
du idag kun kan få den til fuldpris. Så er det fuldpris der skal erstattes
da det er det tab du har på uheldet.

Fra : Mikkel Lyngbye \(820~

Dato : 24-04-07 10:10

Tak for de mange svar. jeg har nu sendte billeder med ind som dokumentation,
for at jeg har tingene, og det ikke bare er noget jeg har fundet på.

nu må vi se hvad de siger til det.

Hilsen Mikkel