Vejhjælp
Fra : Anders Majland

Dato : 20-04-07 10:20

Der er kommet en 3. spiller på banen der tilbyder vejhjælp til
motorcyklister. Totempo.dk

Deres priser er

MC halvår 350 kr.

MC helår 550 kr.

og der er ikke rabat ved flere mc'er

Så jeg har svært ved at se at de skulle være konkurrencedygtige - Men Falck
og Dansk Autohælp har da kun godt af lidt konkurrence ...

Jeg har DAH abb. på alle 3 cykler igennem FDM til 310kr/år stykket (De giver
heller ikke mængderabat ... )

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Anders Christensen

Dato : 20-04-07 11:16

Anders Majland skrev:

> Jeg har DAH abb. på alle 3 cykler igennem FDM til 310kr/år stykket (De giver
> heller ikke mængderabat ... )

Jeg giver også noget der ligner 2-300 kroner hos DAH via GF Forsikring.

Fra : SB

Dato : 20-04-07 17:06

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg giver også noget der ligner 2-300 kroner hos DAH via GF Forsikring.

Giver 180 kr. pr år for DAH
Der er fordele ved at have en kone i et forsikringsselskab

Søren

Fra : Torben B

Dato : 22-04-07 07:46

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Giver 180 kr. pr år for DAH
> Der er fordele ved at have en kone i et forsikringsselskab
>
> Søren

De 2 første år er gratis, når man køber ny BMW -))

Fra : Max Andersen

Dato : 22-04-07 14:54

Torben B wrote:

> De 2 første år er gratis, når man køber ny BMW -))

Lol, ja. Det er vist rigeligt inkluderet i prisen i forvejen

Max

Fra : SB

Dato : 22-04-07 22:30

"Max Andersen" <max@militant.dk> skrev i en meddelelse

> Lol, ja. Det er vist rigeligt inkluderet i prisen i forvejen
>
> Max

er vist billigere at lade være at købe BMW'n og betale 180 kr. pr år

Søren

Fra : Torben B

Dato : 23-04-07 07:11

> "Max Andersen" <max@militant.dk> skrev i en meddelelse

> er vist billigere at lade være at købe BMW'n og betale 180 kr. pr år
>
> Søren

Måske men ikke så sjovt

Fra : Max Andersen

Dato : 20-04-07 21:24

Anders Majland wrote:
> [...]
> og Dansk Autohælp har da kun godt af lidt konkurrence ...
>
> Jeg har DAH abb. på alle 3 cykler igennem FDM til 310kr/år stykket (De giver

HVAD?!?!?!

Jeg ringede sidste uge, og de sagde de ikke kunne tilbyde MC hjælp?

Hvis de ikke engang ved hvad de kan sælge, så tror jeg også at de heller
ikke ved om de kan hjælpe i en presset situation.

er DAH billigst/bedst, sådan rent generelt?

Max

Fra : Anders Majland

Dato : 24-04-07 11:07

> HVAD?!?!?!
>
> Jeg ringede sidste uge, og de sagde de ikke kunne tilbyde MC hjælp?

Det var også helt nyt da jeg sendte beskeden. Jeg talte med dem for nogle
uger siden hvor de sagde at det var på trapperne. Jeg bad dem så emaile når
priser og vilkår var klar.

Fra : Thomas Makro

Dato : 22-04-07 15:07

On Apr 20, 11:20 am, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Så jeg har svært ved at se at de skulle være konkurrencedygtige - Men Falck
> og Dansk Autohælp har da kun godt af lidt konkurrence ...

Nu skal man jo også se på vilkårene. Der er vist noget med, at Falck
er de eneste der tilbyder at man kan få MCen kørt et sted hen, og selv
blive kørt et andet sted hen. Det er jo meget nyttigt hvis MCen
punkterer når man er på vej på arb.

Og så er der de andre detaljer. DAH smider en ud, hvis man gør brug af
dem for ofte. Det gør Falck mig bekendt ikke. Jeg har ikke kigget på
Totempos vilkår.

Dengang jeg undersøgte priser, var Falck dyrere end DAH, så jeg valgte
DAH, vel vidende at Falck måske havde nogle bedre vilkår (som jeg godt
kunne undvære).

--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **

Fra : Anders Majland

Dato : 24-04-07 11:19

> [...]
> er de eneste der tilbyder at man kan få MCen kørt et sted hen, og selv
> blive kørt et andet sted hen. Det er jo meget nyttigt hvis MCen

Jeg har ladet dem fragte aprilia'en til kbh fra herning og de refundede så
også mine togbilleter. Men det skyldtes at de gerne ville have lov at samle
flere køretøjer sammen til transporten på tværs af landet.

Men de skriver :"Skal dit køretøj på værksted efter driftsstop eller
færdselsuheld sørger Dansk Autohjælp for transport af dig og dine passagerer
til fælles bestemmelsessted" Det lyder da som om at man ikke behøver følge
køretøjet

> Og så er der de andre detaljer. DAH smider en ud, hvis man gør brug af
> dem for ofte. Det gør Falck mig bekendt ikke.

Jeg brugte DAH 5 gange på omkring 6år - uden at de smed mig ud. 2 gange
defekt drivlinie, stjålet udstødning, defekt efter service og så det
hjulleje der gav en tur fra herning. Og jeg har været godt tilfreds med
servicen så jeg har abb på alle 3 motorcykler. XT'en har været brudt ned
nogen gange, men ikke længere væk end jeg har klaret mig uden at ringe efter
DAH. XTZ'en har jeg ikke haft nedbrud på.

Men de er helt firkantede mhs betalt præmie. Min præmie forfalder i august
og i forbindelse med en flytning 1/8-2002 fik de ikke registeret min
addresseænding inden girokortet var sendt ud. Og da jeg ikke kom på min
gamle addresse i en måneds tid så nåede jeg hverken at se girokortet eller
få betalt rettidigt Og så var murphy lige ude med riven og jeg stod i Odense
med en defekt Aprilia. Der var eneste mulighed for at få dem til at køre at
vente til dagen efter at girokortet var betalt. Problemet var som skrevet at
jeg stod en søndag i odense og girokortet lå i valby. Så ville så være nødt
til at tage toget til kbh, betale girokortet mandag og så ringe til dem igen
tirsdag - eller betale dem timepris for at køre mig hjem... Så jeg endte
med at få min kone til at komme ned og hente mig med bil og trailer fra
viborg .... Efterfølgende chekede jeg at jeg havde send dem en email med
addresseændringen - det havde jeg gjort i slutningen af juli. 2 af mine
nedbrud på aprilia'en har været efter den episode.

/A.

Fra : Thomas Makro

Dato : 24-04-07 20:26

On Apr 24, 12:19 pm, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> [...]
> til fælles bestemmelsessted" Det lyder da som om at man ikke behøver følge
Hmm det kan du jo have ret i. Jeg har opfattet formuleringen som om at
mennesker og MC skal til fælles sted. Her må man vist nærlæse
vilkårene, for at finde ud af hvad de mener, og dem har jeg ikke her
(er pt. på forretningsrejse).

> Jeg brugte DAH 5 gange på omkring 6år - uden at de smed mig ud.
Flot! Jeg har hørt (eller læst?) det med udsmidningen fra andre
motorcyklister, men det er da muligt at de vurderer hvor stor kunde
man er, og om de assistancer man gør brug af, er seriøse. Eller måske
har de ændret praksis på et tidspunkt...

> Men de er helt firkantede mhs betalt præmie.
Jeg forstår godt hvis du blev irriteret over den oplevelse i Odense,
det ville jeg være blevet. Men omvendt kan jeg godt forstå, at de
holder stramt på, at de vil have deres penge, før de vil hjælpe - der
skal nok være en del der har prøvet at platte dem.