Udstødning til Yamaha XS400 DOHC
Fra : Lars Nebel

Dato : 19-04-07 21:03

Hej

Jeg leder efter en udstødning til en Yamaha XS400 DOHC (Model 12E, 1982+).
Man har kunnet få en sådan fra JAMA Originals (Laser) med varenummer
95.3014, men den er desværre udgået.

Motad laver også een (M34Y), men jeg er usikker på om den passer på min
maskine? Denne er en 2i1, men det gør ikke noget.

Er der nogen der har erfaringer med de to systemer, hvor man kan få dem,
eller evt alternativer. Et godt brugt vil også være fint.

Hilsen
Lars Nebel

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 19-04-07 22:30

Lars Nebel skrev:

> Motad laver også een (M34Y), men jeg er usikker på om den passer på min
> maskine? Denne er en 2i1, men det gør ikke noget.

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=278&m=full

Sad på den XS400 DOHC konen havde engang, og udstødning til prisen.
Pasform + Finish OK
Kan monteres uden at dyse cyklen om

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : mortdk

Dato : 20-04-07 09:57

Dan "748" Dethlefsen wrote:

> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=278&m=full

> Sad på den XS400 DOHC konen havde engang, og udstødning til prisen.
> Pasform + Finish OK
> Kan monteres uden at dyse cyklen om

Enig med Dan.
Fik osse sat en Motad 2-i-1 på min Seca. Den var nem at sætte på og
motoren gik rent og fint uden omdysning. Faktisk oplevede jeg et bedre
optræk fra bunden af med Motad'en sammenlignet med originaludstødningen,
men det kan jo skyldes et par solide rusthuller i den originale....

Morten

Fra : Lars Nebel

Dato : 20-04-07 10:30

mortdk wrote:

> [...]
> optræk fra bunden af med Motad'en sammenlignet med originaludstødningen,
> men det kan jo skyldes et par solide rusthuller i den originale....

Mange tak, jeg tror det bliver den fra Motad. Har dog siden igår fundet ud
af at BSM også laver en 2i1. Den er umiddelbart lidt pænere da den har det
rigtige knæk på lyddæmperen, men den er også væsentlig dyrere (ca 3500,-)

http://www.bsm-exhausts.com/images/prodsheet/5013.pdf

Fra : welder136@jubii.dk

Dato : 22-04-07 20:49

> [...]
> rigtige knæk på lyddæmperen, men den er også væsentlig dyrere (ca 3500,-)

hejsa

siste år monterede jeg en bsm 2i1 på en xs 400 fra 84, og uden jeg
kender den fra motard
vil jeg klart anbefale den fremfor bsm

pasformen på bsmen er ikke i orden og her mener jeg IKKE i
orden,dergik faktisk næsten 2 timer at montere den og indebar , vold
for at forrørende pakkede ordenligt og ændring af beslaget til op
hæng.

finish er heller ikke for god med en masse svejsesprat bla ved
knækket og ophæng

dog er det positivt at chromen holder rigtig fint selv efter en vinter
uden at den er passet
jacob
welder136SNABELAjubii.dk

Fra : Lars Nebel

Dato : 23-04-07 07:33

Så hellere undvære knækket fremfor en masse bøvl med den fra bsm. Hmm - gad
vide hvorfor den skal være så meget dyrere hvis kvaliteten er så dårlig?