On Thu, 19 Apr 2007 17:37:59 +0200, Richard wrote:
> Kan du svømme
- spøg til side, ja, hvorfor ikke køre de nødvendige
> km på, så den kan indregistreres som brugt - se km-tal i anden besked
> forleden - men se mere nedenfor...
Jeg tænkte at få en god tur ud af det, og sejle til EU på et krydstogtsskib
sammen med MC-en. Man kan flyve derover meget billigt, så til kr.75
forleden, og så sejle hjem. Nogen der ved om krydstogtsskibene kan hyres
den ene vej og kan medtage MC-er ?
>> Og er der bøvl med at få den indregistreret og betale afgift ?
>
> ...ja, købt som ny og førstegangsindreg. i dag skal du have
> US-forhandleren til at levere dig en Euro2-konform model - og de
> importeres næppe til USA, for hvad skal de bruge dem til derovre
Den MC jeg har kik på, ser ens ud i USA og i EU.
>> Hvad er forklaringen på at den er 75% dyrere i Tyskland end i USA ?
>
> Hovedsagelig marketingstrategi vedr. prissætning samt forskel i told og
> moms; men i begge lande er der plads til klækkelig rabat i
> standardprisen, så se dig godt for
Det var da vildt, kan den mon fås endnu billigere end til USA listeprisen.
> Grundlæggende er det også to forskellige cykler, den ene EU-konform mht.
> udstyr og især udstødningsemissioner, den anden US-ditto. - ikke at det
> behøver at indebære større mekaniske foskelle, men det hører med
Jeg har en ven som er flyttet til USA for nogle år siden, og vi regner med
at tage røven på magthaverne ved at indregistrere MC-en i hans navn først
og så kører jeg hjem på den. Han er også villig til at flytte adresse til
DK i nogle dage, så den kan komme med hjem som flyttegods uden afgift.
Nogen der gjort dette selv ?