Hvem er vi?
Fra : Bongo

Dato : 18-04-07 21:02

Foranlediget af Kløves indlæg om "motorcyklismen har ændret sig", "Armand
hvem er du" og den årlige folketælling tænker jeg på, jammen hvem er vi så?
Nogen mener at vi kan identificeres på vores valg af mc, så mit spørgsmål
til dig er:

Hvis du nu uden smålig skelen til økonomi og dyre forsikringer kunne vælge
helt frit fra hylderne med mc-er, hvilken maskine ville du så vælge? Har du
allerede drømmemaskinen eller ville du vælge noget helt andet?

Jeg ville imorgen vælge en Triumph Tiger med GPS
http://www.triumph.co.uk/images/en-GB/wallpaper_tiger_fb_1024x768.jpg

Vh Bongo
Der drømmer, men som er meget tilfreds med sin TDM900.

Fra : Knud Dam

Dato : 18-04-07 21:09

"Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse

Har du allerede drømmemaskinen .............

Jeps !

; - )

KD FZ1-S

Fra : tp

Dato : 18-04-07 21:06

> Hvis du nu uden smålig skelen til økonomi og dyre forsikringer kunne vælge
> helt frit fra hylderne med mc-er, hvilken maskine ville du så vælge? Har
> du allerede drømmemaskinen eller ville du vælge noget helt andet?

Tror for mit vedkommende det skulle være en K1200GT eller FJR1300, meeen
økonomi har STOR indflydelse
Mine kriterier er
1 - kan jeg få stumper på ebay
2 - er kval på maskinen ok
3 - er gensalgsprisen super
4 - forsikring
5 .... nå jah... er det en fed mc

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-04-07 21:30

"Bongo" <askfor@address.com> writes:

> Jeg ville imorgen vælge en Triumph Tiger med GPS
> http://www.triumph.co.uk/images/en-GB/wallpaper_tiger_fb_1024x768.jpg

Tigeren er underskøn. Må hellere prøve en engang, så jeg kan få knust
mine illusioner.

Jeg må dog indrømme, at en solid tourer med hele gøgemøget står højt
på listen.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg sagde ikke, at han var et røvhul. Jeg
The RockBear. ((^)) sagde, at jeg synes, han er et røvhul, og

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 18-04-07 21:34

Bongo wrote:
> [...]
>

> Vh Bongo
> Der drømmer, men som er meget tilfreds med sin TDM900.

Uha, den er svær... Men jeg tror jeg ville ende med en Ducati monster,
testastretta:
http://www.ducati.com/en/bikes/my2007/ModelPage.jhtml?family=Monster&model=MS4RSTESTASTRETTA-07

Og til onsdagene ville jeg ha' en Triumph Speed Triple:
http://www.triumph.co.uk/images/en-GB/speedtriple_wallpaper.jpg
Den er satme fræk!

/Magnus
Honda CBF 600 NA

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 18-04-07 21:39

On Wed, 18 Apr 2007 22:01:59 +0200, Bongo wrote:

> Hvis du nu uden smålig skelen til økonomi og dyre forsikringer kunne vælge
> helt frit fra hylderne med mc-er, hvilken maskine ville du så vælge? Har du
> allerede drømmemaskinen eller ville du vælge noget helt andet?

Jeg har den maskine, jeg gerne vil have - fireblade

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Rene Joergensen

Dato : 18-04-07 21:47

Sonny T. Larsen <sonny@unix.dk> wrote:

> Jeg har den maskine, jeg gerne vil have - fireblade

Ja, Sonny har den maskine jeg pt. helst vil have, dog i forkert farve

--
-René

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 18-04-07 22:05

On 18 Apr 2007 20:46:49 GMT, Rene Joergensen wrote:

> Ja, Sonny har den maskine jeg pt. helst vil have, dog i forkert farve

Blah - du vil bare reklamere for Repsol

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-07 21:48

> [...]

> helt frit fra hylderne med mc-er, hvilken maskine ville du så vælge? Har du
> allerede drømmemaskinen eller ville du vælge noget helt andet?

Jeg er overmåde tilfreds med mit valg, også selvom "fie" ikke er verdens
mest holdbare mekanik. Jeg har aldrig haft en mc, der har passet bedre til
min fysik, og har været så letkørt.

Men jeg ville da gerne prøve en BMW R1200S

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Neser

Dato : 18-04-07 22:11

> [...]
>

> Vh Bongo
> Der drømmer, men som er meget tilfreds med sin TDM900.

Må da indrømme at jeg netop har købt drømmemaskinen! - Ducati 996SPS årg.
'00.

- Neser

Fra : Perminator

Dato : 18-04-07 22:22

> [...]
> helt frit fra hylderne med mc-er, hvilken maskine ville du så vælge? Har
> du allerede drømmemaskinen eller ville du vælge noget helt andet?

Min drøm er BMW 800ST.
Jeg drømmer om touring på en let og letkørt maskine uden for voldsomme HK,
og med god afvisning af fartvinden.
Og så er det BMW

--

"Perminator"
Per Misser

Fra : Armand

Dato : 18-04-07 23:13

> [...]
> helt frit fra hylderne med mc-er, hvilken maskine ville du så vælge? Har
> du allerede drømmemaskinen eller ville du vælge noget helt andet?

Tak for det - Nu sidder jeg så hér og føler mig tudsegammel: Når man ikke
sådan lige kan rasle en drømmecykel ud af ærmet er det enten fordi man
allerede har den (og CBR'en og for den sags skyld selv Paso'en er ikke
ligefrem drømmecykler), eller fordi man ikke er i stand til at drømme :-/

Faktisk går jeg p.t. og drømmer om lige én model; men det er en japansk
stangvare fra midt i 80'erne, så dén falder som sådan også udenfor

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 26-04-07 22:03

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Faktisk går jeg p.t. og drømmer om lige én model; men det er en japansk
> stangvare fra midt i 80'erne, så dén falder som sådan også udenfor

Drømte!!
Først rettelse af tastefejlen: "80'erne", det er 90'erne!
Yamaha YZF750, som det drejede sig om, er en meget undervurderet model på
markedet:
Den er videreudvikling af Yamaha's solide femventilede 750'er med USD-gaffel
og sekstemplede calibere på forbremsen har 20-25 hk og 150ccm mere end
tidssvarende 600'ere, og vejer kun(?) 10-15 kg mere - Men handles til
omtrent samme priser som tidssvarende CBR600's :-|
Grunden til modellens oversete position skyldes at den lanceredes lige som
600'erne var begyndt at lammebanke 750'erne i deres egen racing-klasse (á op
til 750ccm standard-) og alle derfor vill have en 600'er som tillige var
lettere at forsikre. Kun Suzukis 750'er har siden overlevet(?) 600'ernes
indtog, hvilket måske ligefrem skyldes at det er blevet en principsag at de
ikke vil opgive den hæderskronede GSXR750 :-/
Samtidig kom Fireblade'n ind fra højre med flere kubik til samme ydelse, men
med en vægt som en 600'er
Hårde odds, men i dag alligevel en fed maskine til prisen - På papiret
ihvertfald :-/
Jeg har i weekenden fået lejlighed til at prøvesidde én og den er meget høj
(á så jeg akkurat ikke kan nå jorden med begge tåspidser samtidig) hvilket
er medvirkende til at styret ihvertfald ikke føles højt placeret. Ergo: Høj
over ryggen og meget lavt placeret styr i forhold dertil - Et par solide
minus'er, som trækker voldsomt ned i min karakterbog når nu der alligevel
kun skal drømmes :-|

--
Armand.
(der drømmer om en køber til Barbie og Paso på gaden istedet)

Fra : Bongo

Dato : 26-04-07 22:54

> [...]
> Den er videreudvikling af Yamaha's solide femventilede 750'er med
> USD-gaffel og sekstemplede calibere på forbremsen har 20-25 hk og 150ccm
klip
> Et par solide minus'er, som trækker voldsomt ned i min karakterbog når nu
> der alligevel kun skal drømmes :-|

Intressant maskine du der har fundet frem, jeg har længe gået og luret på om
der er andre 5 ventilede maskiner end de 2 jeg kender: TDM900 og XTZ. Det
var der. Nu kan jeg jo ikke lade være med at spørge. Kender du flere?

Vh Bongo

Fra : Armand

Dato : 27-04-07 23:35

> [...]
> om der er andre 5 ventilede maskiner end de 2 jeg kender: TDM900 og XTZ.
> Det var der. Nu kan jeg jo ikke lade være med at spørge. Kender du

Dit perspektiv er hæmmet af dit fokus på de tocylindrede modeller. De
firecylindredes historie er lang og vidtspændende!

Lidt historik:
-Omend at femventilede topstykker ikke er en uprøvet teknik i motorhistorien
tog Yamaha i midten af 80'erne, med FZ750:
http://motorcycles.org/images/rock_images/85YamahaFZ750.jpg hul på at
serieproducere femventilere - Nærmere sagt firecylindrede 20-ventilede!

Et par år senere lanceredes FZR1000:
http://i2.ebayimg.com/05/m/000/7d/98/5b1d_27.JPG .

Begge modeller opgraderedes roligt gennem tiden - Mest markant for 750'eren
var at der undervejs kom helkåbe på, mens Yamaha var de første til at bruge
udstødnings-regulering på de såkaldte EXUP-modeller af FZR1000.

750'eren fik også race søstermodeller á den tids velkendte "dobbelt-R"
modeller: FZR750R som i '91 kompletteredes med den såkaldte OW-01:
http://www2.yamaha-motor.fr/actu/IMG/jpg/ym50_doc-26-fzr750.jpg som havde
samme udstødnings-reguliering som 1000'eren og 120HK.

Siden kom YZF750R:
http://i6.ebayimg.com/01/i/000/96/e8/b873_1.JPG
Med OW01'erens ydelse, og hvis sørgelige historie jeg allerede har omtalt.
Tillige dens race-søstermodel YZF750SP, der designmæssigt lå R'en meget op
ad dage

Som sagt havde 600'erne slagtet den gode gamle 750/4 klasse så Yamaha opgav
og brugte istedet kræfterne på den 16-ventilede 600'er, samt 1000'eren, som
lanceredes som YZF 1000 "Thunderace" i '96:
http://www2.yamaha-motor.fr/actu/IMG/jpg/ym50_doc-33-yzf1000r.jpg

Allerede et par år efter lanceredes den totalt nyudviklede YZF R1:
http://i15.ebayimg.com/07/m/000/7d/08/a941_27.JPG
som siden da har været Yamaha's eneste 20-ventilede model.

Og nu er det så slut: Fra og med dette års model af R1'eren har Yamaha
skåret den femte ventil væk og bruger kun fire - Ligesom alle andre!
Men hvad, når Honda kan finde på at pille tandhjulsdrevet af VFR's
knastaksler, hvorfor så ikke en fireventilet R1'er!?
Men fem-ventileren lever, som du jo ved, videre Yamahas to-cylindrede
"270-graders" modeller!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 28-04-07 00:26

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Allerede et par år efter lanceredes den totalt nyudviklede YZF R1:
> http://i15.ebayimg.com/07/m/000/7d/08/a941_27.JPG

Kom lige til at kigge efter, og dén model har en eftermonteret en-arms
svinger på, og er atså ikke represenatativ
http://nsd.dyndns.org/MC/Yamaha%20R1%20c.jpg , er bedre!

--
Armand.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 18-04-07 23:19

"Bongo" <askfor@address.com> wrote in message
> [...]
> Vh Bongo
> Der drømmer, men som er meget tilfreds med sin TDM900.

Drømme kan vi alle, det skal denne tråd nok vise.
Jeg ville da have mig en 4-længet gård med en smule jord til at holde
skatten nede med på det hele, i det nordsjællandske - så kunne kammeraten få
lov at leje den ene længe billigt til beboelse, selv nup' jeg den anden så
der var noget at opbevare Wegener-møblerne og Bertil Vallien-skulpturerne i,
og så skulle der være fælles mc-garage og mc-værksted (privat) i den tredje
længe.
Den sidste længe skulle så være til mit fotoatelier og lignende andre mindre
hobbyfornøjelser.
Og så hedder drømmen:
BMW R60/2 eller R69S med sidevogn - måske begge dele, evt. som skrue- og
istandsætningsprojekt.
BMW K75RT til vinterturene.
BMW K100RT til længere sommerture.
Mc-værksted og garage skulle selvfølgelig indrettes med alt hvad hjertet
kunne begære af grej til at skrue på bimmerne, hydraulisk/rotérbar lift
(max. 5 omdr./min.!!!), trykluftværktøj, værkstedsborde, drejebænk og så
videre.
Og så VIL jeg sgu have enten nogle gode solide store FLADE sten *eller*
asfalt på den gårdsplads/indkørsel/vej op til gården, så man ikke skrider ud
eller skvatter i noget forpulet perlegrus/grus/jord med cyklerne! *knurre*
Så nu mangler jeg "bare" den helt rekordstore lottogevinst, så skal der
powershoppes!
*tørt gnæk*

P.S.: Biler ingen adgang, medmindre de leverer familie/varer/reservedele!
*svedent grin*

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - njæehøh...
==================

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-07 00:32

> [...]
> helt frit fra hylderne med mc-er, hvilken maskine ville du så vælge? Har
> du allerede drømmemaskinen eller ville du vælge noget helt andet?

Hej "Bongo"

Det let, en BMW R1200GS ........ hemmmm...... og så vejer den "kun" 196kg
, K1200RS'ern er oppe på 270kg !

http://www.r1200gs.info/photos/index.html

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : tp

Dato : 19-04-07 06:52

> Det let, en BMW R1200GS ........ hemmmm...... og så vejer den "kun" 196kg
> , K1200RS'ern er oppe på 270kg !
>
> http://www.r1200gs.info/photos/index.html

hvad så med en HP2. Rå og kold, men let

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-07 09:47

Honda NSR500V4

Poul

Fra : Thomas Jensen

Dato : 19-04-07 06:07

> Hvis du nu uden smålig skelen til økonomi og dyre forsikringer kunne vælge
> helt frit fra hylderne med mc-er, hvilken maskine ville du så vælge? Har
> du allerede drømmemaskinen eller ville du vælge noget helt andet?

jeg ville nok snuppe en blackbird eller en BMW K1200S, men ville slå varmen
i håndtagene fra, det er jo for gamle mennesker og folk med goldwings

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 19-04-07 06:25

Bongo skrev:
> [...]
> allerede drømmemaskinen eller ville du vælge noget helt andet?
>
> Jeg ville imorgen vælge en Triumph Tiger med GPS

Den var svær..
Det første svar fra onsdag aften blev ikke sendt, der var for mange
maskiner at vælge i mellem.

Jeg tror Armand har ret i, det er aldersbetinget.

Jeg ved i dag godt at *drømmemaskinen* ikke findes.
Der laves rigtig mange fine og fantastiske maskiner.
Der er lige en 10 - 12 maskiner, fra enduro til supersport, og alt midt
imellem, samt et par "ældre" modeller der kunne være lige dem jeg gerne
ville have.

Noget jeg dog altid har ønsket mig, og som bliver det første jeg gør
hvis 30 milioner pludselig dukkede op på kontoen..

2x MV Augusta F4 - 750, begge på plader, hvor af den ene skulle saves
igennem med en stor båndsav, i velvalgt paratialsnit og hænges op på
vægen som kunst, inc nr. plade.

SV'eren er jeg super glad for.

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Steen Gruby

Dato : 19-04-07 09:44

On Thu, 19 Apr 2007 07:24:49 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

Hej

>Jeg ved i dag godt at *drømmemaskinen* ikke findes.

Jo, vist findes drømmemaskinen.
Armand har ret - Det er aldersbetinget.

Paso'en er ubetinget den maskine jeg har siddet bedst på, så den
drømmer jeg stadig sammen med på hver eneste tur

Men hvis jeg frit kunne rage ned af hylderne stod der er Vincent HRD
Black Lightning og en Velocette Thruxton her i stalden.
Side by side

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 19-04-07 09:58

Steen Gruby skrev:
> [...]
>
> Men hvis jeg frit kunne rage ned af hylderne stod der er Vincent HRD
> Black Lightning og en Velocette Thruxton her i stalden.

.... HA!

een Steen een

Men du kunne ikke.. kunne du?

Nej du valgte 3.... gjorde du

Fra : Steen Gruby

Dato : 19-04-07 10:34

On Thu, 19 Apr 2007 10:58:07 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

Hej Kløve.

>een Steen een

ØV ---- Altid er der "nogen" der skal lægge begrænsninger på
fornøjelserne

>Men du kunne ikke.. kunne du?

Jo jeg kan, for så beholder jeg bare Paso'en )))

Da jeg købte den havde jeg ikke kørt een meter med den.
Men aldrig har jeg siddet så godt på en MC, og det gjorde udslaget -
Den måtte jeg have, og det har jeg aldrig fortrudt.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-04-07 07:28

Bongo wrote:
> Hvis du nu uden smålig skelen til økonomi og dyre forsikringer kunne vælge
> helt frit fra hylderne med mc-er, hvilken maskine ville du så vælge? Har du
> allerede drømmemaskinen eller ville du vælge noget helt andet?

Nu skriver du "hvilken". Frygtelig begrænsende.

Jeg ville nok nappe en Varadero. Eller en eller anden KTM for-sjov
cykel. Eller en Fireblade. En sidevogn til FJ'eren. Eller en trial
cykel. Har Ducati noget jeg kan passe? En VFR skal også prøves. Og en
Harley for at se giraffen. ZZR1400. SV1000 lyder jo vældig farlig, så
sådan en må også prøves.

Ingen af dem ville tilfredsstille alle behov, så jeg vil hellere have
2-3 brugte på skift end at skulle vælge den ultimative allroundcykel -
det er jo umuligt!

--
vh
Torben - der er meget tilfreds med sin TDM - og som sådan har været det

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-04-07 07:35

Bongo wrote:
> Hvis du nu uden smålig skelen til økonomi og dyre forsikringer kunne
> vælge helt frit fra hylderne med mc-er, hvilken maskine ville du så
> vælge?

V-rod (første version i sølvfarve).

/jim
- Der drømmer, men som er meget tilfreds med sin ER-5.
- Hvis kone drømmer om en Caponord

Fra : Allan K. Poulsen

Dato : 19-04-07 07:39

Ducati 1098 Eller MV Agusta F4-1000 Tamburini

Hvorfor nøjes?

--
Allan
Aprilia SL1000

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-04-07 07:54

Allan K. Poulsen wrote:
> Ducati 1098 Eller MV Agusta F4-1000 Tamburini
>
> Hvorfor nøjes?

Hvorfor vælge pocketbikes?

--
vh
Torben - nordeuropæer

Fra : Allan K. Poulsen

Dato : 19-04-07 08:36

> Hvorfor vælge pocketbikes?
>
> --
> vh
> Torben - nordeuropæer

Men min højde, er det en umulighed at nå jorden fra andet...

--
Mvh,
Allan

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-04-07 08:40

Allan K. Poulsen wrote:

> Men min højde, er det en umulighed at nå jorden fra andet...

OK - fair nok - helt i orden at vælge F4 af nød

--
vh
Torben

Fra : HKL

Dato : 19-04-07 09:41

> [...]
> helt frit fra hylderne med mc-er, hvilken maskine ville du så vælge? Har
> du allerede drømmemaskinen eller ville du vælge noget helt andet?

Har min drømme maskine...........
http://dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=15468&m=full

Med GPS, bagagebære, samtaleanlæg, MP3 afspiller og mobiltelefon

/HKL, ZX10R

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-04-07 12:13

HKL wrote:

> Med GPS, bagagebære, samtaleanlæg, MP3 afspiller og mobiltelefon

Goldwing? Nåh, nej - kaffemaskinen og skopudseren mangler.

--
vh
Torben

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 19-04-07 13:53

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

> Goldwing? Nåh, nej - kaffemaskinen og skopudseren mangler.
>
> --
> vh
> Torben

Rigtige mænd gør det selv? ;oD

Venlig hilsen

Aragorn_DK - røvtræt af Kiwi skosværte...*gnæk*

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - bombom...

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-04-07 14:01

Aragorn Elessar wrote:

> Rigtige mænd gør det selv? ;oD
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn_DK - røvtræt af Kiwi skosværte...*gnæk*

Apropos - tiden hvor mine "nye" Daytonaer skal pudses nærmer sig -
hvilken skocreme skal jeg bruge - lynlåsen er jo produceret udenfor EU?
Er der evt. skrevet en bog om emnet, jeg vil så nødig blive til grin?

Kan du ikke også fortælle mig hvilken motorolie der er den bedste, og om
Shell er bedre end Q8?

--
vh
Torben

Fra : Hekto

Dato : 19-04-07 17:20

Torben Scheel pretended :
> Apropos - tiden hvor mine "nye" Daytonaer skal pudses nærmer sig - hvilken
> skocreme skal jeg bruge - lynlåsen er jo produceret udenfor EU? Er der evt.
> skrevet en bog om emnet, jeg vil så nødig blive til grin?

God gammeldags afbrændt dåse-Kiwi må vel være det
bedste????

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-04-07 06:43

Hekto wrote:
> Torben Scheel pretended :
>
> God gammeldags afbrændt dåse-Kiwi må vel være det
> bedste????

Ja, det har jeg prøvet - men det mixer dårligt med snake-oil - det
skiller simpelthen ved fuldmåne.

Madame Curie anbefaler en tyk sovs af tungt vand og koldpresset kevlar,
men jeg har haft besvær med at finde ordenlige kvaliteter i
detailhandelen. Og Conrad.de's 42 gallons tromler er alligevel i
overkanten til mit behov, selvom fruen bruger en del i madlavningen.

--
vh
Torben - tæt på ferie - derfor rundtosset

Fra : Hekto

Dato : 20-04-07 12:01

on 20-04-2007, Torben Scheel supposed :

> [...]
> detailhandelen. Og Conrad.de's 42 gallons tromler er alligevel i
> overkanten til mit behov, selvom fruen bruger en del i madlavningen.

Jamen så ville jeg da helt klart bruge en
opløsning af
2,4,6-trinitrophenyl-N-methylnitramine i
Thionylklorid.

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-04-07 17:37

Hekto wrote:

> Jamen så ville jeg da helt klart bruge en
> opløsning af
> 2,4,6-trinitrophenyl-N-methylnitramine i
> Thionylklorid.

Ah - hvorfor tænkte jeg ikke på det. Tak for hjælpen - du er bare
alletiders

Kan denne tråd laves "sticky" mr. moderator? Det er bare guldkorn!

--
vh
Torben - nu ferieramt (incl. Ale #16)

Fra : Hekto

Dato : 23-04-07 14:23

Torben Scheel formulated on fredag :
> Kan denne tråd laves "sticky" mr. moderator? Det er bare guldkorn!

Tjaaaa ... resultatet af ovenstående er vist alt
andet en 'sticky' eller bare en lille smule
stabilt!

Fra : Hekto

Dato : 19-04-07 11:59

Ducati 900MHe

http://motoplanete.com/ducati/900MHe2.jpg

Fra : Jørgen Mangor Iverse~

Dato : 19-04-07 13:05

Den er faktisk ikke så svær endda.
Klart en K1200LT med alt hvad der kan hænge på den.
Suppleret end endnu en K1200LT med EML GT Twin sidevogn, til de dage børnene
skal med. http://www.emlsidecar.com/k1200lttwin.htm
Måske skal de 2 LT'ere være i hver sin farve.
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS med EML GT2000 sidevogn

Fra : Snusken

Dato : 19-04-07 19:11

> Suppleret end endnu en K1200LT med EML GT Twin sidevogn, til de dage børnene
> skal med. http://www.emlsidecar.com/k1200lttwin.htm

Er der mon træk på begge baghjul ?

mvh Erik

Fra : flopper

Dato : 19-04-07 14:57

Bongo skrev den 18-04-2007:
> [...]

> helt frit fra hylderne med mc-er, hvilken maskine ville du så vælge? Har du
> allerede drømmemaskinen eller ville du vælge noget helt andet?

Nemt
en autobahncruiser med plads og motorkraft til det hele, som også kan
bruges til lidt sjov svingkørsel på de små veje, og er i stand til at
forcere en grusgrav i ny og næ, og som er stort set
vedligeholdelsesfri, og samtidig praktisk til daglige småture (hvis den
findes, så giv mig lige et praj)

mvh
Flopper

Fra : B & O

Dato : 19-04-07 17:41

Min drømmecykel har jeg..... CBR 1100 XX
Men jeg har nu ikke noget imod at eje en MV Augusta F4 1000 Senna.
Bare til lidt blær... Så vil jeg have mig en lækker stram læderdragt i
samme sort-røde farve som Augusta'en.
Når jeg overlegent parkerer ved fortovskanten vil jeg nonchalant tage
styrthjælm og handsker af og lægge dem på sadlen, hvorefter jeg vil lyne ned
for min behårede mandlige brystkasse. Jeg vil tage et ligegyldigt view ud
over de tilstedeværende som står og beundre mig, hvorefter jeg vil
spankulere over til pølsevognen og æde en STOR ULÆKKER MEDISTER.

mvh
OFH

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 19-04-07 19:36

Bongo skrev:

> Hvis du nu uden smålig skelen til økonomi og dyre forsikringer kunne vælge
> helt frit fra hylderne med mc-er, hvilken maskine ville du så vælge? Har du
> allerede drømmemaskinen eller ville du vælge noget helt andet?

Ducati Desmosedici RR
http://www.ducati.com/docs_eng/model06/desmosedicirr/flash/index_eng.html

eller måske bare en

Ducati 1098S Tricolore
http://www.ducati.com/en/bikes/my2007/ModelPage.jhtml?family=Superbike&model=SBK1098STRICOLORE-07

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Eg Egemarke

Dato : 20-04-07 18:18

Efter at have prøvet den sidste søndag, er valget klart...

BMW K1200S.
Den sad/var perfekt med det samme.
Og det gælder uanset om price no issue det ville stadig være bimmeren..

MvH Eg

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-04-07 22:24

flopper <odalhan@hotmail.com> writes:

> [...]
> stand til at forcere en grusgrav i ny og næ, og som er stort set
> vedligeholdelsesfri, og samtidig praktisk til daglige småture (hvis

I second that!

I praksis må det så være noget a la en Blackbird, en SV1000S og en
DR-Z400... for lige at holde mig indenfor det domæne jeg selv har
luret lidt på for nylig

....derudover kunne det nu også være sjovt med en dampmaskine af en
Harley til at tøffe en tur om søndagen og en stor offroader a la BMW
R1200GS når man skal lege jorden rundt

....og et gennemtævet fejeblad eller noget til at øve stoppies på

Nåja, en trialcykel kunne også være rigtig skæg. Det er en sport jeg
egentlig finder ret fascinerende.

En skude a la CB1300, XJR1300, ZXR1200 eller GSX1400 kunne også være
sjov at have fordi de har den der fede old school stil

En speedwaydims ville også være sjov, bare for at indse at de ikke
bare kører i cirkler uden at foretage sig noget særligt

Et (asfalt-)banejern er jo også nødvendigt. Måske en CBR600 eller et
minifejeblad ville være egnet.

Nu mangler jeg bare at vinde en mindre formue
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Hans/NTV

Dato : 20-04-07 20:55

He he
En Aprillia Tuono til sommerens strabadser og når så man skulle slappe
af kunne en Ural med sidevogn og træk på begge jo være et glimragende
alternativ... Ellers må vi jo nøjes med det vi har og så drømme..

hVh
Hans/NTV/ST1100

Fra : Jørgen Peter Nielsen

Dato : 21-04-07 16:29

> Hvis du nu uden smålig skelen til økonomi og dyre forsikringer kunne vælge
> helt frit fra hylderne med mc-er, hvilken maskine ville du så vælge?

Suzuki RG500

Jeg savner sådan nogle store 2-takterer, derfor skal der også stå en
Suzuki GT750 og en
Kawasaki H750

Til de lange ture ud af motorvejen skal der stå en BMW 1200 m. boxermotor og
til de dage hvor der skal leges en Suzuki GSX-R750 (altså dette års model)

Må jeg kun få een bliver det den sidste, da den har det rigtige mix af
dejlig moderne MC
med fremragende køreregenskaber, lav vægt der passer til en splejs som mig
og en
højtydende motor.

Og det sjove er at drømmen jo faktisk er inden for rækkevidde, på trods af
de udskældte
afgifter og skatter vi døjer med.

Jørgen der kører SV650S - som jeg er meget glad for

Ja og så selvfølgelig GPS :)

Fra : Poul

Dato : 23-04-07 19:23

Tjae hvad skal man sige.
Jeg har valgt at lade mor sidde i uskiftet bo, og nøjes derfor med en R6
årgang 00 og en Ducati 900 SS årgang 96, så er mine behov vist opfyldt.

Poul