Tager magthaverne røven på os ved
Fra : TheMonster

Dato : 18-04-07 20:47

Magthaverne er ved at omlægge bilafgifterne og bruger argumentet at
benzinslugende firhjulstrækkere skal have højere afgift fordi
miljøbelasningen er høj.
Men snyder de os MC købere, og undlader at lade registreringsafgiften svare
til benzinforbrug og miljøbelastning ?
Er de nogle banditter inde i tinget ?
Vi glæder os til at se afstemningen i tinget, og de uhæderlige bliver
straffet ved næste valg.

Fra : Hekto

Dato : 18-04-07 21:03

On Wed, 18 Apr 2007 21:47:09 +0200, TheMonster wrote:

> [...]
> svare til benzinforbrug og miljøbelastning ? Er de nogle banditter inde i
> tinget ? Vi glæder os til at se afstemningen i tinget, og de uhæderlige

Lige meget hvad vej du vender - er der en vis del der vender bagud!

Lad os nu se - mon ikke de sænker afgiften 500,- kr eller sådan noget?

--
/Hekto

Fra : tp

Dato : 18-04-07 21:04

> [...]
> til benzinforbrug og miljøbelastning ?
> Er de nogle banditter inde i tinget ?
> Vi glæder os til at se afstemningen i tinget, og de uhæderlige bliver

KAN du være interesseret i at de kigger på km/l ved MCere???
HVOR mange MCere er det lige der klarer 20km/l ?? En GN250, måske en GS500
på gode dage. Men det er jo ikke sådan maskiner mange af os drømmer om (jeg
har dog haft begge
En R1/GSXR1000/fejebladet ? Ved ikke hvad de er opgivet til men mon ikke vi
ligger nede på 11-12km/l.

Mvh TP - BMW R1100RS .- opgivet til 20,1km/l. Har endnu ikke været over 16
:-/

Fra : Rene Joergensen

Dato : 18-04-07 21:20

tp <skodskod@yahoo.com> wrote:

> En R1/GSXR1000/fejebladet ? Ved ikke hvad de er opgivet til men mon ikke vi
> ligger nede på 11-12km/l.

Det fejeblad jeg fulgtes med i weekenden, går 18-20km/l motorvejskørsel.
Godt nok ikke nyeste model, men alligevel et fejeblad.

Min egen FZR600 går somregel 18+km/l.

--
-René

Fra : Bongo

Dato : 18-04-07 21:32

> Det fejeblad jeg fulgtes med i weekenden, går 18-20km/l motorvejskørsel.
> Godt nok ikke nyeste model, men alligevel et fejeblad.
>
> Min egen FZR600 går somregel 18+km/l.

TDMen er opgivet til 20-22L/km hvilket holder nogenlunde på landevejen ved
rolig kørsel, men i modvind på motorvejen er den godt nok sulten. Jeg har
aldrig målt efter, men et slag på tasken 10-12km/L.

Vh Bongo

Fra : Flerbrugermaskine

Dato : 19-04-07 08:34

"Rene Joergensen" <nospam@fzr.dk> skrev i en meddelelse

> Det fejeblad jeg fulgtes med i weekenden, går 18-20km/l motorvejskørsel.
> Godt nok ikke nyeste model, men alligevel et fejeblad.
>
> Min egen FZR600 går somregel 18+km/l.

Min ZX9R gik kun 15km/l på vores tur i weekenden.. Kæmper stadig for at få
den længere ned, men jeg tror det må vente til jeg får sat nyt bagdæk på,
sådan jeg ved at jeg også kan stoppe og dreje efter man har givet gas

Mvh Anders

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-07 21:36

On Wed, 18 Apr 2007 22:04:04 +0200, tp wrote:

> KAN du være interesseret i at de kigger på km/l ved MCere???
> Mvh TP - BMW R1100RS .- opgivet til 20,1km/l. Har endnu ikke været over 16
> :-/

Nemlig-ja, lav profil tak !

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Armand

Dato : 18-04-07 22:52

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> om (jeg har dog haft begge
> En R1/GSXR1000/fejebladet ? Ved ikke hvad de er opgivet til men mon ikke

Tjaeh :-/
Barbie-CBR'en kører da meget sjældent under 20km/l!
Men hár da været nede på 10km/l mellem Hamborg og grænsen

--
Armand.

Fra : BigMac

Dato : 19-04-07 06:34

> [...]
> vi ligger nede på 11-12km/l.
>

> Mvh TP - BMW R1100RS .- opgivet til 20,1km/l. Har endnu ikke været over
har du prøvet et "kører" økonomisk

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-04-07 07:32

tp wrote:
> En R1/GSXR1000/fejebladet ? Ved ikke hvad de er opgivet til men mon
> ikke vi ligger nede på 11-12km/l.

Læste en artikel (reklame) om leasing. Det var "billigt" at lease en lille
ny mercedes. Og "den har et for biltypen lavt benzinforbrug på ca 11 km/l".

I 2007.... hvor VW-Ferdinand allerede har kørt 100km på én liter
benzin/diesel, og det snart er maaange år siden Lupo 3L blev sat i
produktion.

/jim

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 19-04-07 09:45

Jim Andersen skrev:

> [...]
>
> I 2007.... hvor VW-Ferdinand allerede har kørt 100km på én liter
> benzin/diesel, og det snart er maaange år siden Lupo 3L blev sat i

Nu var det vist kun i Dk man kunne sælge Lupo 3D, og den er jo borte i
dag :-/

Men det er da beskæmmende at man ikke er nået længere med
benzinøkonomien i bil-henseende (biler á dagligt befordringsmiddel)

--
Dun@nt
1K, SFau-R, White Gold

Fra : Jim Andersen

Dato : 20-04-07 11:06

"J.C.Kløve" wrote:
> Nu var det vist kun i Dk man kunne sælge Lupo 3D, og den er jo borte i
> dag :-/

Men de skal til at lave en "ny Lupo". Måske kan de lave den billigere nu.

/jim

Fra : Armand

Dato : 18-04-07 22:59

"TheMonster" <nospam@spam.kil> skrev i en meddelelse
> [...]
> til benzinforbrug og miljøbelastning ?
> Er de nogle banditter inde i tinget ?
> Vi glæder os til at se afstemningen i tinget, og de uhæderlige bliver

Biker-online kører stadig en underskrifts-indsamling til back-up af deres
næste(!) møde med skatteministeren!
Læs nærmere på http://bikeronline.dk/underskriv/ hvorfra der også kan
printes blanketter til underskrivning og tilbagesendelse!
OBS: Det drejer sig kun om et par ugers tid før det er for sent, så kom bare
i sving!

--
Armand.

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 19-04-07 07:28

On Apr 18, 10:04 pm, "tp" <skods...@yahoo.com> wrote:

> [...]
> ligger nede på 11-12km/l.
>
> Mvh TP - BMW R1100RS .- opgivet til 20,1km/l. Har endnu ikke været over 16

Du må sgu' gå til vaflerne på dine cykler :)

Min gamle FZR600R lå fra 14km/l (bane) til 20km/l ved alm kørsel inden
for hastighedsgrænserne.
Min SV1000S ligger og svinger i nogenlunde samme område, hvis jeg
kører pænt er det sjældent jeg er under 17km/l.

--

// brian

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 19-04-07 09:42

Brian Lund Larsen skrev:
> [...]

> Min SV1000S ligger og svinger i nogenlunde samme område, hvis jeg
> kører pænt er det sjældent jeg er under 17km/l.

????? kører du med den på en trailer?

Jeg er aldrig nogensinde kommet over 14 km/l på SV'eren uanset hvor pænt
jeg kører, 20 er fuldstændig urealistisk, 16 ville være et under 14 er
godt, 12,5 er normalt, 10, når det går rigtig stærkt i D

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 19-04-07 09:56

On Apr 19, 10:42 am, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:

> [...]
> jeg kører, 20 er fuldstændig urealistisk, 16 ville være et under 14 er
> godt, 12,5 er normalt, 10, når det går rigtig stærkt i D

Den har aldrig set en trailer :) Jeg kører dog rigtig rigtig meget
motorvej.

Kan ikke huske at jeg har været under 12km/l og jeg kører regelmæssigt
+160km/t

--

// brian

Fra : Rene Joergensen

Dato : 19-04-07 10:14

Brian Lund Larsen <brian.lund.larsen@gmail.com> wrote:

> Kan ikke huske at jeg har været under 12km/l og jeg kører regelmæssigt
> +160km/t

Er du siiiiiindsyyyyyg .. Det er jo FARLIGT!

--
-René

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-04-07 10:24

> [...]
> miljøbelasningen er høj.
> Men snyder de os MC købere, og undlader at lade registreringsafgiften

Det er de, De omgåes sandheden med lette fjed, ved fortielser og løgne alt
efter hvor det passer bedst.

Men lad dem ikke granske nøjere i, hvor miljøbelastende en MC er, for så
kommer der nok en afgiftstigning.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : TheMonster

Dato : 19-04-07 11:44

On Thu, 19 Apr 2007 11:23:42 +0200, Preben Riis Sørensen wrote:

> Det er de, De omgåes sandheden med lette fjed, ved fortielser og løgne alt
> efter hvor det passer bedst.

Så sandt. Hader de svin.

> Men lad dem ikke granske nøjere i, hvor miljøbelastende en MC er, for så
> kommer der nok en afgiftstigning.

Ja, men tror det havde været værre med socialkammeraterne ved roret.

Men hvis flere mennesker skiftede bilen ud med en MC, så blev der mere
plads i Kbh og andre storbyer.

Vi kan kun håbe på og se frem til, at EU harmoniseringen vil medføre flere
smarte tricks for at omgås den absurde skatteplyndring af MC folket, hvor
nogle MC er 4x dyrere i DK end i USA.

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-04-07 12:11

Preben Riis Sørensen wrote:
> Men lad dem ikke granske nøjere i, hvor miljøbelastende en MC er, for så
> kommer der nok en afgiftstigning.

Den er på vej - 15øre pr. liter er med i lovforslaget. Det modregnes
selvfølgelig ikke på miljøvenlige MC'er - kun på ditto biler. Igen blev
MC'erne glemt, som ved periodisk syn og mønsterdybde på dæk. Braavo,
braavo, bravo bravissimo..

--
vh
Torben

Fra : TheMonster

Dato : 19-04-07 12:29

On Thu, 19 Apr 2007 13:10:44 +0200, Torben Scheel wrote:

> [...]
> selvfølgelig ikke på miljøvenlige MC'er - kun på ditto biler. Igen blev
> MC'erne glemt, som ved periodisk syn og mønsterdybde på dæk. Braavo,

De får krig de svin i tinget !
Kan man finde ud af hvilke personer som står bag ?
Vi må demonstrere over det. Skal ikke bare dukke nakken. Hvad fanden bilder
disse forbrydere sig ind !

Fra : Orla Pedersen

Dato : 19-04-07 13:03

TheMonster wrote:

> Vi må demonstrere over det. Skal ikke bare dukke nakken. Hvad fanden bilder
> disse forbrydere sig ind !

Huskede Du at stemme sidste gang ? Er Du medlem af DMC ?

mvh
Orla

Fra : TheMonster

Dato : 19-04-07 13:09

On Thu, 19 Apr 2007 12:02:59 +0000 (UTC), Orla Pedersen wrote:

> Huskede Du at stemme sidste gang ? Er Du medlem af DMC ?

Ja jeg stemte, men de kandidater som forstår MC problematikken var ikke
opstillet i min kreds, og jeg tror på at det er det enkelte menneske som
gør en forskel.
MC kørere er en minoritet som aldrig får flertal ligesom f.eks
børnefamilier. Det er en lille gruppe som magthaverne kan plyndre fordi
magthaverne ikke får modstand.
Vi ser fænomenet allevegne. En asysansøger som får sin sag i medierne,
medfører pludselig "at der er kommet nye oplysninger", og magthaverne
omstøder så udvisningen.

MC folket er bange for at gå i krig, og bange for at fremstå som voldelige
rockere, derfor får banditterne i tinget aldrig nogle klap.

Det lykkedes for indvandrere og muslimer at sætte sig i respekt.
Magthaverne tør næsten ikke pille ved noget som helst, fordi de ved at
perkerne går amok. Vi burde også gå amok

Fra : Torben Scheel

Dato : 19-04-07 13:56

TheMonster wrote:

> Det lykkedes for indvandrere og muslimer at sætte sig i respekt.
> Magthaverne tør næsten ikke pille ved noget som helst, fordi de ved at
> perkerne går amok. Vi burde også gå amok

*PLOINK*

Torben

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-04-07 12:02

"tp" <skodskod@yahoo.com> writes:

> KAN du være interesseret i at de kigger på km/l ved MCere???

Jeg er, for det er jo ret tydeligt at mc-udbuddet trænger til at der
bliver konkurrence på benzinøkonomien.

> HVOR mange MCere er det lige der klarer 20km/l ??

Det kommer i høj grad an på føreren. Min Fazer holdet sig normalt
mellem 17 og 20 km/l, i Norge var den oppe på 22,5 km/l over en
tankfuld. Min makkers SZR660 har været oppe i nærheden af 30 km/l.

> [...]
> maskiner mange af os drømmer om (jeg har dog haft begge En
> R1/GSXR1000/fejebladet ? Ved ikke hvad de er opgivet til men mon

Det kommer jo an på hvordan man kører. Bilopgivelserne går vel ud fra
at der køres civiliseret, og gør man det samme på sportscykler er de
nok egentlig rimeligt økonomiske.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-04-07 12:06

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:

> Jeg er aldrig nogensinde kommet over 14 km/l på SV'eren uanset hvor
> pænt jeg kører, 20 er fuldstændig urealistisk, 16 ville være et
> under 14 er godt, 12,5 er normalt, 10, når det går rigtig stærkt i D

Hvad årgang er din (og Brians)? Grunden til at jeg spørger er at jeg
selv overvejer lidt at anskaffe mig sådan en SV'er
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 19-04-07 12:40

On 19 Apr., 13:06, Jes Vestervang <jes.vesterv...@gmail.com> wrote:

> Hvad årgang er din (og Brians)? Grunden til at jeg spørger er at jeg
> selv overvejer lidt at anskaffe mig sådan en SV'er
> --
> mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Min er ihvertfald en 2006 SV1000S med helkåbe.

--

// brian

Fra : 2

Dato : 19-04-07 17:44

On Wed, 18 Apr 2007 21:47:09 +0200, TheMonster <nospam@spam.kil>
wrote:

> [...]
>til benzinforbrug og miljøbelastning ?
>Er de nogle banditter inde i tinget ?
>Vi glæder os til at se afstemningen i tinget, og de uhæderlige bliver

Ja afgifterne er mærkelige.
Jeg har en ellert som vejer mere end min mc, men en ellert er
frittaget for registerings afgift, og sandelig også vægtafgift.
Men at jeg skal betale vægtafgift på en let yamaha dt175 på 95 kg,
mens ellert vejer det 3 dobbelte og jo også kører som MC.

Og elbiler er fritaget for afgifter, men ak glubske knoldogskvat for
alligevel sine penge ind, ved enormt stor miljøafgift på akkuer, endda
nogle pærer stiger til det dobbelte pga pæreafgift, så dem skal man
købe i Sverige

Hvorfor har EU ikke mere magt i det her tilfælde og får fjernet
registeringsafgift på køretøjer i DK, istedet for at bestemme en
krumning på en banan?

Torben

Fra : TheMonster

Dato : 19-04-07 22:03

On Thu, 19 Apr 2007 18:44:22 +0200, 2 wrote:

> Hvorfor har EU ikke mere magt i det her tilfælde og får fjernet
> registeringsafgift på køretøjer i DK, istedet for at bestemme en
> krumning på en banan?

Jeg tror at EU bliver vores eneste håb. De danske magthavere kan ikke lide
MC-er, og de sætter nok aldrig afgiften ned frivilligt, uden pres og
studehandeler.

Mit håb er at det i fremtiden bliver muligt at stifte et selskab i et EU
land med gunstige priser på MC, og lade selskabet indkøbe MC-en og udleje
den til brugeren her i DK, så den også kører på f.eks Tjekkiske plader. Det
gør en af mine bekendte, og han får hverken fartbøder eller parkeringsbøder

Han fik fiffet på en MC messe og man betaller endda heller ikke moms på en
MC i tjekkiet

Magthaverne i bandittinget sucks )

Fra : 2

Dato : 20-04-07 09:19

On Thu, 19 Apr 2007 23:02:34 +0200, TheMonster <nospam@spam.kil>
wrote:

> [...]
>gør en af mine bekendte, og han får hverken fartbøder eller parkeringsbøder

Så må han da køre pænt

>Han fik fiffet på en MC messe og man betaller endda heller ikke moms på en
>MC i tjekkiet
>
>Magthaverne i bandittinget sucks )

Er der da ingen på Tinget som kører MC?

At drysse salt på vejene om vinteren er da den bedste forretning
staten DK har lavet. Bilerne ruster hurtigt, og nye skal der så til,
og så ekstra Verdens højeste reg.afgift i statskassen igen.
Der er dog ikke så mange MC som kører om vinteren, så ja afgiften er
høj på MC for kun at køre ca ½ år på et helt år.

Torben

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-04-07 22:03

TheMonster <nospam@spam.kil> writes:

> Magthaverne er ved at omlægge bilafgifterne og bruger argumentet at
> benzinslugende firhjulstrækkere skal have højere afgift fordi
> miljøbelasningen er høj.

Hvis du så gerne vil have indflydelse, hvorfor gør du så hvad du kan
for at skjule din identitet (gennem Tor)? Svjv. er det ikke nødvendigt
her i landet endnu, tøsedreng!
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : TheMonster

Dato : 19-04-07 23:07

On Thu, 19 Apr 2007 23:02:58 +0200, Jes Vestervang wrote:

> Hvis du så gerne vil have indflydelse, hvorfor gør du så hvad du kan
> for at skjule din identitet (gennem Tor)? Svjv. er det ikke nødvendigt
> her i landet endnu, tøsedreng!

Jo

Og hvorfor er det så lige at du lurer i NNTP headeren ?
Vis mig hvad du ellers dur til, ellers bruger jeg dit IP netværk som exit

Fra : Armand

Dato : 20-04-07 18:48

> Jo
>
> Og hvorfor er det så lige at du lurer i NNTP headeren ?
> Vis mig hvad du ellers dur til, ellers bruger jeg dit IP netværk som exit

*PLOINK* :-|

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-04-07 22:07

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:

> K3 for mins vedkommende altså en 2003 årgang.

Hov ja, det stod da på din dfmc-side. Hmm, måske det har hjulpet med
de ekstra lufttrykssensorer, der er røget på de nyere årgange, eller
også har I bare et forskelligt forhold til gashåndtaget
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-04-07 08:23

TheMonster <nospam@spam.kil> writes:

> Og hvorfor er det så lige at du lurer i NNTP headeren ?

Jeg funderede over hvem du var og så er jeg (lidt) netnørd

> Vis mig hvad du ellers dur til, ellers bruger jeg dit IP netværk som
> exit

Prøv du bare
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : TheMonster

Dato : 20-04-07 13:54

On Fri, 20 Apr 2007 09:22:53 +0200, Jes Vestervang wrote:

> Jeg funderede over hvem du var og så er jeg (lidt) netnørd

Ja der har du svaret. Jeg ønsker slet ikke at nogen skal fundere over hvem
jeg er og jeg vil slet ikke give dem muligheden
Alene det at du udsøger mine artikler og bemærker forskelligheden i
headeren, viser med al tydelighed at det er nødvendigt med alternative
metoder når man poster. Før eller siden render man ind i en som dig som
leger betjent på nettet, og behersker Linux og Hamster mv., men du når mig
ikke til sokkeholderne

> Prøv du bare

Jeg har allerede benyttet dit IP net
Du har et rootkit liggende som jeg anvender remote i slipstrømmen på dine
port 80 aktiviteter, og som din firewall ikke kan detecte

Fra : flopper

Dato : 20-04-07 14:59

> [...]
> Du har et rootkit liggende som jeg anvender remote i slipstrømmen på dine
> port 80 aktiviteter, og som din firewall ikke kan detecte

Trist at høre/læse at din paranoia er brudt ud i fuldt flor. Håber du finder
en behandling der hjælper

flopper

Fra : Hekto

Dato : 20-04-07 16:03

flopper wrote on 20-04-2007 :
> Trist at høre/læse at din paranoia er brudt ud i fuldt flor. Håber du finder
> en behandling der hjælper

Bare fordi man er paranoid, kan der jo godt være
nogen efter en i virkeligheden!!!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Ukendt

Dato : 20-04-07 15:04

On Fri, 20 Apr 2007 14:54:00 +0200, TheMonster wrote:

> Jeg har allerede benyttet dit IP net

Jamen do da dygti Niels

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 20-04-07 23:55

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-04-07 15:54

TheMonster <nospam@spam.kil> writes:

> Ja der har du svaret. Jeg ønsker slet ikke at nogen skal fundere
> over hvem jeg er og jeg vil slet ikke give dem muligheden

Så skal du heller ikke forvente at nogen tager dine holdninger
seriøst. Ville du stemme på en anonym politiker (forudsat at du altså
var fyldt 18)?

> Alene det at du udsøger mine artikler og bemærker forskelligheden i
> headeren, viser med al tydelighed at det er nødvendigt med
> alternative metoder når man poster.

Ja, hvis man vil være anonym... men det er der jo normalt ingen grund
til.

> Før eller siden render man ind i en som dig som leger betjent på
> nettet

Betjent? Jeg kalder dig bare en tøsedreng, der ikke tør stå ved sine
holdninger. Det er vist ikke kendetegnet på en betjent

> , og behersker Linux og Hamster mv., men du når mig ikke til
> sokkeholderne

Du er min helt

> Jeg har allerede benyttet dit IP net

Min ene adresse kan vist næppe kaldes et net

> Du har et rootkit liggende som jeg anvender remote i slipstrømmen på
> dine port 80 aktiviteter, og som din firewall ikke kan detecte

Hehe, sikke en masse ord du har lært
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R