|
| kilometer ved brugtimport Fra : Jan Bachman |
Dato : 18-04-07 19:40 |
|
En af mine kammerater er ved at planlægge import af MC fra Tyskland.
Jeg har selv prøvet det et par gange og har vejledt ham. Han har dog
selv undersøgt sagen omkring kilometertallet. Jeg påstod at den skulle
have været indregistreret, have rundet 6000 km, samt være mere end 6
måneder gammel. Skat har i flere omgange slået op i deres papirer og
uddybet dette for ham. Han er ved at få det på skrift.
Privat brugtimport: Indregistreret, 2000 km, 6 måneder gl.
Forhandler brugtimport: Indregistreret, 6000 km, 6 måneder gl.
Det ser ud til at de private kan slippe med 2000 km på tælleren ved
import. Det er interessant for min kammerat, da de fleste han kigger
på kun har kørt 3-4000.
Nogen der kan nikke genkendende til det? Det er nyt for mig, men de
lavede jo godt nok en del om 1/4 sidste år.
/Jan
| |
Armand (18-04-2007)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-04-07 22:42 |
|
"Jan Bachman" <jamen@davs.du> skrev i en meddelelse
news:duoc23ld5gqqtj5tj1kmhua5g0a83gf2tg@4ax.com...
> En af mine kammerater er ved at planlægge import af MC fra Tyskland.
> Jeg har selv prøvet det et par gange og har vejledt ham. Han har dog
> selv undersøgt sagen omkring kilometertallet. ..............
> Det ser ud til at de private kan slippe med 2000 km på tælleren ved
> import. Det er interessant for min kammerat, da de fleste han kigger
> på kun har kørt 3-4000.
> Nogen der kan nikke genkendende til det? Det er nyt for mig, men de
> lavede jo godt nok en del om 1/4 sidste år.
>
Alt andet lige er det kun i ganske få tilfælde at det vil kunne svare sig at
købe så nye køretøjer!
Tyskerne har i grunden dyrere motorcykler en vi har herhjemme (når man ser
bort fra den lille detalje der hedder reg.afgift) og derfor er det den tyske
ejers væsentligt større afskrivning at man udnytter når man hjemtager en
motorcykel som ikke må koste over 40% af den danske brugtværdi.
Derved er det typisk CBR600 og VFR750, som i DK holder en forrygende
brugtpris, at man kan spare gode penge ved at hente i tyskland hvor 10 år
gamle motorcykler blot er noget forældet lort!
Er en tysk motorcykel under et halvt år gammel er den sandsynligvis endnu
ikke faldet så meget i pris at den er billigere end tilsvarende motorcykel
koster som ny herhjemme (inden reg.afgift) :-/
--
Armand.
| |
Jan Bachman (19-04-2007)
| Kommentar Fra : Jan Bachman |
Dato : 19-04-07 18:32 |
|
On Wed, 18 Apr 2007 23:42:20 +0200, "Armand" <kim-armand@mail.dk>
wrote:
>Alt andet lige er det kun i ganske få tilfælde at det vil kunne svare sig at
>købe så nye køretøjer!
>Tyskerne har i grunden dyrere motorcykler en vi har herhjemme (når man ser
>bort fra den lille detalje der hedder reg.afgift) og derfor er det den tyske
>ejers væsentligt større afskrivning at man udnytter når man hjemtager en
>motorcykel som ikke må koste over 40% af den danske brugtværdi.
>Derved er det typisk CBR600 og VFR750, som i DK holder en forrygende
>brugtpris, at man kan spare gode penge ved at hente i tyskland hvor 10 år
>gamle motorcykler blot er noget forældet lort!
>
>Er en tysk motorcykel under et halvt år gammel er den sandsynligvis endnu
>ikke faldet så meget i pris at den er billigere end tilsvarende motorcykel
>koster som ny herhjemme (inden reg.afgift) :-/
Min kammerat kigger på Kaw VN2000. De kom i 2004 og er ikke rigtig
solgt ret meget herhjemme. Jeg er ikke stødt på en brugt. Nyprisen er
lige under 300K. Nogen forhandlere er villige til at gå lidt ned. Har
hørt 275, og en demomodel til salg på fyn til 255. Dog er sidstnævnte
af farven sort, hvilket ikke passer kammerat. Men det kunne man måske
se igennem fingre med. Alternativt få den malet efter ønske.
Udvalget af brugte i Tyskland er lidt større, også i farven, men
fælles for dem alle er, at de ikke har kørt ret meget. Der er iflg.
Skat ikke importeret nogen af dem endnu, hvorfor han ligger i dialog
med dem omkring en ca. pris i reg. afgift inden han gør videre.
/Jan
| |
|
|