Det nye bagdæk hopper
Fra : MCSR

Dato : 17-04-07 10:41

Hej NG, sætte jeg cyklen på centralstøttefod, og lader baghjulet
snurre rundt med motor i 2´gear, kan jeg se at dækket er en smule
ovalt, 5-6 mm udslag vil jeg tro. Fælgen er i orden.
Det kan mærkes når farten er over 60-70 stykker og er irriterende...
Skal dækket skiftes, eller kan dækmontøren raspe det i facon? mvh Svend

Fra : Kent

Dato : 17-04-07 11:06

MCSR skrev:
> [...]
> Det kan mærkes når farten er over 60-70 stykker og er irriterende...
> Skal dækket skiftes, eller kan dækmontøren raspe det i facon? mvh Svend

Er du sikker på, at det er ordenligt monteret på fælgen? Det vil sige
følger kanten hele vejen rundt?

Hvis dækket sidder rigtigt, så vil jeg få det byttet, da der må være en
fabrikationsfejl.

--

Kent

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-04-07 11:09

MCSR <svjkl@yahoo.dk> writes:

> Hej NG, sætte jeg cyklen på centralstøttefod, og lader baghjulet
> snurre rundt med motor i 2´gear, kan jeg se at dækket er en smule
> ovalt, 5-6 mm udslag vil jeg tro. Fælgen er i orden.

Er du sikker på at dækket er hoppet ordentligt ud på fælgkanten?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : MCSR

Dato : 17-04-07 11:32

> Er du sikker på at dækket er hoppet ordentligt ud på fælgkanten?
> --
> mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Ja, det skulle være på plads. Lige efter montagen var det ikke på
plads og hoppede meget. Hopperiet er meget mindre nu, men stadig
irriterende. Jeg tror jeg lader dækmanden se på det. mvh Svend

Fra : m0rt3n

Dato : 17-04-07 16:47

"MCSR" <svjkl@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Det kan mærkes når farten er over 60-70 stykker og er irriterende...
Skal dækket skiftes, eller kan dækmontøren raspe det i facon? mvh Svend
-------------

Jeg fik et defekt dæk på min zrx og hele cyklen rystede. Værkstedet satte to
nye på og sendte de andre retur.
m0rt3n zrx1100

Fra : MCSR

Dato : 18-04-07 08:51

On 17 Apr., 17:46, "m0rt3n" <jnsn@R_E_M_O_V_E_mail.dk> wrote:
> [...]
> -------------
>
> Jeg fik et defekt dæk på min zrx og hele cyklen rystede. Værkstedet satte to

Tak for svarene, mvh Svend

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 18-04-07 08:57

> Jeg fik et defekt dæk på min zrx og hele cyklen rystede. Værkstedet satte
> nye på og sendte de andre retur.

Jeg har prøvet det samme med mit "hade mærke" Avon. Ever et skift til Avon
Azaro hoppede cyklen som en kænguru ved 70 stykker. Jeg blev ved at med at
køre med det til mine hjullejer i forhjulet røg. (man var vel
studerende....)

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og MZ TS 250/1