MC teknik generelt
Fra : Morten Pedersen

Dato : 16-04-07 20:32

Hej,

er der nogen der kender nogle links/ressourcer hvor der står noget generelt
som MC opbygning, motor, vedligeholdelse mv. der kunne være godt at
læse/vide for en ny MC ejer?

Altså alt det alle der har haft MC nogle år bare 'ved' man skal kunne, men
som ikke kommer ind med modermælken når man tager kortet

mvh
Morten

Fra : F.Syndergaard

Dato : 16-04-07 21:53

Hej.

Jeg vil, indtil der måske kommer et bedre forslag, anbefale dig at melde dig
ind i en MC klub for det mærke du kører på.
Men en reparationshåndbog er også god at have. Der står ofte nogle afsnit om
generel vedligeholdelse.
Jeg er selv medlem af MCTouring (som ikke er mærkebestemt.) Der får jeg et
klubblad med en udmærket brevkasse gode råd o.s.v.

--
MVH.
Finni

Fra : Armand

Dato : 16-04-07 22:25

> [...]
>
> Altså alt det alle der har haft MC nogle år bare 'ved' man skal kunne, men
> som ikke kommer ind med modermælken når man tager kortet

Prøv med noget hardcopy! f.eks: Politikens bog om motorcykelvedligeholdelse
eller den mere digre: Motorcykelbogen!
Perfekt litteratur til fødselsdags/jule -ønskelisten

--
Armand.

Fra : Jim Andersen

Dato : 17-04-07 08:10

Morten Pedersen wrote:
> er der nogen der kender nogle links/ressourcer hvor der står noget
> generelt som MC opbygning, motor, vedligeholdelse mv. der kunne være
> godt at læse/vide for en ny MC ejer?

http://www.gstwin.com/

Der er nogle trin-for-trin gennemgange af service-ting.

http://blog.andersen.nu/2005/04/18/hovedrengøring-pa-to-hjul/

På louis.de fandt jeg noget trin-for-trin om skift af kædekit.

mc.dba.dk har også nogle tips-og-tricks

/jim

Fra : Futte & Co.

Dato : 17-04-07 14:37

Morten Pedersen wrote:
> [...]
>
> Altså alt det alle der har haft MC nogle år bare 'ved' man skal kunne, men
> som ikke kommer ind med modermælken når man tager kortet

Gå på biblioteket, find hylden med mc bøger og start fra en ende af
Både turbeskrivelser og tekniske bøger, begge typer er der guldkorn i

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70