Bedste kæde-/skivebremselås?
Fra : KV

Dato : 16-04-07 18:19

Det har været lidt op i et tidligere emne (og helt sikkert også tidligere)
uden dog at være lidt dét jeg leder efter.

Jeg bor i København og har en CB500 fra 1996. Jeg har ikke noget sted at
stille den ind om natten, så jeg søger med lys og lygte efter en rigtig
kraftig kæde- eller skivebremselås (eller begge?), så jeg tør stille den
udenfor om natten. Cyklen vil ikke stå så langt fra soveværelset, så jeg vil
nok godt kunne høre en alarm.

Jeg har lige set på YouTube, at kædelåse faktisk holdt bedre end jeg lige
regnede med, men alligevel blev de jo klippet over.
Hvad er den ultimativt bedste kædelås der findes (til maks 2.000 kroner)?

Og ville det ikke være en idé, at supplere det med en alarm skivebremselås,
så naboerne kan komme ud på altanen og kigge?

Jeg har selv kigget på disse:

Kædelås:
ABUS Granit Extreme Plus 59 (maks level 25)

Skivelås:
ABUS Granit Detecto X-Plus 8000 ("kun" level 22)

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 16-04-07 19:09

"Bedste skivelås..."

Uanset styrke er de alle lige dårlige. Brug den kun som supplement, eller
hvis du forlader din MC nogle få minutter. Sådan en forsinker kun tyven
nogle få minutter. Hvis vi mødes en dag, skal jeg vise dig hvordan... :-/

Kædelås er klart at foretrække. Skal helst kunne låses fast til "noget", for
at være rigtig effektiv. Men intet er jo 100% sikkert. Hvis jeg var dig
ville jeg finde mig en klub og melde mig ind. Så kan du måske for opbevaret
din MC og få nogle rigtig gode kørevenner

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : KV

Dato : 16-04-07 19:31

> [...]
> hvis du forlader din MC nogle få minutter. Sådan en forsinker kun tyven
> nogle få minutter. Hvis vi mødes en dag, skal jeg vise dig hvordan... :-/

Tænker du på, at de bare løfter cyklen op på en trailer ved evt. at putte
skum/frost i alarmen?

> Kædelås er klart at foretrække. Skal helst kunne låses fast til "noget",
> for at være rigtig effektiv. Men intet er jo 100% sikkert.

Nej, desværre men jeg vil gerne være så sikker som mulig. Jeg kunne godt
tænke mig, at en skivelås alarm + en kædelås kunne være OK. Jeg kan låse den
fast til et jernstakit som jeg nok tror skal holde.

En anden lille biting mht. til dét - hvis nu dette gelænder bliver smadret -
f.eks. savet over pga. min motorcykel er blevet stjålet (eller forsøgt
stjålet), hvordan står man så med forsikringen? Er det så éns kasko der
dækker eller er det éns indbo?

> Hvis jeg var dig ville jeg finde mig en klub og melde mig ind. Så kan du
> måske for opbevaret din MC og få nogle rigtig gode kørevenner

Jo, men så er der bare så langt hen til éns cykel, hvis man lige vil ud at
køre en lille smuttur en aften. Men du har sikkert ret og den står givetvis
bedre dér i alle henseender - indedørs, forsvarlig lås på døren og ja, skal
man se lidt egoistisk på det, så er det sgu' nok naboens Harley eller
CBR1100 der ryger før min kedelige lille knallert .

Hvilke klubber findes der i nærheden af 2700 Brønshøj og hvad koster sådan
noget?

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 16-04-07 21:40

"Tænker du på, at de bare løfter cyklen op på en trailer ved evt. at putte
skum/frost i alarmen?"

Nej, det er meget lettere.....

[...]

Det tør jeg ikke svare på.

"Hvilke klubber findes der i nærheden af 2700 Brønshøj og hvad koster sådan
noget?"

Du kan prøve at søge på http://www.dmcn.dk/ Der vil du nok kunne finde
nogen, der findes sikkert også flere. Jeg er ikke selv kendt med klubber i
det område. Prisen kan jo være meget forskellig afhængig af faciliteter og
støtte fra kommunen. Nogen klubber koster få hundrede kroner om året og
andre koster det samme om måneden. Så ud og kig

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-04-07 09:00

KV wrote:

> [...]
> f.eks. savet over pga. min motorcykel er blevet stjålet (eller forsøgt
> stjålet), hvordan står man så med forsikringen? Er det så éns kasko der

Hvis det er dit stakit er det vel indboforsikringen. Er det offentligt
eller en ejerforenings, vedkommer det næppe dit forsikringsselskab at
der er begået hærværk på gelænderet. Om den skadetype dækkes af
forsikringer generelt tør jeg ikke kloge mig på.

--
vh
Torben

Fra : Jim Andersen

Dato : 17-04-07 09:43

Torben Scheel wrote:
> [...]

Vi var ved at skifte forsikringer da en tyveknægt brød ind gennem vinduet.
Så det ødelagte vindue gik på ét forsikringsselskab og indboet på en anden.
Så vi måtte lige bøde 2 selvrisikøer.

/jim

Fra : KV

Dato : 16-04-07 19:33

> Jeg har selv kigget på disse:
>
> Kædelås:
> ABUS Granit Extreme Plus 59 (maks level 25)

Der er også denne, som måske er et bedre bud end ABUS (eller er nedenstående
bare tom snak)?

Almax Immobiliser Series III + Squire SS65CS Stronghold Lock
http://www.almax-security-chains.co.uk/index.asp?pg=7

*The only 16mm quadruple tempered security chain!
*Case hardened (not through hardened)
*Carbon manganese alloy steel enhanced with boron.
*Sold Secure GOLD in all categories including motorcycles, atv's, caravans,
commercial & industrial vehicles!
*Impervious to hand bolt cropper attacks!
*Hacksaws useless!
*Zinc plated with gold passivation for maximum corrosion protection.
*Almax's long link system allows:-
*You to lock your chain off tight, stopping sledge, wedge and freeze attacks
dead in their tracks.
*Multiple Almax chains to be secured with just the one lock!
*It to be portable unlike it's heavier short link competitors!
*It To Utilise Squire's flagship lock the Squire stronghold SS65CS
*With a solid hardened steel lock body (no cheap plastic here)!
*Hardened boron steel shackle
*Anti drill protection on cylinder
*Over 260,000 key differs
*Independent CEN 6 rating!
*Cannot be bolt cropped due to it's solid steel closed shackle protection!

Fra : KV

Dato : 17-04-07 20:30

> Der er også denne, som måske er et bedre bud end ABUS (eller er
> nedenstående bare tom snak)?

Jeg ville købe denne:

Almax Immobiliser Series IV Uber + Squire SS65CS Lock
http://www.almax-security-chains.co.uk/

*The only 19mm quadruple tempered security chain!
*Carbon manganese alloy steel enhanced with boron.
*Hardened boron steel shackle
*Anti drill protection on cylinder
[cut]

Den lyder fin (men koster også £169 for 1,5m) men jeg kan ikke finde noget
sted at købe den.
Man kan ikke købe den direkte fra Almax siden (kun i UK) og louis.de har den
heller ikke.

Nogen der kan hjælpe?

Fra : Ukendt

Dato : 17-04-07 21:02

> *The only 19mm quadruple tempered security chain!
> *Carbon manganese alloy steel enhanced with boron.
> *Hardened boron steel shackle
> *Anti drill protection on cylinder
Bare husk at bruge den til at hænge MC'en op i en lygtepæl så du er uden for
boltsaksens rækkevidde..

Mvh
Peter
CBR1100xx

Fra : JensW

Dato : 18-04-07 05:57

> Man kan ikke købe den direkte fra Almax siden (kun i UK) og louis.de har den
> heller ikke.
>
> Nogen der kan hjælpe?

Du kan købe den ved at sende dem en mail. Deres "automatiske" e-shop
virker kun til UK-kunder, så "other geographies" er manuelt.
Jeg har lige bestilt pr. email/telefon, og betaler med kreditkort
(kreditkortnummer via telefon).
Og varen ER på vej til mig jf. Track/Trace, så jeg håber det bedste.

Bedste MC-hilsner
JensW

Fra : Anders Majland

Dato : 18-04-07 07:49

> Jeg har lige bestilt pr. email/telefon, og betaler med kreditkort
>(kreditkortnummer via telefon).
> Og varen ER på vej til mig jf. Track/Trace, så jeg håber det bedste.

Hvad har du købt og hvad har du måtte slippe i porto ?

Viser du evt "herlighederne" frem når du har modtaget dem (hvor i landet er
det du holder til ) ? Et er nogle gode tests noget andet er at se med
fingrene

/A

Fra : JensW

Dato : 19-04-07 07:09

> Hvad har du købt og hvad har du måtte slippe i porto ?

* Almax III, 2meter (vægt = 8,8 kg)
* Squire hængelås
* Hardie anker
(+ gratis Kriega Tail pack - 10 liter - som jeg ikke skal bruge. Det
må jeg have sat til salg. Angiveligt 35£ værd (nu må vi se ).

Pris på hjemmesiden = 204,95£
Min pris leveret til min adresse = 227,45£ (og det ER ankommet i går
onsdag - på 4. hverdag efter bestilling).

> Viser du evt "herlighederne" frem når du har modtaget dem (hvor i landet er
> det du holder til ) ? Et er nogle gode tests noget andet er at se med
> fingrene

Du skal være velkommen forbi. Jeg bor i Roskilde-området. Ring på
fire nul ni nul fem fem otte tre .

Bedste MC-hilsner

JensW

Fra : KV

Dato : 19-04-07 18:13

> * Almax III, 2meter (vægt = 8,8 kg)
> * Squire hængelås

Hvorfor 3'eren og ikke 4'eren? Er 3'eren "mobil" mens 4'eren slet ikke er?

Fra : JensW

Dato : 19-04-07 19:12

> Hvorfor 3'eren og ikke 4'eren? Er 3'eren "mobil" mens 4'eren slet ikke er?

Jeg vurderede ud fra videoen på YouTube at 3'eren var stærk nok. Og da
3'eren er ret voldsom tør jeg slet ikke tænke på hvordan 4'eren er.
Hold da op.
Jens W.

Fra : KV

Dato : 19-04-07 19:41

> Jeg vurderede ud fra videoen på YouTube at 3'eren var stærk nok. Og da
> 3'eren er ret voldsom tør jeg slet ikke tænke på hvordan 4'eren er.

Hvilken video? Den jeg har set tester ikke Almax kæderne. Jeg overvejer at
købe en 4'er.

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-04-07 06:32

Denne her : http://shor.ter.dk/501291102 ?

--
vh
Torben

Fra : KV

Dato : 20-04-07 17:42

> Denne her : http://shor.ter.dk/501291102 ?

Ikke meget video i den, men ja - noget i den stil!

Fra : JensW

Dato : 20-04-07 20:54

Vidoerne fra Almax er linket på denne side: http://almax-security-chains..co.uk/index.asp?pg=19

Bedste MC-hilsner
JensW

Fra : KV

Dato : 20-04-07 21:49

> Vidoerne fra Almax er linket på denne side:
> http://almax-security-chains.co.uk/index.asp?pg=19

Ahh okay. Selv om det ser imponerende ud, så vil jeg nu tage
"dokumentationen" med en vis form for skepsis, da det er producenten selv
som foretager testen (så vidt som jeg har forstået?). Men når det så er
sagt, så skal jeg da have en 4'er alligevel (specifikationerne er
imponerende fremfor f.eks. ABUS kæderne)

Fra : TGSC

Dato : 21-04-07 10:57

On 20 Apr., 21:53, JensW <Jens.Wartenberg...@gmail.com> wrote:
> Vidoerne fra Almax er linket på denne side: http://almax-security-chains.co.uk/index.asp?pg=19

Hmm, skræmmende. Mon ikke de bruger specialkæber, almindelige store
klippere kan sjv ikke tygge i de store Abus. Hvornår mon man ser uran
i kæderne??