kloak
Fra : nomail

Dato : 22-04-07 21:06

Hejsa. Vi har en gammel ildelugtende kloak som vi vil lave up-to-date (og
som man vist skal da den ikke er lovlig og vi er igang med generel
renovering)

Jeg har fået en instruks fra en kloak mand om hvordan jeg gør. Jeg skal så
grave og ligge stumperne klar ,og han klarer det sidste.... og jeg vil jo
gerne have mest muligt klart når han kommer (noget med kroner/ører

Det drejer sig om en betonkloak fra køkken afløb med dæksel hvor tingene
bundfælder og der længere oppe er udløb til hovedkloaken. Dette gør man
åbenbart ikke mere... nu skal "bundfaldet" helt ud i hovedkloaken.

så langt så godt... men under udgravningen finder vi nu ud af at der længere
nede går flere rør. Et gammelt rødt stenrør, der løber OPAF og ud i
haven?!?! (der er ikke riste el.l. i vores græsplæne Samt et gammelt
jernrør der løber ind i huset. Ingen af vores vaske går noget til at løbe i
den. Jeg gætter på at det er levn fra før den nye kloak blev lavet.
Kommunen har kun tegniner over de kloakerrør der går TIL vores grund, men
ikke PÅ vores grund :-/

Endvidere har jeg så fundet drænrør dernede. De SKAL vel i en sådan
bundfælde kloak eller?

Altså : skal jeg regne med at jeg nu skal have to kloak dæksler i stedet for
den ene gamle ? :-/ eller

Fra : Ivan

Dato : 24-04-07 13:59

> Det drejer sig om en betonkloak fra køkken afløb med dæksel hvor tingene
> bundfælder og der længere oppe er udløb til hovedkloaken. Dette gør man
> åbenbart ikke mere... nu skal "bundfaldet" helt ud i hovedkloaken.

nej en køkkenbrønd er ikke lovlig mere, når du er igang med af renovere skal
den væk
> [...]
> det er levn fra før den nye kloak blev lavet.
> Kommunen har kun tegniner over de kloakerrør der går TIL vores grund, men

mon ikke det er noget dræn, de røde rør. De ligger helt sammen unden muffer,
ikke
Jernrør, hvor kommer dit vand(brugs) ind henne, hvad med strøm det kan være
det.

> Endvidere har jeg så fundet drænrør dernede. De SKAL vel i en sådan
> bundfælde kloak eller?

Ikke hvis de ikke er det i forvejen. De løber nok til en brønd et eller
andet sted, inden dræn løber til enten hoveddræn eller recipeint.

> Altså : skal jeg regne med at jeg nu skal have to kloak dæksler i stedet
> for den ene gamle ? :-/ eller

Nej det tror jeg ikke du skal regne med.

Fra : tp

Dato : 24-04-07 17:30

> mon ikke det er noget dræn, de røde rør. De ligger helt sammen unden
> muffer, ikke

jo - med en sort sæk henover for sandsynligvis at holde jord væk.. Er det
virkeligt måden at gøre det på ?!?!

Så sådan en "sjusket" samling er ok, og behøves ikke at kunne blive tilgået?

> Nej det tror jeg ikke du skal regne med.

Lyder godt

Takker for info, nu graver jeg ihvertilfælde til det jeg hidtil har regnet
med, og så må vi se hvad ham kloak gutten siger...