Læderstole der lugter ??
Fra : Is

Dato : 22-04-07 14:05

Hej

Vi har netop været i "Jysk" og købt to lænestole i bøffellæder.
Navn "Boston", nedsat fra 1499 til 1000 kr.
De er vældig gode at sidde i, og er faktisk også pæne til prisen,
synes jeg.

Men de lugter !!! kemisk, måske lidt svovlagtigt. Påvirkes de af
varme eller sollys (eller måske det er varmen fra solen) bliver lugten
endnu kraftigere.

Kender andre til problemert ??

Er det noget der fortager sig efterhånden ??

Kan man gøre noget for at lugten hurtigere forsvinder ??

pt er de sat ud på terressen i solen - meen der er jo ikke købt for at
være havestole.

Erik Isager

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-04-07 14:17

In news:462b5d63$0$90264$14726298@news.sunsite.dk,
Is <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> typed:
> [...]
>
> Kan man gøre noget for at lugten hurtigere forsvinder ??
>
> pt er de sat ud på terressen i solen - meen der er jo ikke købt for

Prøv at ringe til en møbelhandler og spørg. Jeg kan forestille mig, at
det er det middel som læderet er imprægneret med. Man kan også få
noget sæbe til lædermøbler. Det ligner sæbespåner, det brugte jeg til
mine gamle lædermøbler. Det kan da være at det kan tage lugten.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ivar

Dato : 22-04-07 18:13

Is skrev:

> Er det noget der fortager sig efterhånden ??

Utvivlsomt.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express?
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Is

Dato : 22-04-07 18:24

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Utvivlsomt.

Ja ! se det satser jeg jo også på - men hvor lang tid går der mon ???

Erik Isager

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 22-04-07 18:34

Is wrote:
> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Ja ! se det satser jeg jo også på - men hvor lang tid går der mon ???

Alt for længe.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Is

Dato : 22-04-07 19:44

"Erik Olsen DK" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:6c442$462b9be3$55187a41> > Ja ! se det satser jeg jo også på -
men hvor lang tid går der mon ???

> Alt for længe.

øv !

Erik Isager

Fra : Max

Dato : 22-04-07 19:56

Hej Is

> øv !

Har du prøvet at spørge i jysk ?

--
Mvh Max

Fra : Is

Dato : 22-04-07 20:41

> Hej Is

> Har du prøvet at spørge i jysk ?

Nej - og hvis jeg skal være ærlig, så forventer jeg ikke ret megen
service i den retning. Men der kan jo ikke ske noget ved at prøve.

Erik Isager

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 23-04-07 15:14

Is wrote:

> pt er de sat ud på terressen i solen - meen der er jo ikke købt for at
> være havestole.

Du har fat i den rigtige ende. Ud på terassen med et gammelt lagen over for
at beskytte mod sollyset.
Det er imprægneringsvædsker fra læder og indfarvning der afdunster. Et par
uger burde løse problemet.

Jeg ville ikke begynde at 'behandle' nyindkøbte stole. (Garanti)

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info

Fra : Is

Dato : 26-04-07 20:53

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
Et par
> uger burde løse problemet.
>
> Jeg ville ikke begynde at 'behandle' nyindkøbte stole. (Garanti)

Jeg takker for alle svar.

De er nu placeret under et halvtag, med et gammelt dynebetræk over. Så
må de stå der et stykke tid.

Jeg har forøvrigt prøvet at maile til jysk kundeservice i søndags, og
derfra venter jeg stadig på et svar.

Erik Isager