Nedrivning af skur/garage
Fra : Brian

Dato : 21-04-07 19:58

Hejsa

Mine forældre har en garage, som efterhånden er reduceret til et skur efter
diverse storme. Det hænger på ingen måde sammen med selve huset, men har
stået der siden rude konge var knægt, og huset blev bygget.

Ligger det én frit for at rive skidtet ned, eller skal man omkring kommunen
for at få lov ? Jeg vil tro at det er 20-25 kvadratmeter.

/Brian

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 21-04-07 20:59

Brian forklarede den 21-04-2007:
> [...]
>
> Ligger det én frit for at rive skidtet ned, eller skal man omkring kommunen
> for at få lov ? Jeg vil tro at det er 20-25 kvadratmeter.

Ved det ikke, men jeg havde revet det ned.
Det er sikkert først når noget nyt skal opføres at der skal opdateres
på kommunen.
Kai

Fra : Brian

Dato : 21-04-07 21:32

Fister Løgsovs wrote:

> Ved det ikke, men jeg havde revet det ned.

Det er bare noget skidt, hvis det var den forkerte fremgangsmåde - kommunen
kan være lidt tung at danse med.

> Det er sikkert først når noget nyt skal opføres at der skal opdateres
> på kommunen.

Det har jeg fundet lidt materiale om. Under 10 kvadratmeter, er det bare at
bygge. Under 50 kvadratmeter, skal det bare meddeles, og over 50 skal der
søges tilladelse.

Utrolig så meget fikumdik der skal være omkring at bygge på sin egen
grund...

/Brian

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 22-04-07 06:12

Brian skrev:

> [...]
> søges tilladelse.
>
> Utrolig så meget fikumdik der skal være omkring at bygge på sin egen grund...

Jeg er også overrasket over hvor besværligt det kan være, men måske er
det meget godt, så slipper man for at naboen pludselig gør det samme,
til ulempe for en selv.
Kai

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 22-04-07 10:43

Brian wrote:

> [...]
> 50 skal der søges tilladelse.
>
> Utrolig så meget fikumdik der skal være omkring at bygge på sin egen

Det er faktisk ikke rigtigt. Reglerne blev lempet ganske meget med
"Bygningsreglement for småhuse" som blev udsendt i 1998 (der er siden
kommet flere tillæg). Det gælder for en- og tofamiliehuse. Heri skal en
stor del af arbejderne blot anmeldes til kommunen som har 14 dage til at
gøre indsigelse.

Det kan meget vel være tilfældet for nedrivning af en bygning af den
nævnte størrelse. Undersøg reglerne nærmere hos kommunen, det kan godt
betale sig frem for at komme i klemme - for kommunerne kan være tunge at
danse med hvis man gør tingene forkert.

Husk: Dovenskab betaler sig ikke.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Brian

Dato : 22-04-07 17:06

Erik Olsen DK wrote:

> [...]
> betale sig frem for at komme i klemme - for kommunerne kan være tunge
> at danse med hvis man gør tingene forkert.

Netop derfor jeg spurgte her i gruppen. Det er selvfølgelig nemmere at
spørge på kommunen, men de havde ikke lige telefontid igår

/Brian

Fra : Ivan

Dato : 22-04-07 13:29

> [...]
>
> Ligger det én frit for at rive skidtet ned, eller skal man omkring
> kommunen for at få lov ? Jeg vil tro at det er 20-25 kvadratmeter.

Dav

Hvis der noget afvandning fra tag eller er der noget kloak fra skur/garage,
så skal det lukkes af en aut. kloakmester.

Ifølge Småhusreg. må du godt rive det ned, medmindre at kommune har andre
planer.
Så spørg kommunen hvad de siget til det. Men husk det med kloak.

Fra : Brian

Dato : 22-04-07 17:07

Ivan wrote:

> Hvis der noget afvandning fra tag eller er der noget kloak fra
> skur/garage, så skal det lukkes af en aut. kloakmester.

Dét er der ikke...

> Ifølge Småhusreg. må du godt rive det ned, medmindre at kommune har
> andre planer.
> Så spørg kommunen hvad de siget til det. Men husk det med kloak.

Jeg ringer og spørger imorgen, så vi ikke får lavet noget uheldigt.

Takker for svarene ihvertfald.

/Brian

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 23-04-07 15:22

Brian wrote:
> [...]
> Ligger det én frit for at rive skidtet ned, eller skal man omkring
> kommunen for at få lov ? Jeg vil tro at det er 20-25 kvadratmeter.

Du skal kontakte teknisk forvaltning. Under alle omstændigheder skal
BBR-meddelelsen opdateres. Ønsker man senere at genopføre eller flytte
garagen, er det meget nemmere hvis nedrivning er registreret.

God arbejdslyst ;)

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed... www.st-roerbaek.dk www.kokkeriet.info