Antikalk
Fra : Gert Jacobsen

Dato : 18-04-07 05:43

Hej NG
Er der nogen med erfatinger med Activ antikalk.
Jeg overvejer at anskaffe mig en sådan magnet. Er dog noget i tvivl om jeg
tror på ideen?
Erfaringer, pos negativ søges
Hilsen
Gert

Fra : Per A. Hansen

Dato : 19-04-07 09:10

"Gert Jacobsen" <engvang@jacobsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen med erfatinger med Activ antikalk.
> Jeg overvejer at anskaffe mig en sådan magnet. Er dog noget i tvivl om jeg

Jeg har set reklamen i "Idenyt". Den viaste magnet har ingen virkning
som den er placeret. En vældig diskussion i "Ingeniøren" for nogle år siden
konkluderede, at der kunne være en vis virkning, hvis magneten blev
placeret tæt ved et sted, hvor der var en indsnævring i røret.
Prøv evt. at kigge på en senere diskussion fra 2004

http://debat.ing.dk/topic/?tid=65791

Per A. Hansen

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 21-04-07 10:41

"Per A. Hansen" <xper.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siden konkluderede, at der kunne være en vis virkning, hvis magneten
> blev placeret tæt ved et sted, hvor der var en indsnævring i røret.

Vi blev også for mange år siden af vores blikkenslager overtalt til at
installere sådan en.
Jeg fulgte naturligvis i de følgende år diskussionen. I husholdningen kunne
vi ikke mærke den store forskel (vi bor i Aalborg med megen kalk i vandet).

For et halvt år siden fik vi kalorius skruet af da vores manøvrerum skulle
laves om. Der var så store kalkafsætninger i apparatet, at der kun lige
kunne gå en tynd finger igennem. Så kalk *blev* der altså afsat!
Men blikkenslageren - den samme! - var dog så ærlig at sige at han alligevel
ikjke var overbevist om den store virkning. Læs: Hvor meget mon der var
smuttet igennem? Så vi installerede ikke en ny.

--
Poul Erik Jørgensen

Erstat "invalid" med dk hvis du svarer per e-mail.
Replace "invalid" with dk when replying by e-mail.