Kompostkværn : kan det betale sig?
Fra : Thomas Laursen

Dato : 17-04-07 14:45

Hejsa

Jeg står overfor at skulle til at rydde min lille 450 kvm have for buske og
det er temlig mange.............Konen har besluttet at hun gerne vil have
flis i de bede som skal oprettes efterfølgende.

Jeg tænkte så på om det kan betale sig at invistere i en kompostkværn, så er
jeg fri for at købe flis og køre på genbrugsstationen.

Mit spørgsmål er så, om det kan betale sig at købe en, om ikke andet så en
brugt..........hvis det kan betale sig, hvad skal jeg så være opmærksom på?

Nogen som har erfaringer med sådan en maskine og hvad den koster (også gerne
brugt)

Håber nogen kan hjælpe

MVh
Thomas

Fra : B. Jensen

Dato : 17-04-07 15:52

"Thomas Laursen" <thomaslaursen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> brugt..........hvis det kan betale sig, hvad skal jeg så være opmærksom

Nej !!
Min erfaring er at de hobbymaskiner man kan købe er alt alt for små, og
det tager en evighed at køre smågrenene ned i maskinen - Min tid er for
kostbar til at jeg gider stå og "nørkle" med dette.
Det er meget meget hurtigere at køre grenene ned på genbrugspladsen - læsse
dem af, og fylde traileren igen med færdig flis som ofte kan købes samme
sted for en 50-100 kr for en fyldt trailer

Birger

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-04-07 20:12

> Det er meget meget hurtigere at køre grenene ned på genbrugspladsen -
> læsse dem af, og fylde traileren igen med færdig flis som ofte kan købes
> samme sted for en 50-100 kr for en fyldt trailer

Vi har over 10 km til genbrugspladsen, og vi kan ikke købe flis til de
penge, men kun gren uden blade kan anvendes som flis i bede - ellers forgår
det alt for hurtigt.

Vi har pil stående. Det er helt perfekt til formålet, men i en have på 450
kvm er det vist lidt rigeligt at sætte 75 kvm af til det.

Mvh Maria

Fra : SB

Dato : 17-04-07 17:05

Thomas Laursen skrev:
> [...]
>
> Nogen som har erfaringer med sådan en maskine og hvad den koster (også gerne

Vi skulle rydde ca 50 meter store buske på et fællesareal - vi lejede
sådan et stort uhyre på en trailer. Den er meget taknemlig og kan kværne
grene op til en arms tykkelse. Mener vi gav omkring 1000,- for en
weekend. Flis-størrelsen kan man iøvrigt indstille efter behov. Alle
penegene værd!

PS. Har prøvet en af de små hobbykværne til ligusterhækaffald. Det tager
aaaaaalt for lang tid!

//Søren

Fra : marberg

Dato : 18-04-07 18:49

"SB" <bay@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej Thomas

Det jeg ville gøre var at, rydde alle buske og træer. Gøre det klart til at
blive kværnet, og gå ud og lej en rigtig maskine der kan det der.
Det er billiger og du skal kun betale for den tid du bruger!!!

Marberg

Fra : Thomas Laursen

Dato : 19-04-07 11:04

Mange tak for alle jeres svar.
Jeg tror det bliver som Marberg skriver, nemlig leje en, når alt er fældet.

MVH
Thomas