Vandplanter
Fra : Sanne

Dato : 17-04-07 08:08

Jeg har købt en miniåkande og en kalmus ....
De skal stå i en balje...

Jeg har lige sat og kikket på nettet og der fandt jeg et sted hvor der står,
de skal over i en trådkurv istedet for den potte der er købt i.....æv æv.
For sådan en har jeg jo ikke og planteskolen ligger lidt langt væk.

Er det nødvendigt??
Åkanden var jo rimelig pebret, så jeg vil jo genre den skal klare det så
godt som muligt.

Mvh
Sanne

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-04-07 10:52

In news:462472ff$0$52085$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Sanne <laurberg@tiscali.dk> typed:
> [...]
> ligger lidt langt væk.
> Er det nødvendigt??
> Åkanden var jo rimelig pebret, så jeg vil jo genre den skal klare

Vi har åkander i vort store havebassin, og vi fik i sin tid at vide,
at de skulle i trådkurve med åkande-ler i stedet for jord. Havedammen
er hos os ca. 1 m. dyb.

Nu skriver du en balje, så det er jo noget andet end et havebassin.
Kan du ikke prøve at ringe til et gartneri eller havedamscenter og
spørge ? Jeg mener, at man også kan få plante-trådkurve i diverse
byggemarkeder.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats