påskelinier vender samme vej?
Fra : Per H

Dato : 16-04-07 19:02

hvorfor vender alle mine påskeliier med hovedet den præsis samme vej,
for jeg mener ikke at det kan være pga lyset

Vh Per

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 16-04-07 19:12

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
> hvorfor vender alle mine påskeliier med hovedet den præsis samme vej,
> for jeg mener ikke at det kan være pga lyset

Det er det. Nogen blomster følger Solen hele dagen, andre stiller blomsten
'i overvejende grad' mod syd, Dahlier f.eks.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-04-07 20:58

On Mon, 16 Apr 2007 20:01:59 +0200, Per H <tramanden@gmail.com> wrote:

>hvorfor vender alle mine påskeliier med hovedet den præsis samme vej,
>for jeg mener ikke at det kan være pga lyset

Som Preben siger er det pga. lyset.
Jeg satte sidste år 600 påskeliljer langs min indkørsel, som går
syd/nord. Det har virkelig været en fornøjelse at komme hjem den sidste
uges tid, for at komme ind til huset skal jeg mod nord, og de her 600
påskeliljer står alle og "kigger" på mig når jeg kommer kørende

Jeg har tilmed en skummel plan om at sætte solsikker senere, for jeg
bliver i så godt humør af de blomster som næsten står og venter på jeg
kommer hjem
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-04-07 09:01

> Jeg har tilmed en skummel plan om at sætte solsikker senere, for jeg
> bliver i så godt humør af de blomster som næsten står og venter på jeg
> kommer hjem

I går såede jeg 6-7 forskellige solsikker i min have. I forskellige
størrelser og farver fra 30-40 cm til 5 meter. Røde, orange, gule...

Glæder mig til at se dem komme frem. Elsker solsikker, som hele tiden vender
sig mod lyset.