betongulv og slidlag
Fra : Mikkel

Dato : 15-04-07 21:34

Hej gruppe

Jeg skal have lavet mig et betongulv bestående af et klaplag med et 20 mm
slidlag ovenpå som skal afrettes.
Er det nødvendigt at lave slidlaget med det samme inden klaplaget er tørret
for meget op, eller kan man vente nogen dage eller et par uger med at lave
slidlaget?
Det ville jo være rart om man kunne vente med slidlaget hvis man ikke kan nå
det hele på en weekend
Nogen der har erfaringer med dette?

Fra : MGJ

Dato : 16-04-07 04:55

> [...]
> at lave slidlaget?
> Det ville jo være rart om man kunne vente med slidlaget hvis man ikke kan

Hej

Hvorfor ikke støbe med flyde beton og der efter et afretningslag med
selvnivelerende flydemørtel? Du få et meget bedre gulv! Alternativ er
flydebeton og der efter en diamant slibning.

Mvh

MGJ

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 16-04-07 07:04

Du skal støbe råbetonen lade den hærdne i ca i måned
og så vande og lægge slidlaget så opstår der ingen spændinger så slidlaget
bliver hult.

Fra : MGJ

Dato : 17-04-07 04:43

"Stig Rasmussen" <stig.rasmussen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal støbe råbetonen lade den hærdne i ca i måned
> og så vande og lægge slidlaget så opstår der ingen spændinger så slidlaget
> bliver hult.
Livet er for kort til slidlag, hvorfor smide sig på knæ og laver noget der
sikkert ikke bliver tip top når det hele kan overståes på få timer med
flydemørtel?

MGJ