Træpæon med skud fra jorden
Fra : Heidi

Dato : 15-04-07 10:02

Vi plantede to træpæoner sidste år, og der er også godt gang i skuddene
og det ser ud til at der er en blomsterknop i hver plante.
Men på den ene kommer der desuden nogle skud nede fra jorden, og jeg er
nu tilfældigt stødt på den oplysning, at disse skud nok kommer fra den
staudepæon, som træpæonen oprindeligt er podet på, og at man derfor skal
skære disse skud af, for ikke at risikere at træpæonen dør.
Jeg har lagt et par billeder ind her http://www.hejdi.dk/haar.htm - er
der nogen der umiddelbart tør gætte på, om jeg skal skære bundskuddene
væk, for jeg synes jo bladene osv. ligner de blade der kommer fra
træpæonen?

Jeg ved godt at en træpæon skal plantes dybt, og det mener jeg også jeg
gjorde - men måske ikke dybt nok alligevel?

--
Heidi

Fra : christina vega

Dato : 15-04-07 20:23

On 15 Apr., 11:01, "Heidi" <xNOSP...@fjomp.com> wrote:
> [...]
>
> Jeg ved godt at en træpæon skal plantes dybt, og det mener jeg også jeg
> gjorde - men måske ikke dybt nok alligevel?

Neh hvor er du altså heldig. Min har slet ikke vist sig endnu ...

Jeg tror bestemt, du skal skære de nederste skud væk. De træpæoner,
som jeg har set, har været ligesom opstammede og ikke buskede.
Bare mit bud

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-04-07 21:27

"christina vega" <moellersvej7@gmail.com> skrev
Neh hvor er du altså heldig. Min har slet ikke vist sig endnu ...

Så er det ikke en Træpæon, eller hvis det er - så er det en død Træpæon.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-04-07 21:32

"christina vega" <moellersvej7@gmail.com> skrev
>Neh hvor er du altså heldig. Min har slet ikke vist sig endnu ...

Så er det ikke en Træpæon, eller hvis det er - så er det en død af slagsen.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen