Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lærred til dias?
Fra : Peter Christensen

Dato : 03-07-01 21:48

hej

Kan man selv lave et lærred, ved hjælp af noget maling der holder en
bestemt farve temperatur og feks. en mdf plade?

Mvh Peter

Fra : Frank Larsen

Dato : 03-07-01 22:37

JA

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-07-01 22:47

"Frank Larsen" <frankhel@image.dk> wrote in message
> JA

kort svar var...

Skal det ikke være noget specilt malling... Det bør jo reflektere,,

Fra : Frank Larsen

Dato : 04-07-01 23:37

Jo et kort svar men jeg mente ikke at det var nødvendig med mere i det jeg
gik ud fra at en sort maling ville være overflødig at fraråde brugen af så
jeg kan godt prøve at uddybe det lidt, jeg har selv haft gode resultater med
en hvid halvmat og en hvid helblank oliemaling af den gode gammeldags slags
på terpentin men jeg vil tro at plasticmaling ville give ligeså gode
resultater men de er dog ikke så slidstærke og heller ikke så nemme at tørre
af for fedtede fingre m.v. se iøvrigt også mailen fra Langgaard
Hilsen Frank

Fra : Langgaard

Dato : 04-07-01 15:34

Hej

Alle lyse/hvide flader kan bruges, dog er en helt hvid bedst, hvis du senere
skal have lavet kopier af dine dias, skal labben alligevel nok tilføre et
eller andet farvestik

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

Fra : Bernd Möller

Dato : 05-07-01 10:26

Hej,

Jeg ved nu ikke om det kan betale sig at lave et lærred selv. For nylig
købte jeg en brugt lærred til 100 Kr. Det har en fin og fejlfri
reflekterende overflade og så kan det rulles sammen så det ikke samler støv.
Jeg tror at der er mange billige brugte på markedet i øjeblikket, hvor mange
fritidsfotografer er ved at blive trætte af deres gamle diasudstyr og går
over til digitalt (dette gælder vist også for andet fotoudstyr). Synd for
dem, vil jeg mene; godt for os, vil jeg tro.

Venlig hilsen

Bernd Möller