Lim / silicone der kan klare varme?
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 14-04-07 23:32

Hej.

Jeg har en gas-grill der i en storm væltede, og dermed tabte en lille rude i
låget. Glasset er intakt, men jeg kan ikke lige regne ud, hvordan det sad
fast. Jeg går ud fra, at det var med en slags lim?

Men findes der lim eller lign. der kan klare varmen. Glasset sidder på
ydersiden af låget, men det bliver jo utvivlsomt rimeligt varmt.

--
jasper@FJERNESahrensbach.com

(FJERNES skal, sjovt nok, fjernes.)

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 15-04-07 09:05

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:46215646$0$882$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
>
> Men findes der lim eller lign. der kan klare varmen. Glasset sidder på
> ydersiden af låget, men det bliver jo utvivlsomt rimeligt varmt.

Jeg tror godt silicone kan klare det.

Steen.

Fra : Max

Dato : 15-04-07 09:09

Hej Jasper

> hvordan det sad fast. Jeg går ud fra, at det var med en slags lim?

Har du ikke en pejseforretning i nærheden, det er vel det nærmeste
sted hvor chancen for at få noget til at lime med der kan holde til
varmen. Måske kan man også lime det i med noget Gumpot som
man bruger til at tætne lydpotter med.

--
Mvh Max

Fra : Henrik Nørgaard

Dato : 15-04-07 11:51

> [...]
>
> Men findes der lim eller lign. der kan klare varmen. Glasset sidder på
> ydersiden af låget, men det bliver jo utvivlsomt rimeligt varmt.

Hejsa Jasper,

den der med pejse-forretning eller byggemarked er god nok.
Der findes en speciel lim til at fastgøre tætninger i nogen typer ovn-låger.
Jeg har på et tidspunkt købt sådan en tube i Silvan.
Den kan garanteret holde til varmen fra en grill

mvh

Henrik

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 15-04-07 20:21

Hej.

Tak for svarene... men min mindste søn, bestemte sig for, at rage ruden ned
på fliserne. Så jeg skal godt nok bruge meget lim + tålmodighed for at lime
stumperne sammen.

Men ok, det er jo en oplagt mulighed for at købe den nye Weber-gas
det er ikke så galt, at det ikke er godt for noget.

/Jasper