Clematis i træ
Fra : Sanne

Dato : 14-04-07 15:46

Jeg har et stort gammelt opstammet fyrtræ, hvor jeg gerne vil have en
clematis til at vokse op af stammen.

Men...skal den ikke hjælpes på vej?? Her tænker jeg på om ikke den skal have
noget at vokser op af ud over stammen??

Nogen ideer?? Det skal jo helt ikke skære i øjnene, men flade godt ind i
naturen..

God weekend til jer alle
Sanne

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 14-04-07 16:13

Sanne skrev:

> [...]
> clematis til at vokse op af stammen.

> Men...skal den ikke hjælpes på vej?? Her tænker jeg på om ikke den skal have

Jeg har en 'Nelly Moser' som klatrer i et piletræ. Den får lidt
hjælp med noget ståltråd og snor. Men hold lidt øje med at barken
ikke gror ud over ståltråden med tiden.

> Nogen ideer?? Det skal jo helt ikke skære i øjnene, men flade godt ind i
> naturen..

Jeg holder med dig i, at det ikke skal være særlig synligt, det
clematis'en kravler i.

--
Venlig hilsen
Svend Erik