Mystisk fejl i opvaskemaskine
Fra : hg

Dato : 14-04-07 22:16

Vores Blomberg opvaskemaskine er gået helt amok..

I går drillede den med, at trække hel husets strøm ned, i sammen øjeblik man
lukke lågen. Altså, så snart man lukker lågen på den, sker en kortslutning.

Maskinen kan stadig tændes som den plejer. Men den gøre ingen nytte og går
forståeligt nok ikke igang, når man lader lågen står åben..

Er der et klog hoved her ved hvad det kan skyldes?

Fra : John V.

Dato : 13-04-07 22:27

"hg" <he-gj@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forståeligt nok ikke igang, når man lader lågen står åben..
>
> Er der et klog hoved her ved hvad det kan skyldes?

Du skal have fat i en tekniker, rod ikke med noget du ikke ved noget om
selv, det kan være farligt.

Fra : Mads Kristiansen

Dato : 14-04-07 08:26

> [...]
> forståeligt nok ikke igang, når man lader lågen står åben..
>
> Er der et klog hoved her ved hvad det kan skyldes?

Med mindre du har hele huset på en gruppe, er det så ikke HFI relæeet, der
bliver slået?

Det er sandsynligvis noget fugt, der er gået i det elektriske, så der går
overgang i systemet.

Mvh Mads

Fra : Ivar

Dato : 15-04-07 11:56

Mads Kristiansen skrev:

> Med mindre du har hele huset på en gruppe, er det så ikke HFI relæeet, der
> bliver slået?

Det ville jeg også tro. Men hg skriver ikke hvad det er der slår ud, så
man må jo gætte.

> Det er sandsynligvis noget fugt, der er gået i det elektriske, så der går
> overgang i systemet.

Hvis det er en gammel maskine, er det mest realistiske nok at anskaffe
en ny. Man kan selvfølgelig prøve at finde ud af hvor utæthederne er.

Ivar Magnusson

--
Liste over alle Canon EOS objektiver
http://lexinfo.dk/eos/canon.html

MesNews http://LexInfo.dk/MesNews/

Fra : Gert

Dato : 15-04-07 19:15

> [...]
> forståeligt nok ikke igang, når man lader lågen står åben..
>
> Er der et klog hoved her ved hvad det kan skyldes?

slår den også strømmen hvis du venter med at tænde den til lågen er lukket?

mit bud ville være at ledningerne der går fra maskinen til lågen er "gnavet"
over (almindelig træthed i kablerne lige som det sker i bagklappen på en
bil)

mvh

Gert