Hvem bestemmer over træet?
Fra : Lasse Jensen

Dato : 13-04-07 22:04

Hvis nu ikke alle er lige henrykte for det gamle valnødde træ, der står i
kolonihaven, hvem har så det sidste ord? Lejeren (mig), ejeren (kommunen),
naboer hvis have træet har grene ind over eller foreningen?

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 14-04-07 07:56

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis nu ikke alle er lige henrykte for det gamle valnødde træ, der står i
> kolonihaven, hvem har så det sidste ord? Lejeren (mig), ejeren (kommunen),
> naboer hvis have træet har grene ind over eller foreningen?

Har du kigget i haveforeningens vedtægter, hvad der står angående træer -
eksempelvis art og højde. I mange haveforeningen er der loft over højden. Så
vidt jeg husker er det seks meter.

Men hvad mener du derudover med "bestemmer over"?
Vil nogen have højden begrænset? Have grene fjernet, der hænger ind over
hækken? Have træet fældet?

Fra : Lasse Jensen

Dato : 14-04-07 10:30

Lisbeth Jacobsen wrote:

> [...]
> træer - eksempelvis art og højde. I mange haveforeningen er der loft
> over højden. Så vidt jeg husker er det seks meter.

Der står ikke noget i de papirer jeg har fra foreningen. De 6 meter passer
nok meget godt.

> Men hvad mener du derudover med "bestemmer over"?
> Vil nogen have højden begrænset? Have grene fjernet, der hænger ind
> over hækken? Have træet fældet?

Naboen så det gerne fældet. Men inden jeg selv blander mig i sagen vil jeg
gerne vide hvordan regler helt konkret er. Træet er ældre end kolonihaven,
der har ligget der i 50 år, og kommunen vurderer det som bevarelsesværdigt.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 14-04-07 20:30

> [...]
> gerne vide hvordan regler helt konkret er. Træet er ældre end kolonihaven,
> der har ligget der i 50 år, og kommunen vurderer det som

Så kan hverken du eller naboen gøre noget som helst - og I bliver gjort
erstatningsansvarlige hvis I alligevel gør noget.

Mvh Maria

Fra : Lasse Jensen

Dato : 14-04-07 21:48

Maria Frederiksen wrote:

> Så kan hverken du eller naboen gøre noget som helst - og I bliver gjort
> erstatningsansvarlige hvis I alligevel gør noget.

Tak.