Aconto varme? (Måske OT?)
Fra : MRN

Dato : 13-04-07 09:41

Hejsa gruppe!

Dette sprøgsmål er måske lidt off topic, men kunne ikke lige finde en
bedre gruppe?

Jeg skal til at flytte hjemmefra, og den lejlighed jeg kigger på koster
3.671 + 500 i aconto varme. Men hvad betyder det der aconto? Er det 500
der er inkluderet i lejen, eller er det udover der? Og hvordan bliver
det afregnet?

Mvh
MRN

--
"I don't know half of you half as well as I should like, and I like
less than half of you half as well as you deserve!"

Bilbo Baggins

Fra : Mr. D

Dato : 13-04-07 09:42

"MRN" <haha@hvadtrorduselv.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3.671 + 500 i aconto varme. Men hvad betyder det der aconto? Er det 500
> der er inkluderet i lejen, eller er det udover der? Og hvordan bliver

Det kommer oveni huslejen - og viser det sig så ved årlig varmeopgørelse at
du kun har brugt 400kr om måneden får du det du har betalt derudover
tilbage...i dettte tilfælde 1200,-

/D

Fra : rasmus

Dato : 13-04-07 10:03

"Mr. D" <mrd@none.none> skrev i en meddelelse

> Det kommer oveni huslejen - og viser det sig så ved årlig varmeopgørelse
> at
> du kun har brugt 400kr om måneden får du det du har betalt derudover
> tilbage...i dettte tilfælde 1200,-

-. men hvis der er brugt mere varme end de 12*500 kroner kommer der en
regning. Husleje er husleje og den er fast (men kan da godt stige).
Forbruget er forbrugsafregnet og du betaler for det, du bruger (vand, varme
og el). Du betaler løbende et aconto-beløb som så gøres op en gang om året.

rsa

Fra : MRN

Dato : 13-04-07 10:06

Ok, tusind tak for svarene Det giver jo meget mening

Mvh
MRN

Fra : John

Dato : 13-04-07 21:56

MRN formulerede:
> Ok, tusind tak for svarene Det giver jo meget mening

Hvorfor spurgte du ikke bare dine forældre :)

Fra : marberg

Dato : 14-04-07 15:31

> Hvorfor spurgte du ikke bare dine forældre :)

Ja, så havde du jo ikke lejlighed fyre dit guldkorn af, vel???

marberg