Kan man stadig købe hessiantapet?
Fra : Ole Axelsen

Dato : 10-04-07 21:13

I forbindelse med en mindre ombygning har vi fjerrnet en dør, og hullet er
lukket med gipsbeklædning ligesom resten af væggen. I det ene rum er der
hessiantapet, der er malet, og ja, jeg ved det er håbløst umoderne, men det
fungerer fint, og jeg kan ikke se hvorfor vi skulle rive det ned bare for at
sætte noget andet op!
Problemet er bare, at alle jeg har talt med "påstår" at man ikke har kunnet
købe hessian i mange år. Skal jeg uden videre bare tro på det? Eller er der
nogen, der har kendskab til et sted hvor vi kan købe bare en enkelt rulle?

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-04-07 21:21

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> writes:

> [...]
> nogen, der har kendskab til et sted hvor vi kan købe bare en enkelt rulle?

Man kan sagtens købe hessian i stofforretninger, men om man kan bruge
samme slags til "tapet" ved jeg ikke.

Jeg købte for nogen tid siden et par meter i Stof2000 i Århus.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Niels Andersen

Dato : 12-04-07 19:11

Ole Axelsen wrote:
> [...]
> nogen, der har kendskab til et sted hvor vi kan købe bare en enkelt rulle?

Jeg så noget i Silvan (Horsens) forleden. Jeg kan ikke huske hvad det
var beregnet til, men jeg tænkte at det var perfekt til at beklæde
katte-møbler med.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peter Westh

Dato : 12-04-07 20:21

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> skrev i en meddelelse
> Problemet er bare, at alle jeg har talt med "påstår" at man ikke har
> kunnet købe hessian i mange år. Skal jeg uden videre bare tro på det?

Nej. Men du skal nok på nettet, eksempelvis:

http://www.urbaneliving.co.uk/products.php?cat=13&nav=7

http://www.muraspec.com/Content.asp?CatID=5&Free=hessian

(vil umiddelbart anbefale den første, for det er betydeligt billigere at
købe online inden for EU)

Faktisk er det lidt mærkeligt, at hessiantapet endnu ikke har haft en
rennaisance - det kommer sikkert.

/P

Fra : Ole Axelsen

Dato : 13-04-07 20:51

Peter Westh wrote:
> "Ole Axelsen" <oleaxelsen@stenstrupmail.dk-k> skrev i en meddelelse

> Faktisk er det lidt mærkeligt, at hessiantapet endnu ikke har haft en
> rennaisance - det kommer sikkert.

Tak for linkene.

Jeg synes jo også personligt, at hessian er betydeligt pænere end mange
glasvævstyper.

Fra : marlene

Dato : 18-04-07 17:34

..

> Jeg synes jo også personligt, at hessian er betydeligt pænere end mange
> glasvævstyper.
>

> --
> Ole Axelsen. (5771)
> Der er fejl i min mailadresse.
>strukturen er vel ok, men den er strid og stiv i tråden efter en gang
>maling.

jeg tror du skal kontakte nogle af de gamle malermestre, de kunne have en
rest liggende på lageret, altså de malermestre
der var aktive for 30 år siden, eller hvis der er tapeserfirmaer i nærheden
af din bopæl.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 19-04-07 18:09

marlene wrote:
> .

> jeg tror du skal kontakte nogle af de gamle malermestre, de kunne
> have en rest liggende på lageret, altså de malermestre

Ja selvfølgelig, det er da oplagt! På værkstedet, hvor jeg arbejder har vi
en kunde der er maler og har været det i mange år. Jeg har faktisk mødt ham
så sent som i dag. Jeg må spørge ham næste gang jeg møder ham.