Så er CUBE'n officielt aflivet...
Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 03-07-01 21:02

Ja, så var der noget om rygterne. Apple har i dag annonceret at modellen
ikke længere vil blive produceret, som den eksisterer i dag.

Dog skriver de i pressemeddelelsen, at den måske vil genopstå i en opdateret
version engang i fremtiden.

Jeg tillader mig at vedlægge en lille link...

http://www.macnyt.dk/default.tpl?news=20010703215158

PowerPalle

Fra : Dennis Højsholt

Dato : 03-07-01 21:05

Sikke en overraskelse!
http://www.apple.com/pr/library/2001/jul/03cube.html

/Dennis

Fra : Anders

Dato : 03-07-01 22:24

Dennis Højsholt skrev:

> Sikke en overraskelse!
> http://www.apple.com/pr/library/2001/jul/03cube.html

Det var da noget af en speciel pressemeddelelse fra Apple. For det første
humor i overskriften, for det andet en lovprisning af et udgående produkt
(man kan næsten læse mellem linierne, at de (Apple) synes bedre om Cuben end
om tower modellerne) og for det tredje snak om små chancer for en genkomst.
Det hører da til de sjældne ting at Apple udtaler sig om specifikke modeller
før lanceringen og så endda når det de snakker om, har noget at gøre med små
chancer. Jeg er forvirret. De har brugt mange penge på at udvikle dyret. Dem
får de jo ikke igen ved ikke at producere flere.

En tanke slår ned i mig. Kan det have noget at gøre med at de nye G4
processorer er for varme (bruger de ikke mere strøm end de gamle?) til at
sætte i en Cube og den derfor med dagens processorer og bus er tvungen til
at holde sig til 100 mhz bus og G4 uden on-chip cache for ikke at smelte den
"stunning crystal-clear enclosure"? Eller måske er det det de mener med at
lægge den på is?

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 09-07-01 00:11

Palle B. Nielsen (PowerPalle) <powerpalle@powerpalle.dk> wrote:

> Ja, så var der noget om rygterne. Apple har i dag annonceret at modellen
> ikke længere vil blive produceret, som den eksisterer i dag.

Synd, synd... Godt jeg lige fik reddet mig en!

--
René