granitfliser
Fra : Lau

Dato : 05-04-07 19:56

Hej NG

Vi har lagt granitfliser i vores udestue, men desværre er resultatet ikke
blevet så pænt, efter at vi har fuget fliserner er der kommet skjolder efter
fugemassensfarve, hvordan kan det renses af? vi har skuret og skrubbet men
det hjælper intet.

Vores sidste mulighed er at pjaske et tyndt omrørt fugemasse på gulvet igen,
men det virker ret uoverskueligt samtidig med at gulve så vil blive mørkere
end ønsket.

Hilsen Birgitte

Fra : hjmm

Dato : 05-04-07 20:09

Hej Birgitte

av hvor ærgeligt,
jeg ved ikke om du kan bruge dette til noget da dette er et råd vi fik om
granit og klæbe masse

vi har lige lagt en vindues karm i blue pearl granit da fik vi at vide i
butikken ,at det er vigtigt med granit at man bruger hvid fliseklæb da
farven ellers kan trænge i igennem granitten, vi fik også at vide skete det
var der ikke noget at gøre ,(vi har lagt gulv i blue pearl med grå flise
klæb uden der skete noget)

men træls det er det, håber i finder på en løsning

mvh sloth

Fra : Linde

Dato : 05-04-07 20:32

> [...]
>
> Vores sidste mulighed er at pjaske et tyndt omrørt fugemasse på gulvet
> igen, men det virker ret uoverskueligt samtidig med at gulve så vil blive

Hvad med at vaske det over med en gang salpetersyre eller
saltsyre(opløsning), på en blød svamp...er det ikke sådan, man normalt
fjerner skjolder fra fugen? Eller problemet er måske, at fliserne er for
grove eller hvordan?

Mvh
Linde

Fra : Mads

Dato : 05-04-07 21:04

On Thu, 5 Apr 2007 20:56:09 +0200, "Lau" <lauremovethis@pc.dk> wrote:

> [...]
>men det virker ret uoverskueligt samtidig med at gulve så vil blive mørkere

Hej

Smut i Bauhaus og køb en flaske Mellerud Cementfilmfjerner.
( jeg ved ikke om det fås andre steder, men det gør det nu nok )

Den koster ca 100 kr, men det rækker langt.

Følg anvisningerne på flasken omhyggeligt, da det er et syre
produkt, så det ætser. Husk hansker.

Jeg har selv lige fjernet skjolder fra mit nye klinkegulv og det
nævnte produkt virkede over al forventning. Jeg havde også
været igang med skuresvampe og andet gøgl først.

mvh Mads

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-07 22:33

> [...]
> blevet så pænt, efter at vi har fuget fliserner er der kommet skjolder
> efter fugemassensfarve, hvordan kan det renses af? vi har skuret og

Prøv med eddikevand. Det fjerner fugesløret, i langt de fleste tilfælde.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : gtilasse@get2net.dk

Dato : 09-04-07 09:39

hejsa, er det poleret granit??

Du skal gå til din flisesælger og forklare problemet.

Både Alfix og Lip laver noget der hedder fliserens.

Du må ikke bruge saltsyre.
Livet er dejligt

--
Posted with NewsLeecher v3.8 Final