Nye vinduer m/alu ?
Fra : Olsen

Dato : 03-04-07 21:02

Vi er ved at bestille nye vinduer. De sidder ret udsat for vind og vejr
grundet tæt på fjorden (saltvand).

Vi er af et firma blevet anbefalet vinduer med aluprofiler, også lodret.

Kan disse holde malingen (er formalet) ?

Sælgeren påstår, at du blot skal ha' lidt bonevoks til bil en gang imellem,
men ......

\Olsen

Fra : rasmus

Dato : 04-04-07 09:42

"Olsen" <snyd@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan disse holde malingen (er formalet) ?
>
> Sælgeren påstår, at du blot skal ha' lidt bonevoks til bil en gang

- jeg købtre sådan nogle for et år siden (Outline) og indtil videre ser det
godt ud

ras

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 05-04-07 09:35

Olsen skrev:

> Vi er ved at bestille nye vinduer. De sidder ret udsat for vind og vejr
> grundet tæt på fjorden (saltvand).

> Vi er af et firma blevet anbefalet vinduer med aluprofiler, også lodret.

Altså træ/alu-vinduer hvor alt det synlige udvendige har påsat alu.

> Kan disse holde malingen (er formalet) ?

Hvis disse alu-profiler er malet for at give lang holdbarhed, har
de fået en såkaldt pulverlakering. Spørg din sælger hvad der er
brugt. Er alu'en bare sprøjtemalet, holder overfladen ikke så godt.

Der er lige en anden ting, du skal være sikker på, det er, at de
udvendige beslag skal være galvaniseret. I hver fald hængslerne bør
være det. Det er ret hårdt at være beslag tæt ved saltvand. Men det
er du jo klar over.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Leo Havmøller

Dato : 10-04-07 08:16

> Sælgeren påstår, at du blot skal ha' lidt bonevoks til bil en gang
> imellem,

Kan undgås hvis du vælger "granit" overflade istedet for glat. Se evt.
Velfac.

Leo Havmøller.