vask af terasse (herregårdssten)
Fra : rasmus

Dato : 01-04-07 18:57

Hejsa,

Ja tænke engang ... jeg skal ordne lidt terasse i morgen. Den er af grå
herregårdssten og ret beskidt og misfarvet og der er også lidt græs, mos og
ukrudt. Hvad vasker man sådan en terasse i?

ras

Fra : CC

Dato : 01-04-07 19:20

"rasmus" skrev i en meddelelse ...
> [...]
> herregårdssten og ret beskidt og misfarvet og der er også lidt græs, mos
> og ukrudt. Hvad vasker man sådan en terasse i?

Rodalon eller tilsvarende algefjernelsesprodukt.

Ikke noget med højtryksspuler - du ødelægger stenene på sigt.

Fra : rasmus

Dato : 01-04-07 19:27

"CC" <cc@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Rodalon eller tilsvarende algefjernelsesprodukt.

- ok, kan man ikke bare bruge almindelig brun sæge eller grundrens? Har også
hørt noget om saltvand ...?

> Ikke noget med højtryksspuler - du ødelægger stenene på sigt.

- ja det har jeg også ladet mig fortælle.

ras

Fra : Esben I.

Dato : 02-04-07 19:48

rasmus wrote:
> - ok, kan man ikke bare bruge almindelig brun sæge eller grundrens? Har også
> hørt noget om saltvand ...?
Sæbespåner og en hård kost er vel mest mijløvenligt
saltvand ? Min nabo salter fortovet, bare temp. er under 5 gr. og det
kan ses: fliserne smuldrer.

nemli'

mvh
Esben I.

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-04-07 20:30

In news:460ff191$0$90262$14726298@news.sunsite.dk,
rasmus <preben@hotmail.com> typed:
> [...]
> grå herregårdssten og ret beskidt og misfarvet og der er også lidt
> græs, mos og ukrudt. Hvad vasker man sådan en terasse i?

Bayer har også et godt og effektivt produkt, har kun hørt om det, så
jeg ved ikke om det koster ½ bondegård som resten af Bayer's
produkter:

http://www.canesten.bayer.fi/bayer/Internet_HH_dk_New.nsf/61bacdb95a97b24dc1256a1800448baa/94f4280f436778efc1256d5e00250b50?OpenDocument

P.S. Min svigersøn var så tankeløs at bruge højtryksspuler på sine
herregårdssten, og det er rigtigt nok. De _bliver_ ødelagt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Oller

Dato : 02-04-07 14:12

Har brugt højtryksrenser til herregårdssten (90m2) i 6-7 år, brug hovedet
til højtryksspuleren, den med roterende børster, og ikke over 90 bar, fik
det anbefalet af flisefabrikanten da jeg købte dem, har lige renset dem
sidste weekend, de er som nye.

Ole.

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-04-07 14:19

In news:46110108$0$57877$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Oller <fjern123 i mail adresse oz9of@hotmail.com> typed:
> [...]
> over 90 bar, fik det anbefalet af flisefabrikanten da jeg købte
> dem, har lige renset dem sidste weekend, de er som nye.

Det er netop også den helt rigtigt fremgangsmåde du beskriver, men det
var desværre ikke den min svigersøn fulgte. Han havde brugt for stort
tryk. Det resulterede i at stenene ligesom begyndte at smuldre.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 02-04-07 17:56

"Oller" <fjern123 i mail adresse oz9of@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> til højtryksspuleren, den med roterende børster, og ikke over 90 bar, fik
> det anbefalet af flisefabrikanten da jeg købte dem, har lige renset dem

Bruger du rent vand, rodalon eller andet?

Ole Thomsen