Murfugningsproblemer- misfarvninger
Fra : S.M.

Dato : 01-04-07 18:47

Hej
Sidste år fik jeg lavet murfugning på huset. Nu kommer der i fugerne
et hvidt pulver - belægning. Hvor kommer det fra? Jeg har prøvet at
afvaske det men det kommer igen. Hvordan fjerner jeg det efektivt så det
ikke komme igen. Se billeder i dk. binaer under murfugninsproblemer
På forhånd tak
S.M.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 01-04-07 22:08

S.M. wrote:
> Hej
> Sidste år fik jeg lavet murfugning på huset. Nu kommer der i fugerne
> et hvidt pulver - belægning.

Salpeterudsvedninger. Kost fugerne over med noget syre - ikke for stærk.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 02-04-07 00:14

Ikke bruge saltsyre el vand, syren til fører mere salt og væske får saltet
til at trænge længere ind i stenen, børste
udslaget med en stiv kost og vente til der kommer mere
og børste igen til saltet er væg salpeterudslag kan komme igen mange gange.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-04-07 22:37

Stig Rasmussen wrote:
> salpeterudslag kan komme igen mange
> gange.

Netop derfor skal det basiske salpeterudslag neutraliseres med lidt syre.
Det skal ikke være så stærkt som når en murer afsyrer en nybygget
murstensmur (for at fjerne mørtelslør på forsiden).

At nøjes med at børste det af er en langsom død.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 02-04-07 23:42