Hvad er det mest effektive mod dræbersnegl~
Fra : John Sendsen

Dato : 28-03-07 16:36

Ja, hvad, jag har ladet mig fortælle at det er på denne tid man
måske kan gøre noget, men hvad?

--
Hilsen John

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-07 18:14

"John Sendsen" <John@wingm.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, hvad, jag har ladet mig fortælle at det er på denne tid man
> måske kan gøre noget, men hvad?

Der er lanceret en ny hjemmeside omkring dræbersnegle. Der er blandt andet
en "nøgle" til bestemmelse af snaglearten - prøv den lige. Det er ikke
sikkert du har dræbersnegle..
http://www.skovognatur.dk/Emne/Naturbeskyttelse/invasivearter/Dyrearter/Iberisk/

Mvh Tommy

Fra : Claus Skaarup

Dato : 28-03-07 19:24

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Der er lanceret en ny hjemmeside omkring dræbersnegle. Der er blandt andet
> en "nøgle" til bestemmelse af snaglearten - prøv den lige. Det er ikke

Ellers har jeg hørt at denne metode kan bruges:

1. Find en dræbersnegl
2. Slå den ihjel og læg den på et tilgængeligt sted.
3. Andre dræbersnegle vil så finde frem til den døde snegl og begynde at
spise den.
4. Dræb de nytilkomne snegle og lad dem ligge.
5. gå til 3.

Mvh. Claus
www.vocalart.dk

Fra : Kim2000

Dato : 28-03-07 19:57

"John Sendsen" <John@wingm.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, hvad, jag har ladet mig fortælle at det er på denne tid man
> måske kan gøre noget, men hvad?

To søde moskusænder, nemme at passe, søde, lette at gøre tamme, hunden æder
dem ikke, de æder ikke hunden, larmer ikke. Virker fortrintligt.
mvh
Kim

Fra : Preben

Dato : 28-03-07 20:15

> To søde moskusænder, nemme at passe, søde, lette at gøre tamme, hunden æder
> dem ikke, de æder ikke hunden, larmer ikke. Virker fortrintligt.

Det skulle faktisk være ret ideelt.. Men hvad med lugten og resten af villa-kvarteret?

Mvh / Preben

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 28-03-07 20:36

"Preben" <64bitNONOSPAMno@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Det skulle faktisk være ret ideelt.. Men hvad med lugten og resten af
> villa-kvarteret?

Hvis naboerne kan holde dig ud, så kan ænderne nok også

Fra : Kim2000

Dato : 28-03-07 21:22

"Preben" <64bitNONOSPAMno@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Det skulle faktisk være ret ideelt.. Men hvad med lugten og resten af
> villa-kvarteret?

Der er visse fordele ved at bo på landet, jeg synes nu ikke det var slemt,
vi havde også kun 2 styks, man skal dog huske at sikre sit bed, vi fik fx
ikke ligefrem mange jordbær sidste år, det spiser ænderne nemlig også....
mvh
Kim

Fra : Johansen

Dato : 28-03-07 20:19

"John Sendsen" <John@wingm.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, hvad, jag har ladet mig fortælle at det er på denne tid man
> måske kan gøre noget, men hvad?
> Hilsen John

"dræber pindsvin" !
men du må ikke give sneglene gift, så dør pindsvinene
Samtidig er bestanden af pindsvin for lav, så det er fornuftigt med nogle
stykker man "nurser" om i haven.
Jens

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-03-07 20:31

"Johansen" <Skriv_i_gruppen@eller_spørg_efter_min_mailadresse.dk> skrev
> men du må ikke give sneglene gift, så dør pindsvinene

Jernmiddel er ikke giftigt for svin.

Nematoder ejheller, det er dog ikke en gift, men et biologisk middel.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 29-03-07 15:21

Johansen wrote:

> Samtidig er bestanden af pindsvin for lav, så det er fornuftigt med
> nogle stykker man "nurser" om i haven.

Hvordan gør man lige det?

Og hvordan tiltrækker man pindsvin, hvis man ikke har nogen?

--
Venlig hilsen /Best regards
Kristian Damm Jensen

Fra : Dan Andersen

Dato : 28-03-07 21:20

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Inger Pedersen

Dato : 28-03-07 21:42

"John Sendsen" <John@wingm.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, hvad, jag har ladet mig fortælle at det er på denne tid man
> måske kan gøre noget, men hvad?

Jeg har gennem et par år fået mange til at gå i ølfælder - en lykkelig død,
måske, men lidt dyr i længden.
Fandt ud af sidste år, at lunkent vand med gær og lidt sukker gør næsten det
samme og er væsentligt billigere.
Hæld det i flade skåle og stil dem i staudebedet, eller hvor sneglene ellers
færdes.
Husk at tømme dem jævnligt og skyl skålene - døde snegle lugter!
Jeg har allerede fanget de første 10 forrige nat.

Hilsen Inger

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 28-03-07 23:40

"John Sendsen" <John@wingm.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, hvad, jag har ladet mig fortælle at det er på denne tid man
> [...]

Der findes en mængde mere eller mindre fantasifulde råd om bekæmpelsen af
dræbersnegle, men landets mest kompetente på området er uden tvivl Sussie
Pagh, der er Grøn Guide hos Frit Oplysningsforbund i Århus.

Hun har også taget initiativ til en forening, der hjælper hinanden med
oplysninger og gode råd, bl.a. gennem et nyhedsbrev. Medlemskabet er gratis,
og du kan kontakte hende på snegl@fo-aarhus.dk

mvh

Steen

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 29-03-07 17:14

Lige lidt supplering

Skov & Naturstyrelsen har i dag et afsnit om dræbersneglene i deres
nyhedsbrev, Skov & Natur. Her er der desuden en henvisning til deres side om
dræbersneglene og deres bekæmpelse:

http://www.skovognatur.dk/Nyheder/Nyhedsbrev/Arkiv/skov_06_2007.htm

mvh

Steen Lindkvist

Fra : Max

Dato : 29-03-07 20:22

Hej John

> Ja, hvad, jag har ladet mig fortælle at det er på denne tid man
> måske kan gøre noget, men hvad?

Gå en aftentur i haven, udrustet med en god lommelygte og
en saltbøsse.

--
Mvh Max