Planter i krukker
Fra : Sanne

Dato : 27-03-07 12:37

Hejsa.

Jeg har i min stald en masse krukker med haveplanter i.
Jeg kan se de skyder på livet løs og jeg ville egentlig gerne have dem ud i
stedet for.
Men er det for tidligt??
Det er sm sagt ene haveplanter jeg har i dem og burde de ikke kunne klare at
komme ud ??

Mvh
Sanne

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-03-07 19:57

On Tue, 27 Mar 2007 13:36:39 +0200, "Sanne" <laurberg@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>Men er det for tidligt??
>Det er sm sagt ene haveplanter jeg har i dem og burde de ikke kunne klare at

Hvis det er planter som normalt tåler frostgrader, så er det bare at få
dem ud, inden de bliver for ranglede. Skulle der, mod forventning, komme
hård frost, mere end 2-3 grader, de første 10-14 dage efter de er
flyttet ud, så kan du evt. dække dem med en avis eller lign.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Sanne

Dato : 27-03-07 20:02

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hård frost, mere end 2-3 grader, de første 10-14 dage efter de er
> flyttet ud, så kan du evt. dække dem med en avis eller lign.

Hej Mads.

Håbede også på lige du ville svare..Jeg smider dem ud imorgen!!

Har du et godt råd mht. hvad man gør ved et stort træ, der laver nogle
rigtig irriterende rodskud??
Ved ikke hvad det er for et træ. Men jeg kan fortælle den har nogle rigtig
store blade, som ser lilla ud på underside, hvis det kan hjælpe??

Mvh
Sanne

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-03-07 20:45

On Tue, 27 Mar 2007 21:01:46 +0200, "Sanne" <laurberg@tiscali.dk> wrote:

>Håbede også på lige du ville svare..Jeg smider dem ud imorgen!!

Med det her vejr skal man jo næsten også gå ude

> [...]
>Ved ikke hvad det er for et træ. Men jeg kan fortælle den har nogle rigtig
>store blade, som ser lilla ud på underside, hvis det kan hjælpe??

Det kunne måske være en form for poppel - de findes i hvert fald med
store blade, og kan sætte rodskud.
Det eneste der er at gøre ved det er nok at fjerne træet.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Sanne

Dato : 27-03-07 22:05

> [...]

> store blade, og kan sætte rodskud.
> Det eneste der er at gøre ved det er nok at fjerne træet.

Undskyld Mads...der kom jeg vist til at sende direkte til dig.....

Puhaa..Ja det var ikke lige det svar jeg havde håbet på
Vi har boet her i 10 år og da vi flyttede ind var den kæmpestor....

Men tak for svaret
Sanne