Vaskemaskine tager vand ind via skyllemidd~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 25-03-07 14:49

Hej gruppe,

Jeg håber at der er en hvidevareguru herinde ?

Jeg har en Bauknecht WA7760 vaskemaskine, som er begyndt på at tage vandet
ind via rummet for skyllemiddel i sæbeskuffen i stedet for rummet med
vaskepulver, når man starter et vaskeprogram.
Jeg har taget sæbeskuffen ud, og det ser ikke ud til at det er dyserne i
brusepladen som er tilstoppede - når man starter et vaskeprogram, så kommer
der en smule vand ud af dyserne over sæberummet, men hovedparten kommer ud
af dyserne over skyllemiddelrummet.

Jeg har fundet en såkaldt sæbeautomat som reservedel til maskinen (pris
495,-) - er det en sådan een der skal til, eller kan man måske reparere den
gamle ?
Er det i det hele taget sikkert at det er sæbeautomaten som er defekt, eller
kan det være noget andet ? (magnetventiler eller ?)

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 25-03-07 19:59

Jeg svarer lige mig selv.

Efter at have hevet sæbeskuffen ud, og rumsteret rundt i rummet bagved
brusepladen, fandt jeg en drejearm som åbenbart aktiveres af sæbeskuffen.
Denne arm var en smule kalket til, så den ikke kunne bevæge sig frit - efter
at den havde fået lidt motion, så tog maskinen igen vand ind i de rigtige
officielle rum...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : JJ

Dato : 27-03-07 21:18

> [...]
> Denne arm var en smule kalket til, så den ikke kunne bevæge sig frit -
> efter at den havde fået lidt motion, så tog maskinen igen vand ind i de

Hej Andreas
Det må du sku da ikke lave selv!
Det er jo det montøren skal tage 800 + moms for at "fikse".
Hilsen
Jørgen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-03-07 13:32

On 25 Mar., 20:59, "Andreas M. Hansen" <nokk...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> at den havde fået lidt motion, så tog maskinen igen vand ind i de rigtige

Mange tak for at du gør dig den ulejlighed. Så er vi andre som kan få
glæde af din opdagelse.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk