Skæring af gerigt
Fra : Mr. D

Dato : 22-03-07 11:02

Hvordan pokker får håndværkere og "professionelle" GDS folk gerigter og
fodlister savet lige så de passer i vinklen?

Hver gang jeg saver fodlister eller gerigter omkring dørkarmen, bliver
vinklen aldrig helt "lukket"

Findes der nogle tips/tricks?

/D

Fra : Gainsbourg

Dato : 22-03-07 11:07

Brug en gearingssav

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Max

Dato : 22-03-07 12:11

Hej Mr. D

> Findes der nogle tips/tricks?

En ordentlig kap- og gerringssav.

--
Mvh Max

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 22-03-07 13:29

billigere køb en skærerkasse

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 22-03-07 14:57

> [...]
> fodlister savet lige så de passer i vinklen?
>
> Hver gang jeg saver fodlister eller gerigter omkring dørkarmen, bliver

Jep - du skal skære på skrå. Altså ikke 45 graders vinklen, men din sav skal
ikke stå 100% lodret men hælde ca 10-15 grader, så gerigten bliver lidt
længere yderst. Nu er det nemt lige at passe de sidste 10'dele til.

Eller som tømreren sagde til mig: Spartelsmasse og maling. Da jeg
kommenterede den faglige stolthed grinede han bare. Han laver ikke mere
arbejde hos mig - det var i øvrigt den samme tømmer, der satte fodpanel op 1
cm forskudt fordi "gulvet er skævt" og i øvrigt limede dem på væggen, så de
ikke kan komme af igen. Inkompetent fjols.

Mvh Maria

Fra : Aksel

Dato : 23-03-07 10:18

> [...]
> fodlister savet lige så de passer i vinklen?
>
> Hver gang jeg saver fodlister eller gerigter omkring dørkarmen, bliver

Spartling, Husk at lime hjørnene med alm. hvid lim, ellers revner samlingen.

Hilsen Aksel

Fra : Mr. D

Dato : 26-03-07 07:28

Tak for alle jeres svar :)