Lim til granit/metal
Fra : Niels

Dato : 21-03-07 19:13

Hejsa.
Jeg skal lime/fastgøre noget rustfrit stål (4mm i diameter) ned i nogle
borede huller i granit og div. sten.

Hvilken lim eller mat. vil være velegnet ???

Har hørt om noget expanderende lim-halløjsa, men hvor købes det evt.

mvh. Niels

Fra : Max

Dato : 21-03-07 20:37

Hej Niels

> Hvilken lim eller mat. vil være velegnet ???

Noget to-komponent epoxy som f.eks. Araldit.

Eller hvis du kan få noget af det lim, man bruger
til klæbeankre, i det lokale byggemarkede.

Sørg for at dit stål får en ujævn overflade inden
du limer det fast.

--
Max

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 21-03-07 21:04

> [...]
>
> Eller hvis du kan få noget af det lim, man bruger
> til klæbeankre, i det lokale byggemarkede.
>
> Sørg for at dit stål får en ujævn overflade inden

Det jeg omtaler, er beregnet til klæbeankre. Til daglig bruger vi et produkt
fra Mefa Nordic, som hedder Mungo. Det er kun halvt så dyr som det fra
Hilti.
(Kunne ikke lige huske navnet i mit første indlæg)
Hilsen Matthias

Fra : Max

Dato : 21-03-07 21:22

Hej Matthias

> Det jeg omtaler, er beregnet til klæbeankre. Til daglig bruger vi et
> produkt fra Mefa Nordic, som hedder Mungo. Det er kun halvt så dyr
> som det fra Hilti.

Sikkert en ok løsning, men det slår mig at man alt afhængig af hvad
det skal bruges til, ja så er Alfix fliseklæber faktisk også noget der
kan løse en del af den slags opgaver.

--
Mvh Max

Fra : J. E.

Dato : 22-03-07 00:30

> Hej Niels

> Noget to-komponent epoxy som f.eks. Araldit.

Det dur i hvert fald ikke og slet ikke når man ser på prisen.

Alle fugefirmaer har enten en eller to-komponent injektionsmasse
der er beregnet til formålet.

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 21-03-07 20:35

"Niels" <nsn@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilken lim eller mat. vil være velegnet ???
>
> Har hørt om noget expanderende lim-halløjsa, men hvor købes det evt.

Du kan hos Hilti få noget 2 komponent lim, som hedder Hit-Hy 150, eller
noget tilsvarende hos flere andre firmaer. Søg evt. efter injektionsmasse på
Google.
Hilsen Matthias

Fra : Niels

Dato : 25-03-07 19:40

Tak for svarene. nu ved jeg i det mindste hvad jeg skal gå efter.

mvh. Niels