Hvad koster udskiftningen af tag, som dækk~
Fra : Hans Knudsen

Dato : 21-03-07 09:57

Tegltaget på vort hus skal udskiftes. Vi har fået et overslag
fra en murer på kr. 625.000 incl. moms for udskiftningen.
Vi er betænkelige fordi det er et overslag og ikke et tilbud.
Vi er bange for et overslag sagtens kan løbe løbsk.
Nervøs for at stå med et hus uden tag foran vinteren og en
aconto regning på et større beløb samtidigt.
Har nogen erfaring for hvad en tagudskiftning koster?

--
Hilsen Hans

Fra : tp

Dato : 21-03-07 10:05

> [...]
> aconto regning på et større beløb samtidigt.
> Har nogen erfaring for hvad en tagudskiftning koster?

625.000? Det giver over 4000kr/kvm. I diverse regnetableller snakker man
om 400-800kr/kvm. Der må være mere end bare et skift af tag. skal spær
skiftes? skal der laves kviste?

Fra : Hans Knudsen

Dato : 21-03-07 10:21

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> 625.000? Det giver over 4000kr/kvm. I diverse regnetableller snakker man
> om 400-800kr/kvm. Der må være mere end bare et skift af tag. skal spær
> skiftes? skal der laves kviste?

Spær skal ikke skiftes og der skal intet ændres ved bygningen. Jeg glemte at
sige at tagrenden skal repareres, men det må da vist være i
småtingsafdelingen.

--
Hilsen Hans

Fra : Mort1s1

Dato : 21-03-07 10:16

"Hans Knudsen" <email@fromspamm.er> skrev i en meddelelse
> [...]
> aconto regning på et større beløb samtidigt.
> Har nogen erfaring for hvad en tagudskiftning koster?

Det lyder af mange penge, men det har jo noget at gøre med, hvad der har
ligget i forvejen og, hvad spærene er dimentioneret til. men - hvis jeg
læser rigtigt, så synes jeg det er alt for meget for 150 m2 grundflade.
For7 år siden kostede det inkl. std. vingetegl, men med nye lægter osv.
under 300 K - så, hvis det er ,muligt - vent til det værest tryk er taget af
bygge boomet .....

Mvh
Keld

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 21-03-07 10:40

hvor er huset og hvor mange kvm er det kontakt www.byg.dk og tal med dem an
blanketter til fast pris

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 21-03-07 10:44

der er blanketter man kan printe ud

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-03-07 10:46

Nu er jeg desværre ikke inden for den branche, for ellers havde du fået den
pris fra mig som et fast tilbud ubeset - det lyder noget voldsomt med den
pris.

Prøv eventuelt at gå ind på www.gratisbyggetilbud.dk og indhent 3 gratis og
uforpligtende tilbud på opgaven. Det må kunne gøres bedre.

Høre gerne om resultatet.

Mvh
Michael

Fra : Hans Knudsen

Dato : 21-03-07 11:40

Jeg er i gang med at fotografere taget og scanne tegninger
og lave lidt beskrivelser. Jeg laver en hjemmeside i aften
med materialet og vender tilbage.

--
Hilsen Hans

Fra : Leo Havmøller

Dato : 21-03-07 12:48

"Hans Knudsen" <email@fromspamm.er> wrote in message
> [...]
> aconto regning på et større beløb samtidigt.
> Har nogen erfaring for hvad en tagudskiftning koster?

Jeg fik nyt tag sidste år.
147 kvm hus fra 1978 med eternit + 31 kvm garage med fladt tag.
Spær på hus forstærket (jfr. ingeniørberegning), nye spær på garage, fast
undertag og sort-engroberet tegl på det hele.
25 cm. ekstra isolering på loft.
Beklædning af gavle+stern i Rockpanel.
Nye tagrender hele vejen rundt.
+ diverse andre ting.
Ialt 419.000 incl moms jfr. fast tilbud.

Leo Havmøller.

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 21-03-07 13:56

"Hans Knudsen" <email@fromspamm.er> skrev i meddelelsen
> Tegltaget på vort hus skal udskiftes. Vi har fået et overslag
> fra en murer på kr. 625.000 incl. moms for udskiftningen.

Tja, i mine øjne en noget hamper pris - men priserne svinger meget i forsk.
dele af landet.
Vi skiftede tag sidste sommer, arbejdet blev udført af et lokalt
tømrerfirma. Vi ville ikke røre en finger selv, så de stod for ALT. På et
hus med et bebygget areal på ca. 120 m2 med afvalmede gavle blev prisen for
nedtagning og bortskaffelse af gammelt tag, forstærkning af eks. spær,
dampspærre, 250 mm isolering over alt, undertag og nye tegl, ståltagrender
og beklædning af kvist 250.000,-
Højeste tilbud var så vidt jeg husker på ca. 350.000,-

MVH Mette

Fra : Hans Knudsen

Dato : 21-03-07 21:12

Hermed en hjemmeside som beskriver mit eksisterende tag.

--
Hilsen Hans

Fra : Hans Knudsen

Dato : 21-03-07 21:25

Jeg glemte linken til hjemmesiden, som beskriver mit
tag og arbejdet. Den er her

http://d26tag.energyshop.dk

--
Hilsen Hans