Plader under vinyl i badeværelse
Fra : jones_net

Dato : 20-03-07 21:26

Hejsa

Jeg er ved at undersøge mulighed for badeværelsesgulv, og i den forbindelse
er jeg i gang med vinyl-løsningen. Men jeg har lige et hurtigt spm.:

Hvis jeg har 60 cm mellem mine strøer, og ovenpå strøerne er et bærende gulv
af forskallingsbrædder, hvor tyk skal gulvpladen til vinylet så være? Kan
jeg nøjes med en plade uden fer og not, eller skal jeg har fer og not, for
ikke at risikere en kant?

Og hvilken plade skal jeg bruge - på nettet skriver en del om spunplader,
men en gulvmand jeg snakkede med sagde at han altid brugte vandfast
krydsfiner...? Og ja, jeg glemte at spørge ham om tykkelsen på
pladerne...

Håber I kan hjælpe

/J

Fra : Martin Bak

Dato : 20-03-07 22:53

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men en gulvmand jeg snakkede med sagde at han altid brugte vandfast
> krydsfiner...? Og ja, jeg glemte at spørge ham om tykkelsen på

Vinylen skal under alle omstændigheder lægges og svejses af en autoriseret.
Spørg vedkommende om kravene til underlaget. Jeg ville selv vælge 22 mm.
krydsfiner. husk trekantlister i hjørnerne. Hvis ikke gulvet allerede har et
fald, skal dette også etableres.

Martin