Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
warm pol cir filter
Fra : Peter Holm

Dato : 23-04-07 22:27

Hej
Nogen der kan lokalisere dette filter hos http://www.technikdirekt.de eller
en dansk forhandler.

http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=Search&A=details&Q=&sku=181581&is=REG&addedTroughType=search

Jeg leder efter noget der giver en kraftig 'solbrille-effekt'. Altså noget
polaroid med warmtoning.

Er jeg på rette spor med dette filter ?

Mvh
Peter

Fra : ;o\)-max-

Dato : 24-04-07 05:32

"Peter Holm"
> [...]
>

> Jeg leder efter noget der giver en kraftig 'solbrille-effekt'. Altså noget polaroid med

Et ganske almindeligt pol filter vil give dig samme resultat
på digitale kameraer - bruger du film så kan dette filter fint
være en fordel, men altså all billeder blir varme, en alm. pol
i combo med et warming filter er så måske en bedre ide..

Singh-Ray laver nogle special effects pol filtre måske er
det noget - ellers er et Cokin grad filter sæt nok det der
gir dig bedst kontrol - Du kan kombinere pol og grad.
Pas på med pol på vidvinkel med himmel der strækker
sig over hele billedfladen, man får ofte mørke plamager.
-max-

Fra : Peter Holm

Dato : 24-04-07 15:39

> Et ganske almindeligt pol filter vil give dig samme resultat
> på digitale kameraer

Jeg prøver et pol.
Hoya HMC koster ca det dobbelte af Standard.
Er det penge godt givet ud?

Jeg oplever en del billeder med flare-problemer, da en stor deciplin er
portrætter taget mod solen med flash. Er det her HMC har en positiv effekt ?

Mvh
Peter

Fra : Brian Lund

Dato : 24-04-07 16:27

> [...]
> portrætter taget mod solen med flash. Er det her HMC har en positiv effekt
?

I forhold til uden filter er der ingen fordel ved at sætte et HMC filter på!
Så skal du bruge en modlysblænde istedet.

I forhold til et billigt uncoated f.eks. UV filter vil du med HMC nok kunne
se nogen forskel, JEG kan ihvertfald fra mit billige UV filter til mit hoya
HMC!

Brian

Fra : Peter Holm

Dato : 24-04-07 19:33

> I forhold til et billigt uncoated f.eks. UV filter vil du med HMC nok
> kunne se nogen forskel, JEG kan ihvertfald fra mit billige UV filter
> til mit hoya HMC!

jeg kører i dag med et Canon UV Haze Sharp Cut på objektivet.
Jeg slår til på HMC.

Mvh
Peter