Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
dagslyspære hjælp
Fra : Flemming Aagaard

Dato : 17-04-07 14:13

Hej Ng.
Nu må jeg have lidt hjælp. Jeg printer mest i s/h og min nye printer bruger
pigmenteret blæk.
Jeg skal bruge et par dagslyspære i min skrivebordslampe af typen R50, det
er sådan en lille fatning i en spot reflektor pære.
Jo da min lokale el-shop havde da sådan en, det er jo dem man bruger til
planter og fisk, sagde den flinke dame.Jeg havde forventet en pære med 5600
k. lys men det tror jeg ikke den har. Mine print er stadig rigtig flotte i
dagslys, og en smule varmere og rødlige i kunstlyset.
Nu mit ? er der en som har et link el.l. til en hjemmeside med fortegnelse
eller endnu bedre, en side hvor jeg kan købe pære med dagslys temperatur.
Jeg har prøvet philips og Osram men de opgiver ikke farve temperaturen.
Foto hilsen
Flemming Aagaard

Fra : Ukendt

Dato : 18-04-07 07:16

"Flemming Aagaard" <samleren@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> eller endnu bedre, en side hvor jeg kan købe pære med dagslys temperatur.
> Jeg har prøvet philips og Osram men de opgiver ikke farve temperaturen.

Prøv Greenline.dk og spørg dem. De ved som regel hvad de taler om

--
Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Bo Bjerre

Dato : 19-04-07 12:23

Flemming Aagaard wrote:
> [...]
> eller endnu bedre, en side hvor jeg kan købe pære med dagslys temperatur.
> Jeg har prøvet philips og Osram men de opgiver ikke farve temperaturen.

Jeg har med godt resultat brugt OSRAM 940 lysstofrør. Jeg forstår ikke
helt at Du vil have 5.600K.

Læs evt denne fra Osram:
www.osram.com/_global/pdf/osram_com/pdf/service_corner/103W002GB_Lichtfarben.pdf

Bo //

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 19-04-07 22:56

"Bo Bjerre" <Bo@fjernes-sarek.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har med godt resultat brugt OSRAM 940 lysstofrør. Jeg forstår ikke
> [...]
Hej Thomas og Bo
Tak for jeres svar, jeg arbejder videre med at finde nogle pærer som har
dagslys farvetemperatur på 5000-6000 K.
foto hilsen Flemming Aagaard