Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Raw?
Fra : tr

Dato : 15-04-07 20:07

Hej...
Jeg har taget billeder med mir canon 400D i raw format, men når jeg vil have
dem vist i Rawshooter fortæller den mig der ingen raw filer er. nogen der
har en god forklaring, jeg vil gerne fotografere i raw.
Mvh tr

Fra : Ukendt

Dato : 15-04-07 20:46

"tr" <titris@aab-net.dk> wrote in message
> [...]
> have dem vist i Rawshooter fortæller den mig der ingen raw filer er. nogen
> der har en god forklaring, jeg vil gerne fotografere i raw.

Rashooter et "gammelt" program. 400D kom efter RSE og RSP ophørte med at
blive videre udviklet. Svjv er den sidste model D200 der blev tilføjet.

--
Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Jesper Juul

Dato : 15-04-07 21:03

tr skrev:
> [...]
> dem vist i Rawshooter fortæller den mig der ingen raw filer er. nogen der
> har en god forklaring, jeg vil gerne fotografere i raw.

Er du sikker på Rawshooter understøtter filer fra 400D?

Jesper
Lidt fotos:
http://www.pbase.com/jesper_juul

Fra : tr

Dato : 15-04-07 21:09

Nej det understøtter ikke, så fik jeg det på plads. tak for det.
Hvad kan bruges der er rigtig godt?
Mvh tr

Fra : Søren Skovgaard

Dato : 15-04-07 23:17

"tr" <titris@aab-net.dk> skrev i en meddelelse
> Nej det understøtter ikke, så fik jeg det på plads. tak for det.
> Hvad kan bruges der er rigtig godt?
> Mvh tr

Hej tr,

Du kunne f.eks bruge DPP programmet, som fulgte med dit kamera !

mvh
ssk

Fra : Anders Houmark

Dato : 16-04-07 17:58

Søren Skovgaard wrote:
> [...]
>>

> Hej tr,
>
> Du kunne f.eks bruge DPP programmet, som fulgte med dit kamera !

Det bruger jeg, og det er helt fint synes jeg. Har også Phase One, men
programmet virkede ikke ordentligt på min computer, og deres support er
ubrugelig, de svarer ikke på henvendelser. Adobe Photoshop CS2 bruger jeg
også en gang i mellem til det på arbejdet, men jeg synes DPP er det nemmeste
og hurtigste at arbejde med.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Jesper Juul

Dato : 16-04-07 07:44

tr skrev:
> Nej det understøtter ikke, så fik jeg det på plads. tak for det.
> Hvad kan bruges der er rigtig godt?
> Mvh tr

Du kan prøve det medfølgende program, DPP, ellers bruger jeg personligt
Breezebrowser som jeg synes er et rigtigt godt program, og så er det
ikke specielt dyrt.

Fra : Per

Dato : 16-04-07 08:54

> Hvad kan bruges der er rigtig godt?
> Mvh tr

Hvis det skal være gratis er der kun Canon medfølgende software, som også er
OK. Vil du godt betale for noget bedre kan Adobe Lightroom anbefales.

Fra : Henrik Manley

Dato : 16-04-07 09:13
Fra : tr

Dato : 16-04-07 21:56

Tak for svarene.
Jeg bruger indtil videre det medfølgende.
Mvh tr